Toon posts:

Wie heeft voor mij een oplossing voor opslag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met 4 pc's.
Deze zijn verbonden met een router.
Tevens zit hier een intel printer servertje op.
We kunnen nu dus onafhankelijk van elkaar printen.
Nu mijn vraag:
Ik wil een soort externe harde schijf aansluiten op hub of iets dergelijks.
Zodat wie zijn computer aan zet altijd op deze harde schijf kan komen, eigenlijk hetzelfde als de printer server werkt.
Het is niet de bedoeling om voor dit een oude pc er op te laten draaien.
Bestaat er hier een oplossing voor of kan het alleen maar via een contino lopende pc.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

snapdisk..
even linkje zoeken...

http://www.snapserver.com/

Installatie SWF: http://www.snapserver.com/install/2200.swf
kijken! = LOL :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=21]

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb rond gekeken voor zo'n server maar zijn nogal prijzig voor prive netwerkje.
Zijn deze apparaten ook ergens lager dan 300 Euro te vinden, mag zelfs tweede hands zijn

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Op woensdag 10 april 2002 12:22 schreef johnbjohn het volgende:
Ik heb rond gekeken voor zo'n server maar zijn nogal prijzig voor prive netwerkje.
Zijn deze apparaten ook ergens lager dan 300 Euro te vinden, mag zelfs tweede hands zijn
Zoek maar op /repotec Router, ong. 125 euro

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
maxtor levert zulk spul.
ik weet niet of ze die quantum lijn nog leveren maar die hadden een nas apparaat wat je in raid o of in raid 1 naar wens kon zetten. vet. en duur.

edit
ik zie nu op de site dat ze vooral heel gruwelijk dure apparatuur leveren. wel heel gaaf.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

zoek is op ebay

misschien kun je een oude Netword Drive vinden met 5gb ofzo, de harde schijf eruit slopen en 40gb instoppen :)

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 11:50 schreef Koffie het volgende:
Move > [forum=21]
Mmm... of ik zie het fout, of je hebt te weinig koffie op :) Volgens mij zit ie toch in 'Index / Opslagmedia & I/O Controllers /' ? :)

Verwijderd

Zie ik het fout of is er gewoon een simpele oplossing? Gewoon een 'oud' PC-tje met een vette HD en een netwerkkaartje zijn we toch klaar, FileServer-tje!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 11 april 2002 01:38 schreef SupaFly het volgende:
Zie ik het fout of is er gewoon een simpele oplossing? Gewoon een 'oud' PC-tje met een vette HD en een netwerkkaartje zijn we toch klaar, FileServer-tje!
Hij zegt juist dat hij dat niet wilt (hoewel het imho ook de goedkoopste oplossing is)

• Gospelkees
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik zeg wat dacht je van een vette HD toevoegen aan een van de PC's die al op het netwerkje zit? Moet je die nemen die 't vaakst aanstaat. Klaar is klara.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie oplossingen.
Ik heb al gezocht op de diverse links en eventueel of dat soort apparaten op ebay of ricardo te vinden is.
Het hoeft maar een kleine opslag te zijn.
Het gaat er alleen om als ik of een ander in mijn netwerk iets naar elkaar toe wil sturen dat het gewoon op een gemeenschappelijke plek ligt.
Een pc continu laten draaien geeft alleen maar lawaai en gebruikt op jaarbasis veel stroom.
Ik heb al een Intel printerserver met twee printer poorten.
Ik heb al geprobeerd om aan die tweede poort een zip drive te hangen.
Het systeem ziet wel het apparaat maar vraagt dan om printer drivers.
Misschien te simpel gedacht, maar volgens mij zou je daarvoor toch drivers moeten kunnen maken.
Misschien een gat in de markt voor de producenten om voor huisnetwerkjes hier iets op te maken.
Mochten jullie nog meer ideeen hebben, ze zijn van harte welkom.
Bedankt

John

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien een gat in de markt voor de producenten om voor huisnetwerkjes hier iets op te maken.
van mij mogen ze overal wel een netwerkaansluiting aan maken. lekker makkelijk. ook aan bijv. scanners etc.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met nog een oplossing?
Of hoort dit topic toch bij netwerk thuis

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:35
kijk anders een op www.raidtec.com

perfecte oplossingen, kost een paar pleuro maar dan heb je ook wat.

