Win2k en W98 netwerk over kabel....

Pagina: 1
Acties:

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 13:53
Hi guys, keb net een nieuwe laptop van m'n werk gekregen en wil hiermee thuis ook het net op. Daar heb ik de volgende situatie: 1x W98 aangesloten op de chello-kabel (server) en 1x W98 aangesloten op een hub (client). De twee computers communiceren met elkaar via Sygate en gaat prima. Beide computers hebben gewoon W98 1st edition, dus geen ICS.... (vandaar dus Sygate). Mijn nieuwe laptop heeft W2k en moet verbinding kunnen maken op de zaak met het bedrijfsnetwerk.

Wat moet ik nu gaan doen als ik overdag dus wil werken op de zaak en s'avonds gewoon thuis via de kabel? Ik had al Sygate geinstalleerd maar dan wijzigt Sygate alle netwerkinstellingen en dan kan ik dus elke dag weer op m'n werk de admin roepen voor z'n pass van het bedrijfsnetwerk......

Ik hoop dat iemand een antwoord weet op dit irritante probleem!

Alvast bedankt

iRacing Profiel

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien kun je je server (via sygate) zo configureren dat je de instellingen van je bedrijfsnetwerk overneemt. Dan ziet die laptop geen verschil tussen thuis en werk

• labooh
Zou kunnen, want wat veranderd wordt is de naam van de werkgoep, als ik de computer thuis dezelfde werkgroep zou geven als op m'n werk zou het moeten werken. Ware het niet dat ik op m'n werk geen gebruik maak van een werkgroep maar van een domein....

Dan surf ik dus thuis via een werkgroep en op m'n werk via een domein.

Stel: ik ga thuis lekker surfen en de volgende ochtend naar m'n werk dan staat m'n computer ingesteld op een werkgroep. Om de instelling te kunnen wijzigen naar een domein heb ik pass van de admin nodig....

Werkt dus niet, maar evengoed bedankt!

iRacing Profiel

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmm ik zie niet zo 123 een oplossing voor het domeinen probleem (alhoewel TCP/IP niet domeingebonden is...) Misschien kun je als locale gebruiker inloggen op je Win2K pc en vervolgens middels TCP/IP verbindingen leggen met je eigen LAN. Op deze manier wijzig je geen Domein instellingen en kun je de volgende dag gewoon weer op het Domein van je werk inloggen.

Als alternatief zie ik Partition Magic. Maak 3 partities en een bootmenu aan. 2 primaire partities: 1 voor Win2K voor de zaak, 1 voor Win9X voor thuis. 1 extended partitie: deze kun je gebruiken om data zowel via Win2K als WinME te benaderen. Met het bootmenu kun je het correcte OS selecteren.

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• labooh
Geloof het of niet, het veranderen van werkgroep op de server is genoeg geweest. Ik heb nu de naam van de werkgroep verandert in de naam van het domein van mŽn werk. Internet doet het nu bij mij thuis en op het werk.....

iRacing Profiel

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Nou gelukkig maar! :)
En dan nu maar hopen dat er geen hackers/crachers komen, die via het internet bij je baas willen inbreken en vervolgens op jouw netwerk terecht komen! :+

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• labooh
Knappe vent die op bij mŽn werk inbreekt.....

iRacing Profiel

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
wisthler heeft profielen voor dit probleem
Pagina: 1