Can't find server name for address 212.204.*.*

Pagina: 1
Acties:

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:17

ThaDude

Hang Loose

Topicstarter
Ik heb een linux Suse server thuis staan. Geconfigureerd met een caching dns server aangesloten op een @home aansluiting.

Als ik thuis mijn eigen computer pak, daar het ip van server invul als zijnde DNS server heb ik totaal geen troubles. Werkt heerlijk snel.

Nu komt het, als ik op mijn werk (ook @home 5 minuten van huis :) ) het ip nummer van mij zelf invul als DNS server. Kan ik niet internetten :'( Ik krijg onderstaande foutmelding:

C:\>nslookup
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Can't find server name for address 212.204.*.*: Timed out
Default Server: proxy1.zwoll1.ov.nl.home.com
Address: 212.120.66.194

>

Hoe kan ik zorgen dat dit wel werkt?
Ik heb hosts aangepast op linux bak en hier mijn uitgaande ip ingezet met naam erbij, dit helpt ook niet. Ik wil van die dns'en van @home af. Deze zijn me veels te traag. Weet wel dat ik andere kan pakken, maar wil graag mijn server thuis gebruiken. Wat moet ik nu instellen?

Op de windows bak hier heb ik in hostst al het ip van mij thuis met de naam er in gezet. Dit ook zonder reslutaat :'(

Wat mot ik doen?

(als dit onder WOS valt gaarne even verplaatsen, denk zelf dat ik wat moet doen op linux machine vandaar hier het topic)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Firewall op de dns server?

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Topicstarter
Iptables script. Maar poort 53 staat open

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Verwijderd

Kijk eens bij www.zoneedit.com
Hier kun je je eigen dns hosten (gratis).

• Kees
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
makkelijk; met @home kun je niet naar je buurman een connectie openen, wat je dus moet doen is op beide bakken even een route toevoegen waardoor je dat wel kan doen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 13:03 schreef Kees het volgende:
makkelijk; met @home kun je niet naar je buurman een connectie openen, wat je dus moet doen is op beide bakken even een route toevoegen waardoor je dat wel kan doen.
Kan al connecten met mijn computer...

• RvdH
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op woensdag 10 april 2002 12:46 schreef ThaDude het volgende:
Iptables script. Maar poort 53 staat open
UDP en tcp?

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 13:15 schreef strlen het volgende:

[..]

UDP en tcp?
ja :)

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Topicstarter
Als ik telnet 212.204.*.* 53 doe krijg ik gewoon connectie.
Maar als ik dns 'en instel op ip dan blijf ik krijgen dat die niet kan connecten en dat die de server name nie kan vinden :?

Ik snap d'r echt geen donder van...

Verwijderd

Als je wel via ip maar niet via naam de machine kunt bereiken dan gaat resolven (naam -> ip) niet goed. Als je "nslookup machinenaam" in prompt intikt, krijg je dan wel een ip terug? Zo nee, is dat je probleem...

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 14:37 schreef Karam het volgende:
Als je wel via ip maar niet via naam de machine kunt bereiken dan gaat resolven (naam -> ip) niet goed. Als je "nslookup machinenaam" in prompt intikt, krijg je dan wel een ip terug? Zo nee, is dat je probleem...
LOL :)

Nou als ik dat doe met mijn ip thuis ip als dns iig niet. Deze wil die dus niet gebruiken.

Pak ik de dns van @home dan krijg ik die wel:

C:\>nslookup cc****-a.zwoll1.ov.nl.home.com
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Can't find server name for address 212.204.*.*: Timed out
Server: proxy1.zwoll1.ov.nl.home.com
Address: 212.120.66.194

Non-authoritative answer:
Name: cc****-a.zwoll1.ov.nl.home.com
Address: 212.204.*.*

C:\>

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33
Is dit niet een block aangebracht door @home om 'hacken' te voorkomen? Ik kan me voorstellen dat mensen in de buurt dan hun eigen dns gaan draaien, dan via dhcp ip's toe gaan kennen aan de buurt en zo bijv. hotmail.com laten resolven naar een pagina op hun eigen computer, om zodoende het password te onderscheppen (ik noem maar een toepassing).
Pagina: 1