Hier had uw advertentie kunnen staan!
Er is een patch voor je kernel die dat voor elkaar krijgt. Mandrake gebruiktem ook geloof ik. Ik hoorde iemand zeggen dat ie 'lpp' ofzo heet. Ik weetnie precies, iemand anders?
Heb het al: http://lpp.freelords.org/
Heb het al: http://lpp.freelords.org/
Hmm, dan hoop ik dat het een module is, het is me nl. nog nooit gelukt om zelf een kernel te bakken.
Owja, ik gebruik Mandrake 8.1
Owja, ik gebruik Mandrake 8.1
Het is geen module, maar een patch dacht ik. Als je dat wilt weten moet je de site ff doorspitten. Ik ken het ook alleen maar van naam. Maar Mandrake linux heeft toch standaard al zoiets? Of moet je dan eerst framebuffers aanzetten tijdens de installatie ofzo?
Kheb de site doorgespit, tis idd een kernel patch. Ik zal mandrake eens doorkijken naar deze functie. Ik heb idd een mandrake bak die dat bootlogo gebruikt.
Iemand nog andere oplossingen?
astu: Compiling and Installing a Linux Kernel
Met dank aan de heren van de Linux Gazette, en aan mij natuurlijk voor het opzoeken
Met dank aan de heren van de Linux Gazette, en aan mij natuurlijk voor het opzoeken
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
Verwijderd
Er zijn twee dingen:
1.kernel boot messages.
Die kun je uitzetten door via lilo of grub de optie quiet mee te geven.
Dit zorgt er voor dat je kernel messages niet meer op het scherm komen.
2. Services.
Dezen kun je niet echt uitzetten.
In mdk 8.1 kun je eventueel Aurora gebruiken, die heeft wat grafische dingen op een framebuffer. Als je daarvan houdt kun je dat gebruiken.
In Mandrake 8.2 is dat vervangen door bootsplash.
1.kernel boot messages.
Die kun je uitzetten door via lilo of grub de optie quiet mee te geven.
Dit zorgt er voor dat je kernel messages niet meer op het scherm komen.
2. Services.
Dezen kun je niet echt uitzetten.
In mdk 8.1 kun je eventueel Aurora gebruiken, die heeft wat grafische dingen op een framebuffer. Als je daarvan houdt kun je dat gebruiken.
In Mandrake 8.2 is dat vervangen door bootsplash.
Mandrake heeft een bootlogo én LPP (misschien hun eigen versie, en dus ook hun eigen naam).Op woensdag 10 april 2002 10:12 schreef EWS99 het volgende:
Kheb de site doorgespit, tis idd een kernel patch. Ik zal mandrake eens doorkijken naar deze functie. Ik heb idd een mandrake bak die dat bootlogo gebruikt.
Ik weet alleen niet meer hoe je het aanzet
Na 3 dagen had ik mandrake van mijn schijf geschopt...
Ik heb aurora geinstalleerd, alleen nu komt lilo met een melding:
lilo.conf:
Wat nu?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| You passed an undefined mode number. Press <RETURN> to see video modes available, <SPACE> to continue or wait 30 secs (na een enter:) Video adapter: VESA VGA Mode: COLSxROWS: 0 0f00 80x25 1 0f01 80x50 2 0f02 80x43 3 0f03 80x28 4 0f05 80x30 5 0f06 80x34 6 0f07 80x60 Enter mode number or 'scan': |
lilo.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| boot=/dev/hda map=/boot/map install=/boot/boot.b vga=785 default=linux keytable=/boot/us-latin1.klt lba32 message=/boot/message menu-scheme=wb:bw:wb:bw image=/boot/vmlinuz label=linux root=/dev/hda6 initrd=/boot/initrd.img append=" devfs=mount quiet" read-only |
Wat nu?
Verwijderd
Die services kan je in /etc/rc.d/ of init.d/ (afhankelijk van de smaak van je distro) zelf aanpassen en zorgen dat ze geen echo meer geven..
Dacht ik zo
Dacht ik zo
Verwijderd
weet je dan ook bij een crash hoe je dit moet herstellen als je blij zou kunnen zijn met deze scherm output? Een nooddisk zou een uitkomst zijn.
Herstellen enzo is niet zo'n probleem. Daar is mijn linuxkennis groot genoeg voor.
