Glasvezel de strekkende meter $$??

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:18

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Wat kost dat nou, zo'n glasvezelkabeltje (die groene) de meter?

(en bij welke groothandel hebben ze een paar rolletjes staan :P )

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
hoe bedoel je "die groene" ?

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Das de coatingkleur die ze bij Essent gebruiken. Ik weet niet of dat overal dezelfde is ovg.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Die groene dingen die de in de grond leggen zijn alleen maar kabelhulsen... Daar zit dus nog nix in...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Ja ja, maar wat kost da nou??? :?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:26

TheVMaster

Moderator WOS
Op woensdag 10 april 2002 00:24 schreef Sebje het volgende:
Ja ja, maar wat kost da nou??? :?
Ben ik ook wel nieuwschierig naar :)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik kan me herinneren dat ik paar jaar geleden mij verteld werd dat dit rond de 500Gulden per strekkende meter lag (includi ondergrondstoppen weet ik nie zeker of dat mee was gerekend,denk het wel)
maar dit zal nu wel niet meer zo zijn,het zou nu zoiezo in euro's zijn :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Op woensdag 10 april 2002 01:50 schreef mrsar het volgende:
ik kan me herinneren dat ik paar jaar geleden mij verteld werd dat dit rond de 500Gulden per strekkende meter lag (includi ondergrondstoppen weet ik nie zeker of dat mee was gerekend,denk het wel)
maar dit zal nu wel niet meer zo zijn,het zou nu zoiezo in euro's zijn :+
500 per strekkende meter lijkt me onwaarschijnlijk, dit zal inclusief onder de grond stoppen, alle arbeidsloon etc. etc. zijn.

Als je bedenkt dat je voor je MiniDisc of DVD-speler ofzow voor een paar tientjes een glasvezel kabel koopt dan zal het geen 500 de strekkende meter kosten.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

IK denk niet dat hier zo maar een prijs voor optegeven valt aangezien zoals al gezegt kabel onder de grond moet worden gestopt, zogenaamd ingeblazen en dit plus het arbeidsloon voor de mensen die het doen kost veel geld..

Ik denk zelf dat de prijs voor glasvezel kabeltje als je het per 1000 meter koopt mischien een een tientje per meter kost!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Zoek even op de Surfnet website naar het rapport "Fiber to the Dormitory en gebouwbekabeling" voor wat achtergrondinfo, maar de getallen zijn ongeveer:

-graven sleuf: HFL 75,- tot HFL 100,- per meter in de stad
-boren sleuf: HFL 400,- per meter (onder drukke wegen, spoor en water)
-duct (die HDPE buizen): HFL 1,80 per meter
-glasvezel: HFL 12,- per meter voor kabel met 96 fibers
-blazen: HFL 20,- per meter

Getallen zijn van medio 2001.

• Veen
  • Laatst online: 12:05
Dan zal voor Sebje de kabel per meter wel goedkoper zijn want ik denk niet dat 'ie 96 fibers nodig heeft

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Vraag gewoon bij Essent of ze een "stukje" hebben :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Of ik "verduister" zo'n rol >:)

Verwijderd

Ligt natuurlijk ook aan de dikte/capaciteit. een 220V elektriciteitskabeltje is ook stukken goedkoper dan een 4x95mm¹ kabel waar 3x350A doorheen gaat

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 14:02 schreef canalplus het volgende:
Ligt natuurlijk ook aan de dikte/capaciteit. een 220V elektriciteitskabeltje is ook stukken goedkoper dan een 4x95mm¹ kabel waar 3x350A doorheen gaat
Dat speelt bij glasvezel vrijwel geen rol.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 13:43
Er zijn waarschijnlijk wel verschillen in kwaliteit, voor welke afstand en snelheid je de kabel kan gebruiken.

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 16:00 schreef Pc123 het volgende:
Er zijn waarschijnlijk wel verschillen in kwaliteit, voor welke afstand en snelheid je de kabel kan gebruiken.
Dus een klein dun glasvezelkabeltje tussen europa en amerika is voldoende om al de data door heen te pompen?

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 15:54 schreef Generaal_Putlucht het volgende:

[..]

Dat speelt bij glasvezel vrijwel geen rol.
foutje bedoeld voor Generaal_Putlucht.

Dus een klein dun glasvezelkabeltje tussen europa en amerika is voldoende om al de data door heen te pompen?

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:12
Op woensdag 10 april 2002 13:53 schreef Sebje het volgende:
Of ik "verduister" zo'n rol >:)
<offtopic>
die haspel doet het ook leuk als salon tafeltje :)
</offtopic>

• MasterM
  • Laatst online: 02-04 08:52
Op woensdag 10 april 2002 16:48 schreef canalplus het volgende:

[..]

foutje bedoeld voor Generaal_Putlucht.

