Compaq Disc Interactive

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Ik dacht dat dit het goede forum is, anders sorry ;)

Ik heb net een Compact Disc Interactive cd gekregen (staat logo op van Compact Disc en dan nog interactive eronder). Ik kan dit cdtje alleen nergens in lezen. Ik heb een 8x dvd-speler en een 12x lite on brander en allebei slikken ze dit schijfje niet. DvD speler beneden geprobeerd voor dvd films, maar helaas geen suc6 ;( Heeft iemand een idee wat voor cd dit is en hoe je het kan openen :) ? Search leverde maar liefst 1 topic op en dat ging helaas niet hier over..

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het is een CD-I, een speciaal "formaat" volgens mij van Philips, die moet je dus ook in een CD-I-speler afspelen.

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

Dat is volgens mij de eerste vorm van herschrijfbare cd

die met phase-change de disk kan wissen en herschrijven.

de invulling is ook anders dan andere cd's en dus niet leesbaar in gangbare cd-lezers....

ze waren vroeger al niet zo populair dus de kans dat je een bijpassende cd-drive kan vinden is niet zo groot vrees ik.

succes

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 23:04
de CD-i is de hopeloos geflopte gaming console van Philips, en die kun je dus alleen in een CD-i speler afspelen ;)

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 10 april 2002 08:30 schreef orca het volgende:
Dat is volgens mij de eerste vorm van herschrijfbare cd

die met phase-change de disk kan wissen en herschrijven.

de invulling is ook anders dan andere cd's en dus niet leesbaar in gangbare cd-lezers....

ze waren vroeger al niet zo populair dus de kans dat je een bijpassende cd-drive kan vinden is niet zo groot vrees ik.

succes
herschrijfbaar waren ze geloof ik niet

edit:

herschrijVbaar :?

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
|:( Jammer, gaat dus niet lukken ;(...Bedankt voor de uitleg :)

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Yes, toch gelukt...Dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar I love windows ME O+. Mijn vader heeft op zijn pc ME staan. Op www.download.com gezocht naar "cdi" en er zijn drivers voor ME die iemand ooit heeft gemaakt...Ben nu de inhoud aan het zippen en dan maar versturen *D Bedankt nog :)

Verwijderd

McDonald's heeft al zijn trainingsvideo's op cd-i. triest maar waar. In elke mc staat dus een cd-i speler dus wie weet, gewioon langs de kassa rennen en schreeuwend doordringen tot de kantine en daar staat hij dan.

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 19:03 schreef kozel het volgende:
McDonald's heeft al zijn trainingsvideo's op cd-i. triest maar waar. In elke mc staat dus een cd-i speler dus wie weet, gewioon langs de kassa rennen en schreeuwend doordringen tot de kantine en daar staat hij dan.
:D Daarom moest ik het hebben...Heb deze cd-i geleend van mac en moet presentatie maken voor meeting :)

Werk je bij de mac toevallig :P
Pagina: 1