Toon posts:

Meerdere moederborden in 1 case (zelfbouw)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een projectje te maken, het moet als volgt gaan. Ik ga min 5 AT mainboards (P200) en een nog nader aan te kopen mainboard (dual PIII waarschijnlijk) in 1 kast maken. De bedoeling is dat die AT mainboardjes als nodes voor mijn kleine clustertje gaan werken. Ik heb een notebook die ik uit elkaar ga halen en ga gebruiken als klein 'dumb' terminalletje (het beeldscherm heeft touchscreen, daarom :) het is een 486). Nu heb ik natuurlijk de grote vraag, is zoiets al eens gedaan?? Ik heb gegoogled maar kon niks vinden. Dan heb ik nog wat andere vraagjes:

1. Kan ik meerdere AT mainboards op 1 voeding doen?
2. Kan ik op 1 waterkoelinstallatie die 5 AT mainboardjes aansluiten (de processor dan natuurlijk :) )

graag uw reactie

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
1) ja, alleen z'n sterke voeding heb ik nog niet gezien,
2) 5x P200= is een halve T-bird :) dus het kan makelijk

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk, maar voor die tbird moet ik betalen, en die mainboards heb ik al :)... neeh, gekheid... het lijkt me gewoon wreed om te doen

Verwijderd

Misschien met zo een enermax 550 watt, en die waterkoeling, die zou je parrallel moeten opstellen dan, want in serie wordt de achterste heet :P maar volgens mij kan je die 486jes best af met een passief koelblok...

edit: die enermax moet je dan natuurlijk wel als at voeding modden, gewoon een paar stekkertjes verlengen en daar van die AT connectors op gooien, als je wat eerder was geweest had ik er nog 10 voor je gehad, maar die zitten nu bij de vuilnisman in zen achtertuin :{

Verwijderd

Topicstarter
die 486 hoeft niet gekoeld te worden, maar die P200's (+/- 5 x)

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
en dan linux en clustering ;), heb je een ghz pc voor nop...

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

kan wel.. maar moet je een grote kast hebben.. en ik wil mijn pc wel eens meenemen.. naar lan's..

koelen kan wel... gewoon doorlussen... met 200 kan dat wel..

200 vragen niet veel amperes uit je voeding..licht meer aan je schijven..

[topic=463545/1]

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

De bedoeling is dat die AT mainboardjes als nodes voor mijn kleine clustertje gaan werken.
Wow, klinkt gaaf, waar kan ik meer info vinden over clusters bouwen?
Pagina: 1