Ik weet er zelf geen drol van af...
Maar ik denk dat het wel wat uitmaakt... kijk op de 100 m zal je het mabye niet merken...
Maar ik weet niet hoeveel KM de afstand van ams... naar ny is... maar dat is wel wat...
En licht wordt toch weerkaatst tegen de rand van de glasvezelkabel???? nah dus hoe beter de weerkaatsing hoe verder het komt ofzo??? en ik denk dat de 'tijd' die hij nodig heeft om van de ene kan naar de andere kant nodig heeft om te weerkaatsten ook best een rol speelt?? alleen praten we over licht wat best snel is ;)
Maar voorzover ik dacht lagen er geen 'versterker' in de oceaan voor glas vezel of wel???
Ik zal morgen ook ff kijken op school of er iemand is die ik met dit onderwerp ken stalken >:)

• Xandrios
  • Laatst online: 19-04 21:24
Op woensdag 10 april 2002 16:46 schreef canalplus het volgende:

[..]

Als je het lijntje hebt liggen, kun je er eigenlijk zoveel data overheen pompen als je maar wilt. Opzich is 1 simpel lijntje naar amerika voldoende om in AL het internetverkeer naar de states te voorzien...

Het probleem hierbij is
a: bij 1 lijntje ben je de COMPLETE verbinding meteen kwijt als er ergens iets foutgaat / uitvalt.
Je hebt dus minimaal nog 1 backup lijn nodig.
b: Hoe meer data je over het lijntje wilt pompen, hoe duurder de apperatuur. Dit kan oplopen tot enkele miljoenen per aansluiting...(dan heb je wel een verbinding van een paar terrabit ofzow hoor :o )
Zie bijv. : http://www.tweakers.net/nieuws/17835?highlight=glasvezel

• MasterM
  • Laatst online: 02-04 08:52
Op woensdag 10 april 2002 19:38 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Als je het lijntje hebt liggen, kun je er eigenlijk zoveel data overheen pompen als je maar wilt. Opzich is 1 simpel lijntje naar amerika voldoende om in AL het internetverkeer naar de states te voorzien...

Het probleem hierbij is
a: bij 1 lijntje ben je de COMPLETE verbinding meteen kwijt als er ergens iets foutgaat / uitvalt.
Je hebt dus minimaal nog 1 backup lijn nodig.
b: Hoe meer data je over het lijntje wilt pompen, hoe duurder de apperatuur. Dit kan oplopen tot enkele miljoenen per aansluiting...(dan heb je wel een verbinding van een paar terrabit ofzow hoor :o )
Zie bijv. : http://www.tweakers.net/nieuws/17835?highlight=glasvezel
dus je hebt maar één lijntje nodig en je bent klaar??? :D kick...
Nah ik pak morgen de veer met 10 van die rollen en een lassertje... :P

dan ff een paar investor's zoeken... en ik ams-ix concureren :)

en later als het aanslaat...
neem ik een pond met een andere route... (naar florida ofzo :D) en dan daar hop.. ut strand van maimi beach...

ghehe...
nah eerst maar een paar rolletjes glas vinden...

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:14
Op woensdag 10 april 2002 19:38 schreef Cutebritney het volgende:

....................................
Heb je ook niet te maken met een up en down lijntje?
Het verkeer gaat geloof ik niet door 1 kabeltje maar door 2??
Kijk maar eens op een switch met glas aansluiting of een netwerkkaart met deze aansluiting, zitten geloof ik 2 aansluitingen op

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:49

qless

...vraag maar...

Ja per data verbinding heb je altijd 2 vezels nodig.

Hier op 't werk ligt vezel tussen 2 gebouwen (12 vezels in 1 buis) waarover we 6 verbindingen kunnen gooien.

(gebruiken er nu maar 1 (dus 2 vezels) voor Gigabit ethernet, maar dunnere kabels zijn net zo duur)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 09:06
wakostda nou?

dat kost ongeveer 20.000 euro voor 600 meter. Hoe weet ik dat? Zelf aan laten leggen. (is incl. vergunning en graven).

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 12:02 schreef chemokar het volgende:
wakostda nou?

dat kost ongeveer 20.000 euro voor 600 meter. Hoe weet ik dat? Zelf aan laten leggen. (is incl. vergunning en graven).
Hadden jullie dan niet beter een straalverbinding kunnen nemen? (of lul ik nu ongelovelijk uit mijn nek)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:49

qless

...vraag maar...

Goede straalverbinding > 10.000 eurotjes

Bovendien kan je met glas (zeker singlemode) veel hogere snelheden halen, met minder kans op storingen (zoals onweers/sneeuw bui)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Pagina: 1