Toon posts:

Spanning op de kast??

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huisgenoot had wat problemen met zijn videokaart en kwam er toevallig achter doordat ie met een spanningszoeker een schroefje vast draaide dat er spanning op de kast staat.

Nu heb ik net bij mij gekeken en ja hoor ik heb het ook. Is dat nu eigenlijk normaal? En hoe komt dat eigenlijk?

Verwijderd

Zit er niet gewoon ergens wat lek stroom op de randaarde. Dat zou ook verklaren waarom het op beide puters het geval is. Dat is als jouw PC in het zelfde huis staat als die van je huisgenoot :+

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

is normaal.. komt door slechte aarding.. oud huis zeker.. leg een draad aan je CV-installatie.. help wel.. maar er mag spanning op staan...

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Niet geaard gaat er zo'n 110-140V door je kast heen. Ff aarden wat hierboven al vermeld staat en het kan een aantal problemen fixen.

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 00:23 schreef jeuuron het volgende:

[topic=463545/1/25]
Ik moet zeggen dat het redelijk irritant is om dit steedsonder elke post te zetten.
zie ook [topic=309815/1/999]

en dit is iff een randaarde-probleem. Kwestie van kabels met randaarde gebruiken.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kijk hier eens: [search=spanning kast lekstroom randaarde] :)

is gewoon normaal, meestal ~70-110 volt dacht ik :P

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

Exirion

Gadgetfetisjist

[search=schok kast] en zie veldmuis enzo :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.