Maniac Mansion

Pagina: 1
Acties:

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wie heeft dit spel ooit gespeeld en is er ook een nieuwe versie van?

Vroeger op de Commedore 64 was ik addicted:D

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 23:42 schreef shooter het volgende:

ik heb wel DOTT gespeeld, telt dat ook? :P

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:39

Sebje

Makelaartje

JA!!! DOTT ruled gewoon!!! En het coole is dat bij de cd zaak tegenover waar ik werk. Zo'n vent werkt die sprekend lijkt op die heavy metal dude uit dott. echt lachen.

Verwijderd

lol grappig dat je dit vraagt.
Heb hem vorige week nog gedownload ;)

Maar ik heb hem origineel op de commodore gespeeld in '88 ofzo. Mega spel

Verwijderd

ik heb maniac hier nog ergens op diskette liggen.
sound-fx uit de pc-speaker is gewoon bruut :) :P

Verwijderd

Als je Maniac goed vond, probeer ook eens Zak McKracken, zelfde interface, maar 2x zo groot en ook leuk...

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Als je DOTT hebt kan je Maniac Mansion ook spelen. Er staat op een gegeven moment een computer, als je die gebruikt staat daar het oude spel op. Overigens heb ik alleen DOTT gespeelt, en ik moet zeggen, dat blijft en van de beste (lees: leukste) spellen die ik ook gespeeld heb.

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Wel gespeeld toen ik een jaar of 6 was, kan me nog goed herinneren dat er in die kelder/gevangenis een steen zat die als schakelaar diende voor een deur.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 23:42 schreef shooter het volgende:

Ik heb hem zelf gespeeld op de C64 en de NES :9

Het vervolg op Maniac mansion is DOTT (Day of the Tentacle) die als leuke bonus heeft dat het spel Maniac Mansion er compleet in heeft :)

• Koelkasten
  • Laatst online: 16-12-2025

Koelkasten

har har koelkast op je knar

ik ook op de commodore en dan was zack mcracken and the alien mindbinders echt vet coool je kon zoooo veel verkloten maar was wel tering moeilijk ende logica achter dingen was soms wel erg bizar ver te zoeken

De manier waarop (volgorde) waarop de inborlingen gaan dansen omdat je het hoofd een golfclub geeft :? is de code om de geheime deur op de planeet mars te openen :?

hmmzzz zonder walk true kwam ik niet ver...

Wel cool vond ik dat je in maniac mansion die garage had met daarin die kettingzaag maar je kon nergens in da veld GAS vinden en op die planeet in mars vind je zo een bus GAS die ze niet mee willen nemen omdat ie uit een ander spel is >:)

wel snap ik der nog steeds een paar dingen niet van :
- waar de hell is die kamer voor met dat medisch cabinet met dat skelet in die hoek je gebruikt hem nergens voor...

- Waar is de kamer met dat foto lab voor same als vorige die gebruik je helemaal niet ?

- waarom kun je in de kamer van die edna naar boven daar is ook niks ?

Sommige mensen....

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Jaaah DOTT is vet :D

Als ze Sam & Max 2 af hebben mogen ze aan Maniac Mansion 3 beginnen :9

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 16:43 schreef rb338 het volgende:
Jaaah DOTT is vet :D

Als ze Sam & Max 2 af hebben mogen ze aan Maniac Mansion 3 beginnen :9
Sam & Max 2 is niet van LucasArts. (En ook geen adventure, trouwens, maar een actiespel voor de Xbox)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Maniac Mansion moet je op de NES spelen, die is veel mooier dan de PC-versie (die volgens mij gelijk is aan de C64-versie). Alleen kun je op de NES de hamster niet in de magnetron stoppen, da's weer jammer.

