Toon posts:

[php] Isset probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?
if (isset($url))
{
    $mailto=        "ja@nee.nl";
    $subject=       "Nieuwe Link";
    $from=          "blaa@bla.nl";
    $opening=       "joaaaa";
    $zenden =   $naam." ".$url;
    mail($mailto, $subject, $zenden, "From: $from");
}

?>

<div align='center'>
html prut hier
</div>

Bij het aanroepen van dit script moet ie toch ALTIJD de html-prut laten zien? Dit doet ie namelijk bij mij niet! Als de variabele $url wel gevuld is, dan geeft ie de html niet weer.

Wat doe ik verkeerd?

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

PHP:
1
<?if (isset($url))    $mailto=        "ja@nee.nl";    $subject=        "Nieuwe Link";    $from=            "blaa@bla.nl";    $opening=        "joaaaa";    $zenden    =    $naam." ".$url;    mail($mailto, $subject, $zenden, "From: $from");?><div align='center'>html prut hier</div><?endif;?>

Gaat beter werken denk ik ;)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op woensdag 10 april 2002 00:12 schreef Bolk het volgende:

...
Gaat beter werken denk ik ;)
endif???? 'tis geen basic!
Geeft ie trouwens wel "html prut" als de variabele niet gevuld is?

edit:
'k zie trouwens net in de manual dat endif; een geldig command is ... een hele vieze naar mijn mening :r Je moet dan trouwens wel if( isset( $url)); doen...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op woensdag 10 april 2002 00:18 schreef _Mo_ het volgende:

[..]

endif???? 'tis geen basic!
Geeft ie trouwens wel "html prut" als de variabele niet gevuld is?

edit:
'k zie trouwens net in de manual dat endif; een geldig command is ... een hele vieze naar mijn mening :r Je moet dan trouwens wel if( isset( $url)); doen...
Wanneer variabele niet gevuld is zal tie ook niets doen.

Nog 2 alternatieven op jouw manier:
PHP:
1
<?if (isset($url)){    $mailto=        "ja@nee.nl";    $subject=        "Nieuwe Link";    $from=            "blaa@bla.nl";    $opening=        "joaaaa";    $zenden    =    $naam." ".$url;    mail($mailto, $subject, $zenden, "From: $from");?><div align='center'>html prut hier</div><?}?>

of:
PHP:
1
<?if (isset($url)){    $mailto=        "ja@nee.nl";    $subject=        "Nieuwe Link";    $from=            "blaa@bla.nl";    $opening=        "joaaaa";    $zenden    =    $naam." ".$url;    mail($mailto, $subject, $zenden, "From: $from");print("<div align='center'>html prut hier</div>");}?>

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 22:13
probeer dit eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
if ($url){
    $mailto=      "ja@nee.nl";
    $subject=     "Nieuwe Link";    
    $from=      "blaa@bla.nl";
    $opening=     "joaaaa";    $zenden    =
    $naam." ".$url;    mail($mailto, $subject,
    $zenden, "From: $from");
?>
<div align='center'>html prut hier</div>
<?
}
?>

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Volgens mij zit iedereen in dit topic maar een beetje elkaar na te praten en let men geheel niet op de vraag >:) Het gaat dat de HTML ALTIJD zichtbaar is... en dat is bij jullie code allemaal niet 't geval.
Op dinsdag 09 april 2002 23:36 schreef samba het volgende:

Bij het aanroepen van dit script moet ie toch ALTIJD de html-prut laten zien? Dit doet ie namelijk bij mij niet! Als de variabele $url wel gevuld is, dan geeft ie de html niet weer.
Als het goed is moet het inderdaad zo werken. Zit er niet ergens anders nog een if-je omheen?

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 10 april 2002 09:32 schreef eborn het volgende:
Volgens mij zit iedereen in dit topic maar een beetje elkaar na te praten en let men geheel niet op de vraag >:) Het gaat dat de HTML ALTIJD zichtbaar is... en dat is bij jullie code allemaal niet 't geval.
idd :D

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

viel mij ook al op ja :D

Weet je ook zeker dat er geen output komt, en niet toevallig een fout in je HTML zit?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

:X

Post je HTML prut eens

Verwijderd

Volgens mij moet ie de HTML prut ook altjd laten zien, niks mis mee volgens mij

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
kijk eens in je errorlog van je webserver. Dat wil nog wel eens helpen.

Wat ook een veilige manier is om de var url te testen is:

if (isset($url) && $url!='')) {
blah
}

Volgens mij heb je $naam ook niet geinitialliseerd. Daar gaat het fout denk ik.

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:18
Het is precies zoals Frank zegt,

hij is de { en } vergeten te plaatsen, dan pakt het IF
commando alleen de eerst volgende regel.

De HTML is verder niet nodig.

• stekkel
Op woensdag 10 april 2002 10:04 schreef mentos het volgende:
Volgens mij moet ie de HTML prut ook altjd laten zien, niks mis mee volgens mij
Wanneer er een error in de php code zit dan laat het script helemaal niks zien, dus ook niet de html code.

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

man man man, WANNEER GAAT IEDEREEN EENS LEZEN?!!! |:(

Die PHP is correct, tenzij er nog meer php omheen staat die niet correct is. Het gaat niet om een foutmelding het gaat er om dat er geen HTML-resultaat is. samba wil de HTML ALTIJD laten zien en NIET alleen wanneer de evaluatie true is |:( |:( |:(

<edit>iedereen die wel gelezen heeft hoeft zich natuurlijk niet aangesproken te voelen ;)</edit>

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• stekkel
Op woensdag 10 april 2002 10:16 schreef drm het volgende:
man man man, WANNEER GAAT IEDEREEN EENS LEZEN?!!! |:(

Die PHP is correct, tenzij er nog meer php omheen staat die niet correct is. Het gaat niet om een foutmelding het gaat er om dat er geen HTML-resultaat is. samba wil de HTML ALTIJD laten zien en NIET alleen wanneer de evaluatie true is |:( |:( |:(
Dus er zit ergens een fout in de php code anders was de htmlcode WEL zichtbaar.
Iedereen vind ik een beetje generaliserend. Ik heb wel degelijk goed gelezen en heb ook gezien dat er niks mis is met de if statement.

Verwijderd

Met de door jou geposte code is niks mis, daar ligt het dus niet aan. Maar ik neem aan dat dit niet de enige code is die je in die php file hebt staan. Kijk eens of je wel html output krijgt als je alleen dit in die file zet:
PHP:
1
<?if (isset($url)){ $mailto   =   "ja@nee.nl"; $subject  =   "Nieuwe Link"; $from     =   "blaa@bla.nl"; $opening  =   "joaaaa";       $zenden   =   $naam." ".$url;        mail($mailto, $subject, $zenden, "From: $from");}?><html><body>Dit is een stukkie testtekst</body></html>?>

Verwijderd

Die laatste ?> hoort er dus niet bij :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit is dus gewoon een kwestie van debuggen en goed je eigen code doornemen.

Kijk ook naar de output via "view source" ipv via je browserscherm vaak krijg je bijv wel _wat_ output maar alleen in de vorm van hmtl-tags die niet zichtbaar zijn.

Voor de meesten in dit draadje: Lees de vraag eerst es goed door vooooor je begint te antwoorden. Daar is een topicstarter over het algemeen meer mee geholpen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.