• schwa78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Hoi GoTters,

Hier een nederige Fok!ziel.
Ik heb vandaag (tweedehands) een digitale camera gekocht, te weten een Sony DVC P50.

Het probleem is dat er maar een memorykaartje van 4 MB inzit en dat de AC adapter er niet bij zit (wist ik van tevoren).

Hoeveel MB heb ik nodig om leuk aantal foto's te kunnen maken? Ik ga binnenkort op vakantie naar Zuid-Afrika en daar wil ik een flink aantal kiekjes gaan nemen. Ik weet dan ook niet of ik halverwege de mogelijkheid heb om die memorykaart te legen.

En de volgende vraag: waar koop ik een adapter (in Nederland) zodat ik de infoLithium baterij die erbij zit kan opladen? Ik weet dat het bij Sony zelf kan, maar die rekenen veel te hoge prijzen.

Of heb ik aan zo'n poweroplader voor gewone AA batterijen genoeg? Hoeveel langer gaat een Lithium batterij mee in vergelijking tot gewone AA batterijen?

Thanks voor de info!!

Verwijderd

Hoeveel erop kunnen hang natuurlijk veel van de resolutie af, leuk vakantiekiekje doet al snel zo'n 100kb, terwijl gedetailleerde panoramafoto's al snel op de 800-1000 zitten.

En daar ga je natuurlijk voor in Zuid-Afrika :)

Als je vaak bij de grote steden komt (Durban, J'burg, Pretoria) kun je bij een foto zaak je foto's op cd laten zetten.

Verwijderd

Om te weten hoe groot je foto's ongeveer worden kun je eens in dit topic kijken, daar staan soms erg mooi voorbeelden van (panorama-)foto's. Kun je een beetje inzien hoe groot een foto met zo'n grote resolutie wordt, kan je zelf kijken hoeveel van welke reso je op je 4MB krijgt.

[topic=438602/1/999]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA->GT

Verwijderd

Ik zou er toch ff een kaartje bijhalen.

check de pricewatch voor prijzen. (de niet sony's zijn goedkoper)

• schwa78
thanks, dat wordt dus een 64 MB kaartje ipv een 128 MB.

Nu die vraag over de adapter/voeding.

Wat raden jullie aan? Een adapter kopen (69 euro geloof ik) of AA batterijen met een supercharger? Waar kon je zo'n supercharger ook alweer kopen? (de search functie is uit de lucht)

• schwa78
Op woensdag 10 april 2002 06:24 schreef Kaj. het volgende:
HA->GT
Had ik nog zo zitten kijken of ik hem wel in het goede subforum had geplaatst |:(

• schwa78
Ik heb net even gebeld met Sony Nederland en zo'n adapter kost idd 69 euro. Ze verkochten ook memory sticks (64 MB) voor 91 euro. Toen ik de verkoper vertelde dat deze sticks via de pricewatch voor 65 euro te koop staan, zei hij dat dat inderdaad zou kunnen. Ook zei hij dat je die adapters ongetwijfeld ook bij een reguliere winkel zou kunnen kopen.

Mijn vraag is nu dus: hoe weet ik bij welke winkel ik zo'n adapter kan kopen?? (ze staan niet bij de pricewatch en google geeft alleen buitenlandse hits)

Verwijderd

Als 't toestel ook gewone AA penlites slikt is het misschien verstandiger een goede set 1800mAh NiMH's te halen. Deze zijn veel goedkoper dan accu's en de lader kost ook maar een fractie.

Verwijderd

Ik had 13 rolletjes van 36 in een maandje Zuid-Africa.

Kom je met een 64 kb kaartje niet echt mee weg..

Als je een wildpark in gaat moet je trouwens echt een spiegelreflex met een beetje telelens hebben.. als je mooie foto's wil maken dan he.

