Toon posts:

plextor 40/12/40 en winxp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik Heb het volgende probleem , ik heb een pIII 1 ghz en werk onder win xp .
Ik heb deze week een nieuwe plextor gekocht nl een 40/12/40 maar als ik wil branden geeft hij telkens de foutmelding :"deze cd is niet beschrijfbaar" (ik heb zelfs de cd's geprobeerd die bij in de doos zaten)
Ik brand met het proggie nero 5.5.7.8

En ik heb windows 98 eens geïnstalleerd om te proberen en toen werkte mijn schrijver perfect.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem om toch in winxp te kunnen branden.

groetjes

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:15

GaMbiNo

1337

Als je Windows Update doet vind hij waarschijnlijk een branderupdate op die site.
Installeer die eens en zeg dan of het geholpen heeft of niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
dank u voor de hulp
ik heb een update gedaan maar het probleem is nog steeds hetzelfde
Op woensdag 10 april 2002 00:11 schreef GaMbiNo het volgende:
Als je Windows Update doet vind hij waarschijnlijk een branderupdate op die site.
Installeer die eens en zeg dan of het geholpen heeft of niet. :)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Probeer het XP brand programma eens uit te schakelen.

hoe? gebruik de search want ik weet het ook niet meer ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
quote]
Op woensdag 10 april 2002 08:55 schreef blackd het volgende:
Hoe zet ik "Native CD Burning" uit in XP?
[/quote]

Verwijderd

Topicstarter
dank u wel voor juliie hulp maar het probleem blijft hetzelfde

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Firmware update gedaan?http://www.plextor.be/English/technical/downld_firmw.html

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Gewoon XP ff opnieuw installeren.
Heb ook een 40x12x40, draait perfect onder XP

Verwijderd

Alweer een redelijk oude topic, maar best wel recent voor mij.
Ik heb dus ook die plextor 40/12/40 gekocht. En hetzelfde probleem. Ik heb de firmware al ge-upgrade. De laatste nero gedownload en windows xp opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft: 'this medium is not writable' Ook heb ik die optie in windows xp al uitgeschakeld, maar helpt niet helaas. En op dit forum zie ik ook nog geen oplossing, dus wie kan mij aub helpen?? :'(

Grtz,
RemKo

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad.

Ik heb de laatste VIA IDE Miniport Driver geïnstalleerd. Daarna kon Nero geen cd's meer maken.

Het lijkt erop dat nwaspi.dll van Nero (Nero's eigen ASPI) niet goed overweg kan met deze IDE drivers; met de standaard Windows 2000 IDE drivers is dat geen probleem. Schakel Nero's ASPI uit, door de file nwaspi.dll.disable te noemen ofzo, of verwijder hem. Installeer dan Adaptec ASPI 4.60.1021. Deze vind je op www.radified.com. (Het schijnt dat de nieuwe, 4.70, slechter en minder stabiel is dan de oude 4.60.) Kijk met CDSPEED's DriveCheck (in het menu) welke aspi manager er draait. Als dat die van Ahead is, ligt het zeer waarschijnlijk daaraan.

Verwijderd

Dat heb ik gedaan, maar dat hielp niet.
Ik ben er ondertussen achter waar het aan ligt, maar dat vind ik behoorlijk K*T
Ik heb dus 2 harde schijven: prim. master en prim. slave
en ik had een Creative DVD 6x: sec. master

Doe ik de plextor 40/12/40 hierbij aansluiten, dus Sec. Slave dan herkent ie geen cd's. Haal ik de Creative DVD eraf en maak ik de plextor sec. master dan herkent ie wil de cd-r's.
Zodra ik de DVD speler weer aansluit als sec. slave is er het hele probleem weer. Dus nu moet ik om die cd-writer te laten werken mijn dvd-speler eruit halen :'(
Is dit niet heel erg raar???
En weet iemand misschien waar het aan ligt en een eventuele oplossing?

Thanx,

Remko van Bers

Verwijderd

De Plex en DVD willen dus niet op 1 kabel.

Probeer eens:
Primary Master: Bootschijf
Primary Slave: DVD
Sec. Master: 2e schijf
Sec. Slave: Plextor

VROEGER kon dat niet, omdat de CDROM de harde schijf vertraagde. Maar dit is nu, met het UDMA protocol, niet meer het geval. Als je harde schijven ATA 66/100 zijn, gebruik dan wel de goede 80 aderige kabels.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Heb ik ook al gezien: je kan enkel branden met de eerste CD/DVD die op de PC zit. Is schuld van XP.

Verwijderd

Hier komt dus voorlopig geen oplossing voor neem ik aan.
Balen!!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 20:00 schreef Angels2 het volgende:
Heb ik ook al gezien: je kan enkel branden met de eerste CD/DVD die op de PC zit. Is schuld van XP.
uhh mijn brander is Sec. slave, met als pri slave een DvD speler, en ikke brand nog steeds...

dus dat is niet helemaal waar...

Verwijderd

Ja, het ligt eraan welk apparaat, merk etc, je erbij aansluit.
Ik heb het zo gesprobeerd:
primairy master: (boot)harddisk
primairy slave : dvd-speler

secundairy master: 2e harddisk
secundairy slave: cd-writer

Maar als het zo aansloot kreeg ik dus constant bufferunderruns, ook niet echt handig dus. Hij brandde op deze manier dus wel, maar niet goed.
Heeft er misschien iemand anders een oplossing voor mij??

Groetjes,
Remko

Verwijderd

kun je onder xp wel branden met een ander progje bv clone cd of het brand progje van xp zelf.

Verwijderd

Nee, werkt niet. Met xp zelf niet en met geen enkel ander programma. Bij clone cd geeft ie zelfs aan dat de writer niet ondersteund wordt door het programma. Haal je dan weer de dvd-speler van de IDE kabel af, dan werkt clone-cd wel goed.

Verwijderd

Omdat mijn dvdspeler toch al best oud was kan ik net zo goed een nieuwe kopen, die dan hoop ik wel samenwerkt met die plextor op 1 IDE kabel.
Mijn vraag aan jullie: welke dvd-speler werkt wel op 1 IDE kabel met de plextor 40/12/40 in windows XP. Uit eigen ervaring misschien iemand??

Alvast bedankt.

Verwijderd

ik denk dat de liteon wel een goede keus is.
hijs niet zo duur en werkt goed.

specificatie Lite-On 16x48 DVD-Speler IDE
heb ik ook en gaat lkkr

Verwijderd

Nog meer tips misschien van mensen die een plextor 40/12/40 in xp draaien met dvd-speler op 1 IDE kabel???

Verwijderd

je moet de plextor een apart ide kanaal geven, anders gaat t niet werken

ik kreeg deze foutmelding ook, heb via 4-in-1 geinstalleerd, nieuwste nero, en plextor op 1 kanaal samen met 1 dvd speler, werkte niet,

de plextor op 1 kanaal alleen en alle drivers geinstalleerd, waarschijnlijk doet ie het dan
Pagina: 1