Asus V8460Ultra/DT of Creative 3D Blaster4 Ti4600?

Pagina: 1
Acties:

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:46
ok ik zit hier dus mee bij de Mycom in Hoofddorp heb ik dus keuze uit deze 2 kaarten.
Alle 2 zijn ze natuurlijk bijna hetzelfde met een paar uiterst minieme verschillen

de Asus kost: €590
de Creative: €529

maar nu ik heb gehoord dat de Creative nogal veel herrie maakt.
Dat is iets wat ik zoveel mogelijk wil vermijden want dat kreng van een pc maakt al teveel herrie :(
software pakketten zijn niet super interresant maar toch vond het wel een teleurstelling om te horen dat Creative weer incoming bij de kaart gooien (kreeg ik ook bij me RivaTNT in et begin :) )

Zijn er mischien mensen die een van de 2 kaarten hebben en hun mening over het kunnen geven?
ik heb op THG al een test gezien tussen de 2 en het verschil is nihil kwa preformance.
Is er mischien ook nog verschil tussen de de TV-Outs die erop zitten? of mischien andere dingen die verschillend zijn tussen beide bv. type ram ofzo? :)

thx voor de reply's en modjes ik heb de search gebruikt maar kon niet vinden wat ik zocht maar toch als jullie het nodig vinden mag hij wel dicht of verplaatst worden.

Verwijderd

ik heb ze allebei niet. Ik heb nog nooit iets gehoord over geluidsoverlast van Creative, dus ik weet niet waar je dat vandaan hebt ???
Ik zou gewoon de goedkoopste (creative) nemen.

• Jaguar645
Op dinsdag 09 april 2002 22:46 schreef ByMeSDy het volgende:
ik heb ze allebei niet. Ik heb nog nooit iets gehoord over geluidsoverlast van Creative, dus ik weet niet waar je dat vandaan hebt ???
Ik zou gewoon de goedkoopste (creative) nemen.
dat stond op Toms Hardware :)
maar het kan zijn omdat dat nog niet echte officiele kaarten waren maar een stel pre production.
vandaar dat ik het ook hier vraag :)

• Jaguar645
Niemand die verder iets heeft?

wil me mening liever neit op 1 ding basseren vandaar :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik zou voor de Creative gaan, al is het alleen maar omdat Asus false informatie heeft gegeven voor de introductie van hun GeForce4Ti4600.

En die kotsbril die je bij de Asus krijgt, die wil je helemaal niet.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Ik zou zeker voor de Asus gaan, want daar heb ik veel betere ervaringen mee dan met creative videokaarten.

De driverondersteuning bij Asus vindt ik ook een stuk beter.

Verwijderd

Ik weet dat asus een goeie kaart levert( niet dat creative troep maakt :P ).. bij de GF3 TI200 serie was de asus als enige te klokken naar de orginele GF3 snelheid( in die test )..
En wat betreft die bril... ach is leuk meegenomen... :)

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 22:27 schreef partylover het volgende:
Ik zou zeker voor de Asus gaan, want daar heb ik veel betere ervaringen mee dan met creative videokaarten.

1 woord...

Nvidia detonater drivers.. ;)
ok, 3 woorden dan.. :P

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Tja, dan wordt het toch weer moeilijk met al die argumenten ! Kijk eens wat ze bij Vobis* hebben, dat is geloof ik twee deuren verder.

* = :r :r

The trade of the tools

• Jaguar645
Op woensdag 10 april 2002 22:33 schreef silentsnow het volgende:
Tja, dan wordt het toch weer moeilijk met al die argumenten ! Kijk eens wat ze bij Vobis* hebben, dat is geloof ik twee deuren verder.

* = :r :r
daar zeg je dus iets wat ik nooit zou doen >:)
Op woensdag 10 april 2002 22:27 schreef partylover het volgende:

nu heb ik al 2x een Creative kaart gehad... 1x RivaTNT en nu een GF2MX (waarvan de laatste dan niet altijd lekker werkt :( )
en drivers maken me geen bal uit :) gooi er toch de Nvidia Detonators overheen. alhoewel ik wel moet toegeven dat Creative nogal langzaam is met Drivers maken ja :)

maar verdere suggesties altijd welkom ik sta al iets meer richting Asus kant maar dat kan veranderen dmv andere reply's :)

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik wil wel eens weten wat er bij die asus bij zit qua software / games

update #1

heb t al gevonde :D AQUANOX Action Adventure, Midnight GT Action Racing

wou ik ff weten heb die kaart soon :D heb ik ook eens orginele games :D

update #2

ik heb nu een Asus gf 2 GTS hij is perfect lekker snel en goed te ocen 200@215 333@400 perfect zonder artifecten bij 405 beginnen de artifecten (6)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ALle GF4 chips zijn het zelfde, ze gaan niet sneller dan een ander merk. Geheugen, allemaal het zelfde (samsung).
Filters, klein verschil...
Ook moet je rekening houden dat de creative niet door creative zelf wordt gemaakt maar door MSI. Ik zou zelf voor de creative gaan.

