Ik heb een probleempje (al eerder gevraagd maar er nog geen oplossing gevonden).
Had het probleempje ff over geslagen, maar ik wil er nu wel ff weer mee bezig.
Het probleempje is volgende:
Ik heb een simpel invoer veld (vb noemt het textveld).
In dat veld staat een ID, dit veld bevat dus een nummerieke waarde.
Het veld in de database wat gekoppeld is aan het betreffende veld staat dus ingesteld op numeriek (db = access 2000).
Ik voer het volgende select statement uit:
SELECT * FROM Testtabel WHERE ID = & "'Invoerveld' "&
(eventuele typfouten in het selectstatement ff niet van toepassing).
Ik zet niet .text achter het invoerveld, omdat het hier een numerieke waarde betreft.
Maar wanneer ik dus dit statement uitvoer, zegt VB dat het datatype niet klopt, maar als ik van het DB veld het datatype Text maakt doet ie wel.
Hoe/Waar kan in Visualbasic instellen dat dit veld geen text is (heb de datatype wel eens aangepast, maar dat werkte ook optimaal, wat vergeten, nog een keer proberen?).
Alle oplossingen/ideeen hoor ik graag. Als ik het een code stukje moet uittypen, graag de code posten (niet dat ik lui ben, maar kan het echt niet vinden, een voorbeeld is natuurlijk genoeg).
Een link naar een page (waar expliciet dit probleem wordt uitgelegd) mag ook, want ik heb het namelijk niet kunnen vinden.
Extra info:
DB = Access 2000
Manier van database koppelen = ADO object
Taal = Visual Basic 6
Alvast bedankt
Had het probleempje ff over geslagen, maar ik wil er nu wel ff weer mee bezig.
Het probleempje is volgende:
Ik heb een simpel invoer veld (vb noemt het textveld).
In dat veld staat een ID, dit veld bevat dus een nummerieke waarde.
Het veld in de database wat gekoppeld is aan het betreffende veld staat dus ingesteld op numeriek (db = access 2000).
Ik voer het volgende select statement uit:
SELECT * FROM Testtabel WHERE ID = & "'Invoerveld' "&
(eventuele typfouten in het selectstatement ff niet van toepassing).
Ik zet niet .text achter het invoerveld, omdat het hier een numerieke waarde betreft.
Maar wanneer ik dus dit statement uitvoer, zegt VB dat het datatype niet klopt, maar als ik van het DB veld het datatype Text maakt doet ie wel.
Hoe/Waar kan in Visualbasic instellen dat dit veld geen text is (heb de datatype wel eens aangepast, maar dat werkte ook optimaal, wat vergeten, nog een keer proberen?).
Alle oplossingen/ideeen hoor ik graag. Als ik het een code stukje moet uittypen, graag de code posten (niet dat ik lui ben, maar kan het echt niet vinden, een voorbeeld is natuurlijk genoeg).
Een link naar een page (waar expliciet dit probleem wordt uitgelegd) mag ook, want ik heb het namelijk niet kunnen vinden.
Extra info:
DB = Access 2000
Manier van database koppelen = ADO object
Taal = Visual Basic 6
Alvast bedankt