mocht je daar dan een vraag over hebben kun je die denk ik wel stellen ik PNS :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb wel van alles af gezocht maar, het grote probleem is, dat je voor een thuis netwerk,
wel erg veel geld neer moet tellen voor een nas server.
Op mijn werk gebruiken ze voor terminals t1010 van compaq, hier zit een usb poort op.
Is zo'n terminal aan een xp netwerk op mijn switch te plaatsen en dan een usb ext harddisk te plaatsen
probeer de kosten in de hand te houden

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Die t1010 kost 800 dollar, EN je bent stroomverbruik voor zowel de t1010 als voor een externe (?) hdu kwijt. Bovendien draait, als ik het goed zie, die t1010 op NT, dus geen USB support.

De goedkoopste oplossing, ook inclusief stroomverbruik, blijft een oud PC'tje, natuurlijk liefst een die een Power Saving mode heeft (en dat is behoorlijk gangbaar voor een 486, en al helemaal voor alles wat later komt). Wel de monitor meteen uitzetten natuurlijk :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik een pc nemen met lage processor snelheid usb poort en alleen floppt drive met linux
Zodat ik aan de usb poort een externe drive kan hangen.
Ik heb n.l. al een usb drive 40Gb
Als de pc met minimaal geheugen en processor capaciteit draait, is het dan ook mogelijk de fans van de pc uit te zetten dus ook van de voeding.
Scheelt lawaai

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of koop een zuinige celeron (heb zelf een tualatin 1000 staan) of bijv een via c3 (zuipen ook niets) grote hdd eraan, via powermanagment alles uitschakelen, ding zet je in de meterkast, je bediend hem via pcanywhere oid en je hebt geen last van lawaai, en stroom valt dan ook nog wel mee. Hang je daar ook je printers aan, heb je ook geen losse printserver meer nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een zuinige 2 hands celeron.
Kunnen die zonder koeling, maar met een groot koellichaam?
Is het ook mogelijk om de fan van de voeding dan los te knippen?
Heeft iemand al een geheel geruisloze pc 24 uur aan staan?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-03 01:58
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 20:59:
Zet de voedingsfan dan op 7 volt, dan koelt hij in ieder geval een beetje. Je zal hem niet zo snel boven de harde schijf uit horen in dat geval.

100% stilte is alleen mogelijk als de PC uit staat, maar in jou uitgeklede PC'tje geldt dat ook als de harde schijf uit staat, want dan staat alleen nog een stille fan staat te blazen. Als je ook niet zoveel geeft om prestaties kun je misschien ook 'Acoustic Management' toepassen.

[ Voor 24% gewijzigd door Jaap-Jan op 13-01-2003 22:00 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Hmmmz gewoon ouwe server neer zetten... Heb hier toevallig nog wat liggen :+

IBM servertje (oerdegelijk maar vrij rustig) - SCSI controller (met SCA-aansluiting!) + tweemaal schijf aanwezig - mainboard + processors - toevallig ook tweemaal LPT-poort onboard - plus nog wat andere insteekkaarten (UTP en tokenring netwerk, VGA) - IBM floppydrive)

Mag je voor weinig hebben/ruilen tegen iets leuks :p

edit:
interesse? Mail dan ff naar: RC.y2k@zonnet.nl :+

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 20:59:
hiero...

een compaq deskpro P2-400
die proc was automatisch al passief gekoelt.
ik heb die ventilator van de voeding los getrokken...
draait al 74 dagen nu, en geen enkel probleem met hitte whatsoever.

alleen die harddisk rammelt he! maar daar kan je nix aan doen.
(of dat ding vol hangen met van die PCI ramdisks en usb pendrives ;) )

edit: staat trouwens w2kAS met TS op.

[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 15-01-2003 00:19 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

volgens mij is dit de energie zuinigste oplossing van allemaal :)
fix een oud pentium bak ( of gelijkwaardig) trap er een netwerk kaart in voor je interne netwerk en 1 voor je externe uitgaande van een ethernet adsl / kabel modem :+
hang daar aan een switch / ethernet kaart met ingebakken hub/switch nemen :?

trap in die pc een hdd voor opslag, en een printer kan er ook nog aan...
router weg
pc deelt internet deelt de printer en de printerserver kan ook nog weg :)
Pagina: 1