[chello] verbinding is erg kieskeurig

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 08:57

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Om er nou neer te zetten 'probleem met verbinding' vond ik wat simpel, maar dat is wel waar het allemaal om draait.
Ik heb dus Chello kabel, en heb er al wat problemen mee gehad.

Afgelopen zomer had ik problemen met de server die hij pakt. Ik heb alles ingevoerd dat hij naar de server arnhem.chello.nl connect, maar op sommige dagen heet dat opeens zutphen.chello.nl, zo zie ik in Nedstat logs... en als ik via die server ga, valt ICQ soms zomaar uit; dwz; berichten vanaf mij komen niet bij ontvanger aan, ik ontvang wel alles. Lekker storend.
Ik heb gebeld, maar de helpdesk poeierde me af met 'dat is een bug in ICQ' en 'uw verbinding gaat niet via Zutphen, daar is de server voor Zutphen niet op ingesteld'. Zelfs met Trillian én een 'keepalive' programma doet hij het nog, en altijd tegerlijkertijd als Nedstat weer meldt dat ik vanaf zutphen connect.

Nu zit ik alweer met problemen. Het gebeurt zo 1x per half uur... ik zit vrolijk te internetten, als opeens mijn 'upload' ledje op het modem verdacht donker blijft...terwijl download vrolijk doorknippert.
Alle normale sites zijn down; Google wil hij niet meer laden, maar ook bijv. Phrea.com en Computer!Totaalforum niet meer... maar GoT blijft gewoon vrolijk doorploeteren!
ICQ blijft ook gewoon connected. Andere sites laadt ie bijvoorbeeld nog wel, maar de plaatjes missen allemaal.

Dit is een soort halve verlamming van mn internetverbinding... soms gaat het over op een algehele storing van Chello, dan ligt dus meteen alles eruit, kan ik niks meer. Soms gaat het ook weer gewoon over, dan wordt mn download-lampje op t modem weer wakker, en na een ctrl-f5 verschijnen opeens de langverwachte sites met plaatjes in beeld...

Ik snap er niks meer van. Chello helpdesk bellen? no way! Ik heb al zovaak gebeld, ze ontkennen toch alles... je bent €5 kwijt, verdoofd van de foute wachtmuziek en nog geen snars wijzer.

Op het moment kan ik dus gewoon GoTten, maar Nedstat Basic doet het niet... Phrea.com is er net weer mee begonnen... maar Computer Totaalforum heb ik al een paar dagen niet kunnen binnenhalen. Vreemd.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Meld jouw com21 zich wel aan op de goede (docsys)authorisatieserver?
Die van een vriend van me staat nl ook verkeerd, hij connect naar Almere of zo, terwijl ie toch echt in Winterswijk woont en dus naar Arnhem zou moeten connecten (stupid installateur dus).

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 08:57

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hmmz... waar kan ik dat checken? Ik heb gewoon bij de laatste keer instellen de settings uit de brief overgenomen...

Wat me wel opvalt... maar dat zal wel kloppen:
mijn dns begint met 212.xx en mijn IP begint met 213.xx, doet dat er nog toe?

En hij heeft nu als DNS achtervoegsel staan chello.nl
zou ik daarvan arnhem.chello.nl mogen maken, of heb ik dan helemaal geen verbinding meer? Iemand ervaring?

Windows2k pro overigens... en toen ik het ooit instelde was dat in Windows98 se dus ik ken deze nieuwe schermpjes helemaal niet :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:45
Op woensdag 10 april 2002 10:09 schreef Dark Blue het volgende:
Hmmz... waar kan ik dat checken? Ik heb gewoon bij de laatste keer instellen de settings uit de brief overgenomen...

zou ik daarvan arnhem.chello.nl mogen maken, of heb ik dan helemaal geen verbinding meer? Iemand ervaring?

Windows2k pro overigens... en toen ik het ooit instelde was dat in Windows98 se dus ik ken deze nieuwe schermpjes helemaal niet :{
dns'en voor com21 zijn 212.142.28.66 en 212.142.28.130
je IP adres, gateway en subnet zijn voor iedere com21 apart. behalve je subnet, dat is meestal 255.255.255.0

com21 maken connectie via arnhem over het algemeen, maar als je een com21 hebt in het voormalig "tebenet/Tebecai" gebied, dan ben je gewoon de spreekwoordelijke lul :P

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

gewoon adsl nemen

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Op woensdag 10 april 2002 13:03 schreef computerboer22 het volgende:
gewoon adsl nemen
Lekkere onintellectuele opmerking is dat! :r

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

mm vaag, mischien handig om een chello monteur langs te laten komen en het laten zien, modem kan ook 'kapot' zijn. probeer eens met een modem van een vriend ofzo.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 10 april 2002 10:09 schreef Dark Blue het volgende:

Dat kun jij niet checken, dat zit in je com21 modem.
Pagina: 1