Officieel kan er een 64MB Smartmedia kaartje in, heb ik zelf ook en dat werkt zonder problemen. Diamond heeft ooit eens support voor 128MB kaartjes beloofd, maar dat is er nooit echt helemaal van gekomen. Firmware versie 2.15 die je van hun site kunt plukken ondersteund het soms wel, soms niet. Vooral Samsung kaartjes schijnen wel te werken.
Er is ook een uitgelekte firmware versie: 2.16 die een paar daagjes op de site heeft gestaan, maar die ze toen weer deraf hebben gehaald. Misschien omdat sommige mensen wel es hebben dat hij met die firmware versie spontaan op pause gaat (zelf 1 keer gehad). Maar voor de rest is de kans dat een 128MB kaartje met die firmware versie werkt wel groter. En bovendien zitten er best wel heel veel verbeteringen in: menu en besturing is een stuk logischer geworden, playlist werkt eindelijk es fatsoenlijk, je kunt de bass en treble nog wat verder opschroeven. Dus ik zou 'm zowiezo der wel opzetten als ik jou was. Je kunt 'm van
www.rioworld.org downloaden.
Verder zijn er misschien nog wel wat dingen waar je misschien rekening mee wilt houden voordat je dat geheugen koopt: je hebt met een 64MB kaartje derbij helaas nog steeds niet dat je een file van bijvoorbeeld 102MB derop kunt zetten ofzo. Het word echt als twee losse stukjes geheugen gezien, en niet als 1 geheugen zoals bij een pc. En verder kun je nog wel es wat probleempjes krijgen omdat diamond zonodig weer z'n eigen format voor die flashkaartjes moest gebruiken. Zo is laatst mijn pc blijven hangen tijdens het transferren van files naar m'n rio zodat ik 'm uit moest zetten door de batterij deruit te halen. Nu is de CIS (soort partitie tabel) van dat smartmedia kaartje om zeep geholpen... ik heb al een flash reader besteld, hopelijk krijg ik 'm daar weer mee goed. Maar de kans is niet groot omdat het geen normale format is
Heb je trouwes ook wel es
Riorio geprobeert in plaats van die irritante rioport zooi? Veel betere interface (drag&drop), sneller en je kan der ook nog meer mee zoals downloaden uit je rio of andere bestanden dan mp3 derop zetten