GeForce MX 2 400 + TV out?!?!

Pagina: 1
Acties:

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 08:57

Tuumke

Shingaling?

Topicstarter
Ik heb een probleem,
ik heb een GeForce MX 2 400, met een tv out..
deze heb ik met een s-vhs kabel naar scart op de tv
aangesloten, maar ik kreeg alleen maar zwart beeld.
het geluid deed het goed, maar hij reageerde nergens op;
ik heb ook TV-Tool geprobeerd, maar dat had ook geen effect. Iemand die dit op kan lossen?!?!?!

groetjez

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Heb je wel eerst de kaart op de tv aangesloten en daarna pas de PC aangezet? Volgens mij moet het zo, en ik denk dat er anders nog wel wat over te vinden is in de search

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Hier lopen al heel veel topics over. Gebruik dus even de search.

Misschien kan je TV kan geen S-video aan?

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 16:26
Standaard oplossingen:
- controleer of de door jou gebruikte converter geschikt is om als ingang te dienen. Het kan ook zijn dat je een schakelaar op die converter moet verzetten.
- zelfs als je tv geen s-video heeft, zou je zwart-wit beeld moeten krijgen via die scartingang mits correct aangesloten.
- je moet op je computer natuurlijk wel aangeven dat je de tv-out wilt gebruiken => op clone zetten. Als je dat doet kun je ook het type monitor voor de 2e uitgang(tv) selecteren. Met nvidia drivers gebeurd dat automatisch (type monitor selecteren) en hij zou PAL aan moeten geven.
- probeer andere kabel, wellicht is die van jou kapot.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik wil niet lullig doen, maar dit denk ik het 10243e topic waarin iemand zegt dat ie zwart wit beeld krijgt.

Lees aub de FAQ wat betreft de definitie van s-video:
1 signaal voor helderheid, 1 signaal voor kleuren.

Wat gebeurt er dus als s-video signaal aangesloten wordt op niet s-video apparaat(of s-video staat uit): Dan pakt het apparaat via scart alleen de pinnetjes overeenkomstig Composite video & dat is precies het helderheid signaal. Gevolg: Perfect beeld zonder kleurinformatie.

Dit is geweldig slim gemaakt, want zo kan iemand zonder s-video spullen wel s-video weergeven (zonder kleur). S-video is dus licht backwards compatible.

(8>

Edit: Typo

{signature}