Toon posts:

soldeerprobleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel solderen maar ik heb toch veel problemen om een dubbelpolig driestandeschakelaar (6 pinnetjes) deftig aan te sluiten.

Is er iemand die een trucje kent of zijn er systeempjes op de markt die het solderen uit de weg gaan?

Het is ook niet altijd simpel om 3 draden aaneen te solderen want dan is er altijd wel eentje die zin heeft om te ontsnappen.

Iemand die mij kan helpen

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

breng hem maar langs :P

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Topicstarter
ik zou het toch graag zelf doen, dan doe ik wat ervaring op in die dingen

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
ik weet wat voor switch het is , gewoon erg goe dopletten dat je het pootje van de switch verwarmt en niet de draad, dan kun je met bijna geen tin/soldershit solderen, wil het dan nog niet, gebruik dan een printe(hobbyprint, bevat een egaal vlak koper of sporen in een richting), juist esporen uitkrassen met stanleymesje, jheel klein stukkie uitzagen en dan gaat het al stuk simpeler, ook heb je ic-voetjes die in dat formaat te krijgen zijn(zoek naar ic-voetjes voor 12poots siemens spanningsregelaars), die hebben 112 gaatjes(2x6) maar daar past perfect zo'n switcvh in...

Verwijderd

Topicstarter
ik snap je uitleg niet helemaal.

Heb je geen link waar er een afbeelding staat van wat je bedoelt?

of kan je het aub iets beter uitleggen.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:27

Illusion

(the art of)

schakelaartje in klein bankschroefje stoppen.
draadje vertinnen
pinnetje van schakelaar vertinnen
pinnetje van schakelaar verwarmen, draadje ergtegenaan tot ook de tin van draadje smelt, soldeerbout weghalen
dan af laten koelen

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

zo moet het ja

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Op woensdag 10 april 2002 00:42 schreef Illusion het volgende:
schakelaartje in klein bankschroefje stoppen.
draadje vertinnen
pinnetje van schakelaar vertinnen
pinnetje van schakelaar verwarmen, draadje ergtegenaan tot ook de tin van draadje smelt, soldeerbout weghalen
dan af laten koelen
En op die manier laten mijn schakelaars het daarna tenminste elke keer afweten :( Tenminste die kleine dingen, die wat grotere kunnen wat meer hebben :(

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Je zorgt dat je de 2 draadjes in je handen hebt, nog niet vertinnen. Wikkel het topje koper van deze door elkaar heen, (gewoon naast elkaar houden en draaien). Vertin dit en houd 'm daarna tegen je schakelaar-pootje die je ook hebt vertint, en soldeerbout erbij en je bent klaar!

Maar het is netter en makkelijker om idd een expirimenteer (print-)plaatje te kopen en daar die schakelaar op te zetten.

...

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:27

Illusion

(the art of)

Op woensdag 10 april 2002 04:57 schreef C.44 het volgende:

[..]

En op die manier laten mijn schakelaars het daarna tenminste elke keer afweten :( Tenminste die kleine dingen, die wat grotere kunnen wat meer hebben :(
alles zit natuurlijk in de timing!!!
als je een schakelaartje te lang te heet maakt, dan zal hij inderdaad gaan vervormen en dus niet meer werken, maar als je het gewoon goed en snel doet, dan is er neits aan de hand!

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

voorzichtig solderen en krimpkousjes gebruiken tegen sluiting.

Verwijderd

And remember this:

Ijzer soldeert niet!
Dus vergeet zeker de tinlaag niet die hierboven genoemd staat.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

meestal zit er in zo'n poot een gaatje, voordat je gaat solderen strip je draadje netjes! en ontvet het WERK, dus niet je soldeerbout he, die moet eigenlijk een beetje vettig zijn. als je gaat solderen ken je het draadje door het gaatje steken en strak aandraaien, zo gaat het solderen makkelijker

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Vergeet ook niet dunne soldeertin te gebruiken, voor electro. Dat kan een _boel_ irritatie schelen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hulp.

Het boeltje is voor elkaar en het werkt
Pagina: 1