[KR7A] CPU is unworkable, maar dan net wat anders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok .. beetje rare topictitel, dus even verduidelijken:

Ik heb vandeweek m'n KT7-RAID + Tbird900@1000 + SDRAM, vervangen door een KR7A-RAID + XP1800+ en DDR-RAM.

Zodra ik de multiplier verzet in de BIOS krijg ik ofwel 'CPU is onworkable', ofwel zwart beeld en een HDD-led die blijft branden. Dit betekent in het geval van de KR7A, heb ik gemerkt, dat ik de kast open kan maken om de CMOS te clearen, omdat deze niet zoals de KT7 na een paar resets terug gaat naar een default veilige waarde waarop geboot kan worden :(

Maar nu komt het: jullie denken nu allemaal van 'UTFS'. Maar dat heb ik dus al gedaan. En uitgebreid ook. Ik kan dus ook mededelen dat 'hold on CPU speed error' oid op disabled staat. Dat is het probleem dus niet.

Die XP is unlocked met Bison Elektro. De verbindingen raken elkaar onderling niet, want de PC boot prima op de default snelheid van de XP1800+ (1533 MHz).

Was ist löss? Zie ik iets heel doms over het hoofd? Ik wil bij voorkeur niet weer de CPU uit de socket halen om nog eens te unlocken, aangezien hij onder een Silverado zit en die is niet vriendelijk qua montage/demontage :o
En de kast op zich staat goed ingebouwd tussen meubels. En alle bekabeling weer loshalen, enz. Afijn, niet erg handig :{

Eerst zou ik graag eens lezen wat ik zoal nog meer fout kan hebben gedaan.

Overklokken met de FSB gaat trouwens wel op zich. Het is alleen zo irritant dat ik heel de BIOS opnieuw kan gaan instellen als het misgaat, door dat niet teruggaat naar een default.

Een zijdelingse opmerking: volgens WCPUID is m'n XP 'multiprocessor supported'.
Vaag, maar dat staat er echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 05:28 schreef HlpDsK het volgende:

Een zijdelingse opmerking: volgens WCPUID is m'n XP 'multiprocessor supported'.
Vaag, maar dat staat er echt.
Dat zijn ze ook, alleen niet officieel.

Lijkt mij toch een unlock probleempje...iets anders kan ik niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn KR7A boot niet na het veranderen van de MP. Geen error niks.. Paar keer resetten en dan wil hij wel.. Ik heb zo netjes ge-unlocked dat het daar gewoon niet aan kan liggen (heb het 3x gedaan ook nog!). Zelfs onder de microscoop gekeken of ze onderling niet raken. Snap er niks van.. Heb alle bios versies ook al gehad, geen resultaat :( Dit is het enige nadeel van mijn KR7A..

Volgens mij ligt het gewoon aan het mobo. Ik heb de proc namelijk in de Epox 8KHA+ van m'n huisgenoot gehangen en daar kun je de MP zo veranderen, zonder problemen. Vage shit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Op woensdag 10 april 2002 05:28 schreef HlpDsK het volgende:
Zodra ik de multiplier verzet in de BIOS krijg ik ofwel 'CPU is onworkable', ofwel zwart beeld en een HDD-led die blijft branden. Dit betekent in het geval van de KR7A, heb ik gemerkt, dat ik de kast open kan maken om de CMOS te clearen, omdat deze niet zoals de KT7 na een paar resets terug gaat naar een default veilige waarde waarop geboot kan worden :(
kun je niet de insert en de delete toets tegelijk ingedrukt houden en dan een paar keer de resetswitch gebruiken? Veel mobo's willen dan ook nog wel eens een bios reset uitvoeren. Scheelt je i.i.g elke keer die kast openmaken :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 12:20 schreef Sparhawk het volgende:

[..]

kun je niet de insert en de delete toets tegelijk ingedrukt houden en dan een paar keer de resetswitch gebruiken? Veel mobo's willen dan ook nog wel eens een bios reset uitvoeren. Scheelt je i.i.g elke keer die kast openmaken :)
Ik zal er aan denken. Het is te proberen.

Maar heeft er verder iemand nog ideeën over wat er loos is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Op woensdag 10 april 2002 17:18 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik zal er aan denken. Het is te proberen.

Maar heeft er verder iemand nog ideeën over wat er loos is?
Aangezien blijkt dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem, lijkt mij dat het gewoon in je bord zit... En dan zou het een known issue moeten zijn, en dus terug te vinden op de site van Abit. Ik neem aan dat je de sites van Abit en Via hebt gechecked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel merkwaardig. :?

Ik wil binnenkort ook me XP unlocken, en dan lees ik nu weer een ander verhaal.

Als je kijkt in deze draad (onderaan) draad , dan zie je dat Krug wel zijn multiplier kan veranderen.

MMMh, merkwaardig.
Pagina: 1