Maniac Mansion was mijn allereerste adventure, zoals gezegd op de NES. Ik dacht toen (ik was 10 ofzo) dat elk voorwerp, elke trap en elk ding in het huis een nut had, dat je er iets mee kon, wat dus niet zo is :o Dus ik ken echt het HELE spel en weet ALLES over ELK voorwerp, wat je er mee kan doen etc :) Meestal niets, of althans niet iets waar je iets aan hebt, maar toch :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 16:41 schreef Koelkasten het volgende:
De manier waarop (volgorde) waarop de inborlingen gaan dansen omdat je het hoofd een golfclub geeft :?
Terecht, want je ziet golfcertificaten aan de muur hangen en een golftas in de hoek van z'n hut staan... ook geinig dat zelfs die imboorlingen de CashCards accepteren (als je het dansje nog eens wilt zien)
Wel cool vond ik dat je in maniac mansion die garage had met daarin die kettingzaag maar je kon nergens in da veld GAS vinden en op die planeet in mars vind je zo een bus GAS die ze niet mee willen nemen omdat ie uit een ander spel is >:)
Klopt, vond ik ook een hilarisch detail, er zijn wel meer crosslinks tussen LucasArts' games. In de nieuwe uitgave van Maniac hangt een poster van Zak, en als je die bekijkt is het "I never figured out what to do with the can of gas on Mars"... :+

Ook leuk: lezen wat er op de kernreactor in de kelder staat.
wel snap ik der nog steeds een paar dingen niet van :
- waar de hell is die kamer voor met dat medisch cabinet met dat skelet in die hoek je gebruikt hem nergens voor...
Ligt in de bureaulade daar niet het manuscript van de Meteor, die Wendy kan verbeteren op de typmachine op zolder voordat je 'em naar de uitgever stuurt?
- Waar is de kamer met dat foto lab voor same als vorige die gebruik je helemaal niet ?
Michael kan daar een fotorolletje ontwikkelen wat buiten voor het huis ligt nadat je Ed het pakketje hebt gegeven (let op de deurbel als de postbode komt). De ontwikkelde foto's moesten dacht ik terug naar Ed, dan helpt hij aan het eind met de Purple Tentacle.
- waarom kun je in de kamer van die edna naar boven daar is ook niks ?
Is daar niet de kluis achter het schilderij, waarvan je de code moet lezen met de telescoop?

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 18:46 schreef Captain Pervert het volgende:
Maniac Mansion moet je op de NES spelen, die is veel mooier dan de PC-versie (die volgens mij gelijk is aan de C64-versie). Alleen kun je op de NES de hamster niet in de magnetron stoppen, da's weer jammer.
Er zijn 2 pc-versies, eentje is inderdaad gelijk aan de C64-versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2921617161
De tweede versie is gelijk aan de Amiga-versie, en ziet er stukken beter uit: (links zie je de Zak-poster waar ik het in een eerdere post over had)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1987297537
De 'officiele' port naar de NES, door Lucas zelf:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1360772244
En nog een andere NES-port, alleen in Japan te vinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2998601651

Er zijn trouwens meer (inhoudelijke) verschillen tussen NES en andere versies, omdat Nintendo een dikke vinger in de pap had bij developers, en een hoop dingen in de originele Maniac mochten niet. Zo stond op de muur in de badkamer "For a good time, call Edna", en zelfs dat mocht niet, alsmede blote posters (in de gym) en standbeelden, en Edna mocht ook niet meer zeggen "i should have tied you to the bed". Lees het hele verhaal op http://mansion.mixnmojo.com/english/mmnintendo.htm

Verwijderd

Hoagy rulez.

/me is nog verslaafd geweest aan Maniac Mansion 1 op de C64.

Het was ook echt eng toen ik nog zo een klein mannetje was ;)

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
na DOTT heb ik al vaak aan Maniac Mansion willen beginnen

maar de interface en de graphcis zijn toch wel erg achterhaald.........zeer moeilijk voor mij om zo te spelen,

vanaf Monkey Island 2 is het wel te doen....

Zak Mcracken en Maniac Mansion zijn daarom ook de enige adventures van LucasArts die ik nooit gespeeld heb....ofja nooit meer dan 5 min. :{ toch nog eens aan beginnen een keer ;)

PIII 800@804 Mhz

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Heb dott nog origineel liggen. Ga hem weer installeren. Hoop dat ik de spraak voor elkaar krijg

Verwijderd

Maniac mansion rules!! Kon hem alleen nooit helemaal uitspelen, der zat een fout op mijn 5.25 floppy geloof ik. Toch maar weer een keer downloaden, Nostalgie mensen!!

Lucas arts maakt gewoon de beste spellen, denk aan: Grim Fandango, Monkey Island 1234, MM, DOTT.

