Toon posts:

Vaag mobo, kent iemand hem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OKe ik weet het dit klinkt heel vaag maaruh.. ik heb hier een mobotje liggen, en ik weet totaaaal niet wat voor merk etc.. staat er ook niet op.. dus ik vertel hier gewoon welke chipsets erop zitten en misschien weet 1 van jullie het dan. Waarom? Ik wil er een Windows XP machine van maken voor mn pa.. is die man ook weer blij :D Maaruh Het is een micro atx boardje (lijkt erg op de 6340 van MSI). Northbridge: SIS 5600
South : SIS 5595

Intel mainboardje.. 3 dimm sloten, 3 pci, agp, 1 isa.
Sound ° Solo/1 van ESS ofzow.. Het is een mobo voor slot/1 processoren en er komt duz nu dan ook een celeron 433 op..
Verder duz gewoon ps2-usb-para-serie-sound/game. Onder de IDE pporten staat ook nog ITE sjippiew.. IT8661F

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

staat altijd type op laatste pci/isa slot, dat gebruiken in google en presto!

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Dude, er staat nix.. gewoon NIX.. ik heb zelf ook al wel stuk of 20 mobos gehad en overal stond het op ja.. maar hier NIX.. anders zou ik het ook niet vragen heh

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Boot dat ging nog?

Zo ja dan kun je uit de BIOS-ID-string die je tijdens het booten onderaan op je scherm ziet staan opmaken om wat voor moederbord het gaat.

Kun je hier vinden: http://www.wimsbios.com/

Verwijderd

Topicstarter
TNX! Dat was nou precies wat ik nodig had ! Hij boot idd nog maar er moet hoogst waarschijnlijk ff nieuwe bios op voor XP.. enorm oude bios werkt vaak niet echt lekker met XP heh.. VERY TNK U! Ik ga het ff uitproberen! NU hopen dat er nog een bios voor te vinden is hehe

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Op dinsdag 09 april 2002 23:08 schreef NFA-DK het volgende:
Dude, er staat nix.. gewoon NIX.. ik heb zelf ook al wel stuk of 20 mobos gehad en overal stond het op ja.. maar hier NIX.. anders zou ik het ook niet vragen heh
Als je voortaan zo'n houding aan gaat nemen in je post dan moet je niet veel reacties verwachten :( als je gewoon normaal had gereageerd had ik je nou ook geen }:O gevonden

btw, als je het zo goed weet vermeld het er dan bij!

Canon Digital Ixus V3

• Campos
  • Laatst online: 26-07 21:37
Op dinsdag 09 april 2002 23:17 schreef RawPeanut het volgende:

[..]

Als je voortaan zo'n houding aan gaat nemen in je post dan moet je niet veel reacties verwachten :( als je gewoon normaal had gereageerd had ik je nou ook geen }:O gevonden

Dudes! Dudes!

Chill! :)

Biertjah? ;)

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Op dinsdag 09 april 2002 23:17 schreef RawPeanut het volgende:

[..]

Op dinsdag 09 april 2002 23:02 schreef NFA-DK het volgende:
OKe ik weet het dit klinkt heel vaag maaruh.. ik heb hier een mobotje liggen, en ik weet totaaaal niet wat voor merk etc.. staat er ook niet op.. dus ik vertel hier gewoon welke chipsets erop zitten en misschien weet 1 van jullie het dan. Waarom? Ik wil er een Windows XP machine van maken voor mn pa.. is die man ook weer blij :D Maaruh Het is een micro atx boardje (lijkt erg op de 6340 van MSI). Northbridge: SIS 5600

Blaat BLaat BLaat
Check het vet gedrukte gedeelte hij had het gezegt :) .. Ow en zo stom was zijn reactie toch niet ??

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• dion_b
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 09 april 2002 23:02 schreef NFA-DK het volgende:

Intel mainboardje.. 3 dimm sloten, 3 pci, agp, 1 isa.
Sound ° Solo/1 van ESS ofzow.. Het is een mobo voor slot/1 processoren en er komt duz nu dan ook een celeron 433 op..
Verder duz gewoon ps2-usb-para-serie-sound/game. Onder de IDE pporten staat ook nog ITE sjippiew.. IT8661F
Goed, ik denk dat ik weet wat het NIET is- het is geen PC-Chips ; verkeerde soundchip en verkeerde PCI/ISA/DIMM combo.

Maar kom ff op met die BIOS ID string, dan zien we verder.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry dat ik zo lullig reageerde , maar ik zei duidelijk dat het er niet op stond.. Ik werk zelf in een compu shop dus ik weet echt wel dat ze het er eigenlijk ALTIJD op staan.. Maar ik kreeg dit mobo met cpu gratis van een klant, maar ja, er stond niets op... erg vaag , ik weet het.. maar ik ga even kijken naar die string! Ff memmetje pakken zet ik m ff aan.. brb

Verwijderd

Topicstarter
OKe komtie:

SIS-5600-8661-2A6ILC39C-00

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 09 april 2002 23:37 schreef NFA-DK het volgende:
OKe komtie:

SIS-5600-8661-2A6ILC39C-00
www.wimsbios.com

2A6IL=SiS5600 chipset (wisten we al)
C3=Chaintech

Ff bij www.chaintech.com.tw gekeken en rondjes gerend- niets gevonden. Dan wat verder googlend toch op een Chaintech 6SSA2 uitgekomen.

Chaintech heeft er iig geen nieuwere BIOS voor dan 1999, dus XP support is allesbehalve zeker. Wat je kunt proberen bij problemen is XP zonder ACPI te installeren (uitzetten in BIOS en F6 drukken tijdens de install, meen ik me te herinneren, maar ik kan me flink vergissen)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Is het toevallig de Chaintech-6SSA2?
http://www.chaintech.de/PRODUCTI/mainboar/slot1/6SSA2.htm

Verwijderd

Topicstarter
hej kewl! Thats him! Hmm maar denk niet dat XP er dan op wil gaan draaien :'( Ach paps, dan maar verder op je p2 266 :D Maaruh SUPER dudez! Very TNX!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 10 april 2002 00:04 schreef CraZy_Nomad het volgende:
Is het toevallig de Chaintech-6SSA2?
http://www.chaintech.de/PRODUCTI/mainboar/slot1/6SSA2.htm
Hehe, ik was je net voor, maar als ik die pic bekijk vraag ik me een ding af:

Waarom zou dit ook maar in de verste verte op een MSI-6340 lijken (die is groen, SoA ipv Sl1, heeft een 45 graden gedraaide northbridge met heatsink en heeft geen ISA) :?

Ik zou'm eerder als 2 druppels water op de MSI-6156 vinden lijken... (muv de chipset, dan)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde qua maten ;)

Verwijderd

Ja gewoon Micro ATX dus :)

Verwijderd

Topicstarter
PLeclies :D Maaruh bios update gedaan, ACPI uitgezet, WinXP zonder ACPI geinstalleerd en hij doet het ! Geweldig jongens! Mn pa bedankt jullie :D Alleen vraagt hij waarom hij nou nogsteeds een langzamere pc als mn server heeft.. NIet zeiken paps...
Pagina: 1