[EL] COM'on Winamp controler 8 knoppen

Pagina: 1
Acties:

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 18:21
Ik heb dus gister avond mijn winamp external controler gebouwt met 4 knoppen maar dat is een beetje weinig. maar je kunt ook werken met shift knoppen dus kan je dat kassie 8 functies geven, nu leek het mijn handig om voor iedere functie een knop te maken en daar voor had ik het volgende tabelletje gemaakt.

STD:
Switch 1: 4 -> 8
Switch 2: 4 -> 6
Switch 3: 4 -> 1
Switch 4: 4 -> 9

GEDACHTE:
Switch 3: 4 -> 8 &1
Switch 4: 4 -> 6 & 1
Switch 5: 4 -> 8 & 9
Switch 6: 4 -> 6 & 9
Switch 7: 4 -> 8 & 1 & 9
Switch 8: 4 -> 6 & 1 & 9

Als je dat gemaakt hebt stel je knop 1 & 9 in als Shift 1 & Shift 2. En geef je 8 & 6 functies Dus als je nu op knop 7 zou drukken dan dengt ie Shift 1 + Shift 2 + Pin 8 = Volume op of zo. Is dit te slim bedacht, zou dit werken, hebben mensen dit al. Ik zou hier graag wat xtra info over willen hebben.

Verwijderd

Ik zou zeggen maak 2x een standaard 4 knoppen controller.
En sluit deze aan op com 1 + 2

Heb je ook 8 knopjes (meer dan genoeg lijkt mij) :?

(en wat moet je met 8 & 6 knopjes allemaal gaan doen dan???)

Verwijderd

/me had als oplossing om 2 knoppen voor een soort menutje te gebruiken end an kun je met die andere 2 de rets doen. zo kan ik met 4 knoppen alles.

• Tead
Op woensdag 10 april 2002 10:09 schreef LAuWe het volgende:
/me had als oplossing om 2 knoppen voor een soort menutje te gebruiken end an kun je met die andere 2 de rets doen. zo kan ik met 4 knoppen alles.
Dit is handig als je een LCD er bij gerbuikt, niet als je het blind moet doen, Als je een nummer wat harder wilt zetten omdat het een goed nummer skip je hem perongeluk door of zo :(.

Ik wil niet bijde compoorten gebruiken voor winamp, ik heb nog een datakabel voor me mobiel die er ook aan hangt 24/7 en ik heb geen zin om iedere x allesn te veranderen als ik een nieuw logo of ringtone wil.

Verder nog iemand hier ervaring mee???

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
ondertussen is het 13 dagen later... is het je gelukt?
ik ben namelijk ook zoiets van plan, maar heb maar 6 knoppen nodig

hoe moet ik dit trouwens zien?
pool 4 word met pool 8 verbonden... zonder weerstanden of iets?

dude... wait... what...

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
kan dit niet parallel ? heb je d'r ook 8.. eventueel 32 als je de 4 stuur signalen ook nog gebruikt..

edit:
hmmzz.. COM'on zal wel niet parallel werken |:( maar dan misschien andere plugin?

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
gebruik gewoon 2 com-poorten
die krengen gebruik je toch niet meer :) en dan kan je dr eventueel nog 16 van maken ook..
ik vind dit handig (2com) dan hoef je altijd maar 1 in te drukken ipv 2

Verwijderd

ik heb nog wat oude muizen liggen, die wilde ik daarvoor gebruiken..
die printplaat kan ik dan ook mooi gebuiken; en de hamstercase mod ik een beetje
MAAAAAR: (het zijn wat oue muizen) en er komen van de 9 pins, maar 4 (6bij de ander) aan bij de printplaat. (hoe ver kom je met 4/6?
heeft iemand ook zo zn winamp controller gebouwd?
----
wist je trouwens dat:
die oude muizen ook al optisch werkte??
die rollers gaan door optische sensortjes.. :D
(weten de meeste misschien allang, maar toen ik m openmaakte dacht k eerst: die leds kan ik dan ook mooi gebruiken..)
----
ook heb ik een probleem met die knoppen van de muis.
dat zijn er nl DRIE. is de middelste voor buttonhold ofzo?
in het circuit zitten ook van die hard/software spinnen. die hoef ik toch niet te gebruiken? of kan je die rotzooi ook flasjen?

Verwijderd

ben bang dat de kabels van die muizen niet de juiste draden bevatten die je nodig hebt, en aangezien de connectors meestal gegoten zijn denk ik dat je er niet veel aan zult hebben...

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 08:37 schreef Tead het volgende:
Ik heb dus gister avond mijn winamp external controler gebouwt met 4 knoppen maar dat is een beetje weinig. maar je kunt ook werken met shift knoppen dus kan je dat kassie 8 functies geven, nu leek het mijn handig om voor iedere functie een knop te maken en daar voor had ik het volgende tabelletje gemaakt.

STD:
Switch 3: 4 -> 1
Switch 4: 4 -> 9

GEDACHTE:
Switch 3: 4 -> 8 &1
Switch 4: 4 -> 6 & 1
Switch 5: 4 -> 8 & 9
Switch 6: 4 -> 6 & 9
Switch 7: 4 -> 8 & 1 & 9
Switch 8: 4 -> 6 & 1 & 9

Als je dat gemaakt hebt stel je knop 1 & 9 in als Shift 1 & Shift 2. En geef je 8 & 6 functies Dus als je nu op knop 7 zou drukken dan dengt ie Shift 1 + Shift 2 + Pin 8 = Volume op of zo. Is dit te slim bedacht, zou dit werken, hebben mensen dit al. Ik zou hier graag wat xtra info over willen hebben.
uhh hoe bestuur je daar in godsnaam met bijv. 4 & 8 een mute-knop ofzo? ikk uhh begrijp er helemaal niets van...

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 17:35 schreef henkie_fraser het volgende:
uhh hoe bestuur je daar in godsnaam met bijv. 4 & 8 een mute-knop ofzo? ikk uhh begrijp er helemaal niets van...
dan kort ik de functies wat in..
het is zoon vierknops muis.. ook al is die vierde knop softwarematig bestuurd denk ik.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Je hebt ook een prog waarbij je 15 knoppies kan aansluiten met in totaal 45 verschillende functies. moet je ff zoeken naar een eerder topic van mij die daar over ging.

• Tead
Het idee van mij wat hier boven staat is al reeds uitgevoerd. en het werkt. Ik had eerst wat problemen met de software, maar de maker daarvan heeft het zo aangepast dat dat probleem ook uit de wereld is. Als ik thuis ben zal ik wel ff de schematjes hier posten die ik heb gebruikt. het is toegepast zonder weerstanden maar met diodes. als je het schematje ziet weet je waarom.

Mare, ik ga nu weer ff verder werken >:)

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 11:35 schreef Tead het volgende:
Mare, ik ga nu weer ff verder werken >:)
offtopic:
blij dat ik niet hoef te werken..
gister als een }:O gedronken

heb je het over het muisID?
Pagina: 1