[java] Swing & applets

Pagina: 1
Acties:

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik ben al geruime tijd bezig met een applet en deze werkt uitstekend alleen is er nogal wat ontevredenheid over het uiterlijk van dat ding. Ik heb tot nu toe alleen nog maar awt gebruikt omdat ik in het begin niet voldoende ervaring had voor swing.

Mijn vraag is nu alleen kan ik het naar een gebruiker toe maken om swing te gaan gebruiken in een applet, dit omdat je dan (naar mijn mening) een te grote jar krijgt en teveel vraagt van de bandbreedte van de gebruiker.

of

is het waar dat swing te groot is voor applets ?

ps : voor ik allemaal grote links enzo krijg met search en google java.sun believe me bien der dan det.

Groetjes

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 15:40
ik weet niet zeker meer, maar swing werkt niet, toen dat ik ermee bezig was, waren de webrowser niet up2date genoeg om swing te ondersteunen, nu nog niet dacht ik. Ik moest men applets die ik voor het sjool moest maken altijd bekijken via AppletViewer. Correct me if I'm wrong, dan weet ik dat ook weeral :)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Hmmm... als je op de normale manier gaat werken (dus als je ervan uitgaat dat de client jdk1.2+ op zijn computer heeft staan) dan hoef je niet bang te zijn voor extra groote class files. Het probleem is dat niet iedere client 1.2 op zijn bak heeft staan, maar meestal nog een 1.1 die alleen AWT ondersteunt. Er is gelukkig ook een oplossing voor, en dat is dat je een losse Swing jar kan downen, maar die is niet klein en je zit aan een heleboel beperkingen vast.

Als het voor je eigen site is, dan zou ik gewoon een link naar een moderne jre maken (1.4 het liefst :9 ) en gewoon je app maken in de meest moderne versie. Je moet op den duur toch een keer nee zeggen tegen oude troep 8-)

• yrew
  • Nu online
ja, je kunt de losse swing jar wel downloaden, maar krijg je dan op runtime niet een aantal foutmeldingen omdat de vm in de browsers niet up-2-date is en daardoor een aantal runtime functies, die voor swing benodigd zijn, mist ?

Mijn laatste poging was inderdaad om de swing jar uit te kleden.

Groetjes

• yrew
  • Nu online
nee het is niet voor mijn eigen site, maar dan nog. Al was het mijn eigen site geweest kan ik niet die belasting gaan vragen voor een applet. ( 5 mb ???)

Groetjes

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 10 april 2002 10:11 schreef yrew het volgende:
ja, je kunt de losse swing jar wel downloaden, maar krijg je dan op runtime niet een aantal foutmeldingen omdat de vm in de browsers niet up-2-date is en daardoor een aantal runtime functies, die voor swing benodigd zijn, mist ?

Mijn laatste poging was inderdaad om de swing jar uit te kleden.
Ik geloof dat je 1.1 jre met die Swing jar aan de praat kan krijgen. Daarom is dat ding ook uitgevonden. (100% zeker weten doe ik het niet).

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 10 april 2002 10:14 schreef yrew het volgende:
nee het is niet voor mijn eigen site, maar dan nog. Al was het mijn eigen site geweest kan ik niet die belasting gaan vragen voor een applet. ( 5 mb ???)
Dan meteen maar voor jre1.4 gaan, is maar 11 mb :+ Voor flash moeten mensen ook een plugin ophalen, why not for java? :)

• yrew
  • Nu online
kee dat wist ik niet van die swing-jar. Wist wel dat hij er was enzo, maar niet dat hij vanuit dat oogpunt ontworpen was.

daar heb je een goeie die met flash. Maar als ik het voorstel krijg ik waarschijnlijk toch een ietwat negatief antwoord terug :-)

Ik kan volgens mij conluderen dat het met de eisen die er nu liggen onmogelijk is swing te gebruiken, doordat daarvoor door de klant een aantal downloads verplicht zijn die een sterk drempelverhogende werking hebben, en dat was volgens mij niet het idee van die applet.

Groetjes

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Je kan met AWT nog best wel leuke dingen voor elkaar krijgen. Je moet ook even op deze site kijken (als je hem nog niet kent) http://www.jars.com Hier staan veel grafische beans voor zowel Swing en AWT. Er staan oa AWT Tree`s en Table`s en meestal zijn de kosten ook niet al te hoog als ze al niet gratis zijn.

• yrew
  • Nu online
Het ging mij vooral om het iets geliktere uiterlijk van swing. De applet vereist verder niet echt ingewikkelde visuele componenten maar voor het mooie wilde ik swing gebruiken

Groetjes

• Xanthus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 12:45
Als je de htmlconverter gebruikt doet hij het meestal wel,
ik weet alleen niet wat er dan gebeurt als je geen nieuwe jre op je comp hebt staan, of hij dan vraagt of je java wilt downloaden of dat hij het dan gewoon niet doet.
Pagina: 1