Toon posts:

Goedkoopste Hardware Mpeg1/2 Capturecard (analoog)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het topic al zegt, een kaartje (pci doh) waarmee ik analoge video kan opnemen (voor de rest nix, dus voor mij part alleen 1x composite in) met mpeg1/2 compressie. Het goedkoopste wat ik nu zie staan in een videokaart met mpeg2 (ati/asus) of een hauppauge wintv/pvr. Is er iets in de computerwereld wat aan mijn eisen voldoet?

bij voorbaat thanx! *D

Verwijderd

Topicstarter
wil niet echt he? ;(

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2025
een tweedehands DC10+ voor rond de 135 euro is het enige dat bij me opkomt...

anders worden het van die TV-kaarten zonder hardware MPEG encoding (neem eens een kijkje bij die nieuwe leadtek, de review is deze week nog in tweakers nieuws gepost, hij kan echt naar van alles toe capturen)

er zijn wel een hoop AGP kaarten die aan je eisen oldoen, maar je hebt natuurlijk liever je AGP slot vrij voor een turbo 3D kaart

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Verwijderd

winTV PVR is de enigste die echt bekend is bij mij (in de windows wereld, that is). Dus dan zou ik daar voor gaan.

De DC10+ gebruikt JPEG compressie, geen MPEG compressie ;)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
volgens mij kun je met de laatste externe tvkaarten (usb) ook direct naar mpeg2 capturen

Verwijderd

nofi, maar USB zuigt voor video. USB heeft niet eens overlay mogelijkheid...

• JeeCee
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-01 00:06
Op donderdag 11 april 2002 15:06 schreef beelzebubu het volgende:
winTV PVR is de enigste die echt bekend is bij mij (in de windows wereld, that is). Dus dan zou ik daar voor gaan.

De DC10+ gebruikt JPEG compressie, geen MPEG compressie ;)
Wat maakt dat uit, dat het JPEG is?

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 12:38 schreef JeeCee het volgende:

[..]

jpeg zijn plaatjes, mpeg filmpjes :o ;)

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Ik heb zelf een wintv PVR. Het capturen gaat erg goed en volkomen hardwarematig. Maar het is wel een prijzig ding.

tv-kaarten

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:50

[..]

Het is MJPEG, Motion JPEG dus, het zijn eigenlijk allemaal JPEG foto's achter elkaar geplakt in een AVI gestopt en dat is het. Dus ieder plaatje is apart gecomprimeerd. MPEG gaat uit van keyframes en kijkt wat er veranderd, de veranderingen worden opgeslagen in het bestandje
samen met de keyframes en daardoor heb je een veel hogere compressie.

MJPEG = dus een avi, kun je alleen op de PC afspelen, kan later wel weer omgezet worden naar MPEG zodat je een videocd kan maken die je in iedere stand-alone VCD/DVD speler kunt bekijken.

MPEG = het formaat die VCD/DVD spelers lezen kunnen. Dan heb je ook nog MPEG 2 wat alleen maar voor DVD spelers is.

Maar wil je nog een Miro DC 30 kopen? Heb ik over ivm aanschaf van een nieuwe videobewerkingskaart met analoge en firewire in en uitgangen...

DC 30 is een best professionele kaart. Video in/uit composite en SVHS, en audio in/uit. Maar audio in op de capture card zelf zorgt ervoor dat de audio in het filmpje dat gecaptured is synchroon met het beeld blijft lopen. Anders met een losse capture card en je geluidskaart krijg je een klein verschilletje, wat erg irritant is, lijkt net zo'n amerikaanse film op een duitse zender...

Verwijderd

Topicstarter
wat moet tie kosten?

Verwijderd

[..]

Topicstarter vroeg om een MPEG kaart, geen MJPEG kaart ;).

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 12:50 schreef DannyXP1600 het volgende:
MJPEG = dus een avi
[mierenneuk]

kan ook quicktime of een andere muxformaat zijn hoor :P

[/mierenneuk]
DC 30 is een best professionele kaart. Video in/uit composite en SVHS, en audio in/uit. Maar audio in op de capture card zelf zorgt ervoor dat de audio in het filmpje dat gecaptured is synchroon met het beeld blijft lopen. Anders met een losse capture card en je geluidskaart krijg je een klein verschilletje, wat erg irritant is, lijkt net zo'n amerikaanse film op een duitse zender...
DC30 is een zeer prachtig ding, maar heeft voor zover ik weet geen XP drivers (en linux drivers zijn nog in ontwikkeling...).

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:50
Op vrijdag 12 april 2002 15:40 schreef gilseboer het volgende:
wat moet tie kosten?
150 Euro

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 14:59 schreef DannyXP1600 het volgende:

[..]

150 Euro
mmm, dan moet ik even sparen, heb je een link met de specs van de kaart, ik kan die zelf niet vinden op de site van pinnacle.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gezocht, maar ik zie dat de DC30 een MJPEG kaart is, dit wil ik dus NIET, iemand toch nog een idee?

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 17:17 schreef gilseboer het volgende:
Ik heb even gezocht, maar ik zie dat de DC30 een MJPEG kaart is, dit wil ik dus NIET, iemand toch nog een idee?
Dat hebben we je al tien keer verteld ;)

De enige goede kwaliteit MPEG kaart is m.i. de Hauppauge winTV PVR.

Verwijderd

Heeft die Hauppauge winTV PVR ook onboard geluids capture mogelijkheden? Ik heb nu een gewone WinTV pci maar die heeft dat niet onboard.

Stel ik wil van TV opnemen DivX of Mpeg met goed geluid. Is dat dan een kaart die in moet overwegen?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Op zondag 14 april 2002 20:13 schreef eenprobleempje het volgende:
Heeft die Hauppauge winTV PVR ook onboard geluids capture mogelijkheden? Ik heb nu een gewone WinTV pci maar die heeft dat niet onboard.

Stel ik wil van TV opnemen DivX of Mpeg met goed geluid. Is dat dan een kaart die in moet overwegen?
dit ding neemt automatisch op in mpeg, dit gebeurt hardwarematig en daar haal je dus goede kwaliteit mee. DIx zou kunnen, maar dat moet weer softwarematig gebeuren en daar heb je een 1000mhz+ processor voor nodig. Waarschijnlijk zal net al de meeste tvkaarten deze kaart binnendoor of buitenlangs verbonden zijn met een line-in van je geluidskaart, maar dat weet ik niet zeker, zou best kunnen dat die mpeg chip meteen alles voor z'n rekening neemt

• JeeCee
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-01 00:06
Oke, bedankt. Ik weet nu het verschil tussen JPEG en M(J)PEG.

Maar wat maakt dit in de praktijk uit? Ik ben zo'n DC10 aan het testen (kan hem kopen voor 100,0).

Nu vraag ik me af, is een TV-kaart ook goed? Ik heb een Athlon 1800, dus rekenkract genoeg/voldoende. Waar zit het verschil? De DC10 doet aan hardwarematige compresssie en een TV-kaart niet, voor zover ik weet.

Greetz, JC
Pagina: 1