De bedoeling uiteindelijk is, is dat dit een soort master wordt voor een grote hoeveelheid pc's
Ik wil dus gewoon 1 goeie werkende pc hebben, en daarna dmv images de boel kopieren naar andere pc's (hiervoor kan ik ook nog wel wat tips gebruiken)
De bedoeling uiteindelijk is, is dat dit een soort master wordt voor een grote hoeveelheid pc's
Ik wil dus gewoon 1 goeie werkende pc hebben, en daarna dmv images de boel kopieren naar andere pc's (hiervoor kan ik ook nog wel wat tips gebruiken)
Het kan geen module zijn, omdat dit logo al geladen moet worden voordat het root filesystem gemount is (en de modules staan op het root filesystem).Op woensdag 10 april 2002 10:00 schreef EWS99 het volgende:
Hmm, dan hoop ik dat het een module is
Ik heb de indruk dat deze computers voor gebruik door (relatieve) computer-leken worden, en dat je daarom graag die boot-msgs wil verbergen achter een logo-iets. De vraag is of dat nodig is (voordat je veel moeite voor zoiets gaat doen).Op woensdag 10 april 2002 15:45 schreef EWS99 het volgende:
Als deze computer voor een bedrijf zijn bijvoorbeeld, dan weet ik niet of dat nodig is; Mensen zetten een computer aan, en gaan hem gebruiken zodra hij geboot is. Ze hoeven heus niet te begrijpen wat die boot-msgs betekenen.
Dat moet je uiteraard zelf weten, maar misschien moet je even overwegen of het wel nodig is.
Ik neem dus aan dat je je kernel hebt gebakken met die aurora patch. Die 'vga=785' in je lilo.conf duidt erop dat je framebuffer had (of hebt toegevoegd aan lilo.conf), iets wat mij ook logisch lijkt om een logo te displayen.Op woensdag 10 april 2002 14:27 schreef EWS99 het volgende:
Ik heb aurora geinstalleerd, alleen nu komt lilo met een melding:
code:
1 You passed an undefined mode number. <etc>
lilo.conf:
code:
1 2 3 <snip> vga=785 <snip>
Wat nu?
Waarschijnlijk ben je dus vergeten framebuffer in je kernel te compilen (zie 'console drivers' in make menuconfig).
Goed, ik zal ut uiteindelijke doel verraden:
't wordt een client voor een Citrix mainframe (terminal server) voor windows 2000.
Ding moet booten met de client, meer niet. Nu is het weghalen van die text niet de hoogste prioriteit, maar als het makkelijk te realiseren is, is het wel mooier.
Ik heb nog geen nieuwe kernel gebakken voor die bak. Aangezien mandrake gebruik maakt van Aurora lijkt het me niet nodig om een nieuwe kernel te bakken. Misschien moet eens op de Mandrake cdrom's zoeken naar een betere kernel?
't wordt een client voor een Citrix mainframe (terminal server) voor windows 2000.
Ding moet booten met de client, meer niet. Nu is het weghalen van die text niet de hoogste prioriteit, maar als het makkelijk te realiseren is, is het wel mooier.
Ik heb nog geen nieuwe kernel gebakken voor die bak. Aangezien mandrake gebruik maakt van Aurora lijkt het me niet nodig om een nieuwe kernel te bakken. Misschien moet eens op de Mandrake cdrom's zoeken naar een betere kernel?
Verwijderd
De mandrake kernel gebruikt een framebuffer, dus die zit wel in je kernel. Misschien niet in de enterprise kernel ( mem > 1 Gb ), maar ik weet niet of je die draait.
Probeer eens:
rpm -qa |grep kernel
Aurora is geen kernel patch, en draait als service, dus nadat je kernel geboot is. Dus die lilo foutmelding heeft weinig te maken met Aurora.
Waarschijnlijk is het nummer fout van je vga?
Ikzelf gebruik 0x316 maar ik weet niet of dat een handige is voor jou.
In /usr/src/linux zou wel wat documentataie over framebuffer moeten staan en over de vga codes die je kunt gebruiken.
Je weet zeker dat je die vga optie niet bij de failsafe kernel hebt gezet? Die zal geen framebuffer gebruiken namelijk, dus dan wordt het al gauw een "undefined mode number".
Probeer eens:
rpm -qa |grep kernel
Aurora is geen kernel patch, en draait als service, dus nadat je kernel geboot is. Dus die lilo foutmelding heeft weinig te maken met Aurora.
Waarschijnlijk is het nummer fout van je vga?
Ikzelf gebruik 0x316 maar ik weet niet of dat een handige is voor jou.
In /usr/src/linux zou wel wat documentataie over framebuffer moeten staan en over de vga codes die je kunt gebruiken.
Je weet zeker dat je die vga optie niet bij de failsafe kernel hebt gezet? Die zal geen framebuffer gebruiken namelijk, dus dan wordt het al gauw een "undefined mode number".
Pagina: 1