Toon posts:

Maximale CPU voor ASUS P3B-F?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de ASUS site staat voor de P3B-F een tabelletje voor de jumpersetting op je moederbord die regelt of je BIOS de juiste kloksnelheid detecteert.

Deze tabel loopt van ratio 3,5x tot en met 6,0x, waarbij de laatste bij een PIII van 600 zou horen.

Betekent dit dat het voor mij met dit moederbord weinig zin heeft om een PIII 700e processor te kopen en het maar met een PIII 600E te doen?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Kheb zelf een P3B-F met een P3-700E@980MHz.
Download de laatste Bios rev 1006 en die ondersteund multiplier 8.5 of hoger :)
Kheb trouwens all jumpers op het moederbord uitstaan, doe alles via de Bios.

Die-hard Brexiteer

• cuylfrits
  • Laatst online: 30-04-2018

cuylfrits

Beetje vreemd, maar wel lekker

Moet je ff kijken op http://www.asus.com/Products/Motherboard/bios_slot1.html#p3b-f

Het is wel mogelijk om hoger te gaan, maar dan moet je een bios update doen. Ik geloof dat je dan tot de 850 Mhz kan gaan.

Persoonlijk vind ik het een beetje eng om m'n bios te flashen, want als het fout gaat dan houdt dat in dat je een nieuw moederbord kan gaan aanschaffen.

Good, bad, I'm the guy with the gun!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Je kan ook een 1.13 Ghz in een P3B-F proppen, officieel loopt ie geloof ik tot 850, als ik de Asus homepage mag geloven. Wel revisie 1.03 of hoger nodig voor de levering van het goede voltage.

Verwijderd

Met de nieuwste bios-flash kan je zowiezo zonder problemen naar de 850..
Je kan er ook een 900 of 950 ingooien dan pakt ie automatisch z'n multiplier..

Greetz

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:40
Processoren zijn nu al 4 jaar multiplier gelocked, maar toch weigeren mensen dat aan te nemen, vreemd....

De multiplier wordt geregeld door je proc. Als jij dus een proc op jouw bordje drukt, bepaalt die zelf wel wat de multiplier moet zijn. Dus al stop je er een proc op met een multiplier van 20 en je bordje gaat maar tot 2, dan nog gaat het werken. Als je bord het type proc maar snapt (en dat is het geval bij de combi p3b-f en coppermine).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle antwoorden, maar als ik de laatste BIOS versie eroverheen flash, heb ik een IRQ probleem met IRQ12 die normaliter voor m'n PS/2 muis gereserveerd is. M'n ISDN modem (Teles)is nogal IRQ afhankelijk dus als dat gaat schuiven kan ik niet meer het internet op. Ik had al aan ASUS een mailtje gestuurd om te vragen of ik dus veroordeeld ben tot 1005, maar nog nooit een antwoord gekregen.

Even zien of ik het goed begrepen heb van jullie: zolang ik op 1005 blijf, kan ik niet hoger gaan dan PIII 600E?

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
Nee joh! Ik kocht de mijne met dezelfde revisie erop+ een P3-700E, werkte meteen :)

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1