• schwa78
Op woensdag 10 april 2002 11:50 schreef Kerrick het volgende:
Als je een wildpark in gaat moet je trouwens echt een spiegelreflex met een beetje telelens hebben.. als je mooie foto's wil maken dan he.
Daar is het nu een beetje laat voor he... :)

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 11:50 schreef Kerrick het volgende:
Ik had 13 rolletjes van 36 in een maandje Zuid-Africa.

Kom je met een 64 kb kaartje niet echt mee weg..
Ik denk dat het mb was, niet kb. Anders moet je de foto's nog gaan opslaan als een spanning zipfile ;-).

Ik koop een lowbudget achterhaalde 2ehands minilaptop van zo'n 100 euro. Daar hang ik mijn digicam aan en leeg mijn foto's op de hd (paar gig, meer dan genoeg). Werkt perfect voor een vakantie van zo'n 4 weken en elke dag zeer veel foto's nemen.

• schwa78
Ik hoorde net van iemand uit een fotowinkel dat de GP batterijen (1800 mAh) 2 keer langer meegaan dan een accu.

Is dat echt waar of probeert hij zijn producten gewoon aan me op te dringen?

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:38

Potatoman

koniwa

Op woensdag 10 april 2002 12:53 schreef schwa78 het volgende:
Ik hoorde net van iemand uit een fotowinkel dat de GP batterijen (1800 mAh) 2 keer langer meegaan dan een accu.

Is dat echt waar of probeert hij zijn producten gewoon aan me op te dringen?
Dan wat voor accu? Je moet iig batterijen/accu's van behoorlijk wat mAH hebben, en de GPs die zijn zeker goed, dat weet ik uit eigen ervaring (die houden zelfs een minolta dimage 7 behoorlijk lang aan de gang :) ).

The cyclographing developer

• schwa78
Mijn accu is van het type NP-FS11 (infoLythium)
3.6 V
4.1 Wh

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 18:53
Schwa,

Kijk hier es:

[topic=440812/1/25]

Er zijn meer zoekende zielen :+

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 11:57 schreef schwa78 het volgende:

[..]

Daar is het nu een beetje laat voor he... :)
Het is maar een tip :)
Ik vond het wel sneu voor mn vakantiemedegangers die met hun compactcameraatjes alleen een olifant herkenbaar in beeld konden krijgen terwijl ik closeups van elke grondeekhoorn kon maken..

• schwa78
Ik wil op shop.tweakers.net zo'n memorystick kopen van 128 MB maar ik kan dan kiezen uit rembours en IFN Finance. Rembours vind ik kut, dus weet iemand wat IFN Finance inhoudt?

• schwa78
Ik heb al effe gebeld met hardware.nl.

IFN Finance is dat je het binnen 30 dagen moet betalen ipv vooraf. Is alleen voor bedrijven, maar ik heb ook een bedrijfje.

Misschien handig om het er even bij te zetten....

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Nu we het toch over accu's hebben...
Het is maybe een beetje off-topic, maar weet iemand voor je een 2de accu kan kopen voor een Nikon Coolpix 775 (want als je met display aan fotografeert (wat toch leuker is) gaat je accu toch wel snel leeg...
Het is een Nikon EN-EL1 Lithium Ion batterijpack 7.4V 650 mAh.
Of een andere accu die er ook in kan, zijn ook welkom.

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 18:53
Search binnen Got al gebruikt?

Komt daar niks bruikbaars uit dan ff Google gebruiken, zak maar zeggen....... :+

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• dollarman
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-03 12:18

dollarman

Travel is my game

Kijk eens bij www.koopdigitaal.nl Hebben ze heel wat camera's + Supplies voor relatief lage prijzen. Verder zou ik zeggen koop minimaal 128 mb en als je langer gaat neem dan foto's op een iets hogere compressie, kunnen er zo 2 tot 4x zoveel foto's op een geheugenkaart.

Zelf neem ik mooi een laptop mee op vakantie, maar dan ga ik ook een jaar weg >:)

Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!

Pagina: 1