Allemaal spellen met sfeer!!!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
The Dig, was dat ook niet van LucasArts? Dat was echt een goed adventure... Heb ik nog ergens origineel op cd :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• Captain Pervert
Zoals gezegd, speelde ik het op de NES.

Ik heb het op alle manieren uitgespeeld:

- Michael --> foto's --> Ed helpt met Purple Tentacle
- Razor/Sid --> muziek van Green Tentacle insturen --> GT helpt je met PT
- Wendy met het manuscript, vriendjes worden met Meteor
- Meteor in kofferbak van Ed Sel (de auto)
- Meteor aan de plant geven
- Meteor Police bellen nadat je met Bernard de radio hebt gefixed

etc :)

Maar wat ik toen niet begreep:

- Wat is er met het 'boarded up window' bij de electriciteitskabels
- Wat is er met de trap in de bibliotheek, daar kan je niet op
- Wat is er met het rooster in de donkere kamer
- Wat kan je met de chainsaw (nix dus :P)
- Wat zit er in de kast, in de kamer met het skelet
- etc ;)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:01

Christiano007

Ich bin der champion

Zak Mcracken, wie heeft dat spel nog dan? als je het hebt mail hm dan ff aub
christiaanbe@hotmail.com

Ter land, ter zee en in de kroeg

Verwijderd

Op het eind bij DoTT krijg je zo'n deksel. Weet iemand of je daar iets mee kan?
Ik heb het spel uitgespeeld maar ik hoefde daar nix mee te doen

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 15:24 schreef Christiano007 het volgende:
Zak Mcracken, wie heeft dat spel nog dan? als je het hebt mail hm dan ff aub
christiaanbe@hotmail.com
ik heb 'm voor de C64 en de Amiga.. kun je daar wat mee :)?

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 15:16 schreef Captain Pervert het volgende:
- Wat is er met het 'boarded up window' bij de electriciteitskabels
- Wat is er met de trap in de bibliotheek, daar kan je niet op
- Wat is er met het rooster in de donkere kamer
- Wat kan je met de chainsaw (nix dus :P)
- Wat zit er in de kast, in de kamer met het skelet
- etc ;)
Volgens het hintboek (wat ik bij een legale MM kreeg nadat ik m'n illegale kopie had uitgespeeld, ik ben later LucasArts games gaan verzamelen en wilde MM dus ook origineel hebben): Allemaal inderdaad red herrings, je kunt niks met die dingen die je opnoemde.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Op donderdag 11 april 2002 18:15 schreef RefriedNoodle het volgende:

[..]

Volgens het hintboek (wat ik bij een legale MM kreeg nadat ik m'n illegale kopie had uitgespeeld, ik ben later LucasArts games gaan verzamelen en wilde MM dus ook origineel hebben): Allemaal inderdaad red herrings, je kunt niks met die dingen die je opnoemde.
waar koop jij die klassiekers van lucasarts dan???? van de officiele site raak je ook niet echt wijs als je iets wil bestellen buiten amerika :?

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 19:09 schreef ViperGTS het volgende:
waar koop jij die klassiekers van lucasarts dan???? van de officiele site raak je ook niet echt wijs als je iets wil bestellen buiten amerika :?
Dat was 10 jaar geleden, dat ik MM bestelde. Nu hebben ze volgens mij die klassiekers niet meer, en nog erger: LucasArts neemt alleen nog maar binnenlandse orders aan. (Sterker nog, ik kon niet eens een bestelling PLAATSEN, met het adres van een vriend van me in Amerika. :( )

• Captain Pervert
Nja je kan ook gaan eBayen natuurlijk :)

• Libertarian
  • Niet online
komen er nu nog nieuwe edities van dit soort spellen?

Dit soort spellen krijgen bij mij de voorkeur

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 11:22 schreef shooter het volgende:
komen er nu nog nieuwe edities van dit soort spellen?

Dit soort spellen krijgen bij mij de voorkeur
Bij mij ook, maar ik weet niet of LucasArts daar nog veel interesse in heeft. Grim Fandango wordt gezien als een meesterwerkje op adventure-gebied, maar desondanks was de verkoop beneden alle peil. En ze zijn wel meer dan een jaar bezig met zo'n game, dus ze denken nu wel 2x na voordat ze gaan beginnen aan een spel in een genre waar kennelijk weinig vraag naar is. :'(
Pagina: 1