DIVX op TV zonder monitor?

Pagina: 1
Acties:

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
Hallo,

Ik heb een DXR 3 kaart en een P3-733 bord over.
Hiermee zou ik graag een klein systeempje maken dat ik beneden bij mijn TV kan zetten. Graag zou ik dan over mijn netwerk (100Mbps) naar boven een kabeltje trekken.
Dan zou ik op een of andere manier de DIVX op tv willen bekijken. Nou hoorde ik een vriend van me zeggen dat er een proggy was om DIVX via de DXR3 naar de TV te sturen. Perfect! Maar als ik nou GEEN! monitor aan de pc wil hangen, hoe zou ik de pc dan opdracht kunnen geven om een Divx af te gaan spelen. Ik heb ergens ook nog een IRman liggen, deze werkte destijds goed met Remote selector. Het is een IR module die op je seriele poort kan.

Zelf zat ik te denken om die dan ook weer aan te sluiten om zo de pc te kunnen sturen, maar HOE vertel ik de pc beneden dan welke divx af te spelen?
Ik zou voor het kijken de DIVX over het netwerk kunnen kopieren en dan iets van een batchfile maken die altijd in de zelfde dir kijkt en de DIVX die daar staat gaat spelen ofzo. Maar dan moet je dus altijd kopieren etc.

Kan ik ook dingen (titels o.i.d.) via de DXR3 weergeven op mijn TV ?
Wie heeft zoiets wel eens bij de hand gehad of kan me wat tips geven ? Ik wil perse geen Monitor beneden in huis hebben liefst zelfs geen kb en muis, alleen een pc in een hoekje met een netwerkkabel naar de Divx verzameling op mijn servertje ofzo ? Streaming over het netwerk ?

Alle tips en ideen zijn welkom, alvast bedankt !

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb in de kelder een PC staan zonder monitor/toetsenbord/muis. Even in het bios instellen dattie niet HALT on errors.

Ik bedien 'm vanaf hier met VNC.

Siditamentis astuentis pactum.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Op woensdag 10 april 2002 01:16 schreef Hobbybob123 het volgende:
...dat er een proggy was om DIVX via de DXR3 naar de TV te sturen...?!?!?
Ik heb mijn bedenkingen hierover, maar als je het programmaatje in je bezit hebt wil ik graag weten welke het is!!!

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Het programma mplayer doet dit onder linux. Althans DivX weergeven via de DXR3.
Gebruik zelf TimbuktuPro voor het overnemen van de andere PC.
Ben zelf nog op zoek naar een windows-proggy, dus als iemand dat weet/heeft.....

An 11 is a 10 that swallows

Verwijderd

Hier is nog iemand met interesse voor DIVX over de DXR3!

• Hobbybob123
Ik zalhet mijn maatje morgen even vragen, hij scheen het me gemaild te hebben ik kan het niet vinden.
Zal nog even heel goed mijn mailbox uitpluizen anders vraag ik het opnieuw.

Kom hier nog op terug zal het de geinteresseerden even mailen als ik het heb.

Misschien dat mensen in de tussen tijd nog wat tips hebben ?
VNC is inderdaad een optie, maar als dan de telefoon gaat wat dan ? Naar zolder lopen,pc overnemen en pauzeren ?
Is niet echt handig. Ik wil eigenlijk gewoon een digitaal video station bouwen waarmee ik middels mijn Asus met tuner kan opnemen en weer terugkijken van opnames en divx.

• Hobbybob123
Programmaatje heet DivxPlus
en kan Divx afspelen over DXR3....

Sorry dat het zo lang duurde...
Pagina: 1