1), goedkoper
2), geen overbodig zooi
3), leuke doorzichtige fan :)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
waarom bestel je geen leadtek ?? die zijn in mijn mening beter dan bijde 2 kaarten * Roberto heeft de LEADTEK TD 250 Die kan je pas overcloken :9~ :9 en die creative heeft niet eens ramsinks terwijl de leadtek over heel de kaart gaat zelfs de 8er kant + 2 fans :9

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op vrijdag 12 april 2002 16:52 schreef RS_003 het volgende:
waarom bestel je geen leadtek ?? die zijn in mijn mening beter dan bijde 2 kaarten * silentsnow heeft de LEADTEK TD 250 Die kan je pas overcloken :9~ :9 en die creative heeft niet eens ramsinks terwijl de leadtek over heel de kaart gaat zelfs de 8er kant + 2 fans :9
idd, maar hij is wel een stuk duurder. En ik vind dat de heatsink van Leadtek erg heet is na een potje gamen.

The trade of the tools

Verwijderd

Koop eerst een andere processor..een GF4 met een P3 733 is echte overkill..oke het zal sneller gaan dan nu..maar niet veel sneller.

• MTops
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Bij MyCom heb je 8 dagen niet goed, geld terug garantie...

Probeer gewoon eerst de Creative en als ie niet bevalt, weer netjes inpakken en teruggeven en de ASUS meenemen...

Maar dat je echt 500 euro over hebt voor een videokaart... :X

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:16

Vos

AFCA

Waarom zou je geen Creative nemen.

De meesten denken dat het merk minder kwaliteit bied.
Dat is dus niet zo, er zitten alleen vaak niet van die fratsen op die de meeste mensen geen eens gebruiken, dus waarom dan een andere kaart nemen..

Verwijderd

Ga voor de LeadTek... Die is veel relaxter te overklokken zonder extra fans, die heeft er namelijk al 2 die zowel de core als het mem koelen. Gigantisch ding, volgens mij ook op tomshardware en anders op Hardocp ofzo stond een hele Ti4600 roundup.
Die maakt natuurlijk wel meer lawaai maar als je gaat knutselen kun je er natuurlijk ook 2x papst van maken. Anders zou je, als geld geen rol speelt, ook de Gainward powerpack kunnen kopen, heeeeeeel relaxt te overklokken, met 1 fan en passive koeling op het RAM.
Die ziet er BTW ook nog strak uit, in het rood :P

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:54
Ik heb de asus met een abit thII-raid en hij bevalt goed.
Onder win98se schokte de kaart bij spelletjes, bij winxp was dit geheel over. (ik denk een driver (27.42) probleem of de geforce 4 is in het algemeen niet zo geschikt voor win98se?)
Verder kan ik asus smartdoctor? niet gebruiken om de temperatuur van de kaart te meten.(vind ik niet zo interessant)
Ik denk dat dit programma alleen werkt met een asus videokaart in een asus moederbord.(ik kan het niet eens installeren)

algemene conclusie: een aanrader voor een snel systeem!

groeten van jenk

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik heb een Creative TNT gehad en heb nu nog steeds een Geforce 2 Ultra van Creative en ik ben over beide producten heel tevreden. Heel degelijk spul, nooit problemen mee gehad. En ik heb er ook gewoon Detonators opgepleurd, werkt uiteraard perfect. Als het 61 Euro (is wel even 135 piek!!) scheelt, zou ik zeker voor de Creative kiezen. :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Jaguar645
bedankt mensen ik ga morgen of overmorgen dus die Creative halen :)
en iemand raadde me aan een nieuwe proc te nemen wil ik wel maar deze kaart word VOOR me betaald dus dan zeg ik geen nee :)

ikzelf was al tevreden over Creative maarja ik hoorde van anderen dat Asus weer beter was dus daarom de twijfel bij mij en dit topic :)

iig bedankt voor alle reply's en jullie horen het nog wel hoe ik over deze kaart denk :P

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Cool man gefeliciteerd! Ik ben erg benieuwd! :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
De mensen die de Leadtek aanbevelen snap ik niet helemaal. In de massareview van gamepc.com stond juist dat de Leadtek als enige van de daar geteste kaarten erg veel herrie maakt en aangezien dat een bezwaar was is dat nogal slecht advies...

Nou moet ik wel zeggen dat ik ook twijfel over die Asus. Ik wil liever een VisionTek maar die zijn vrijwel niet te krijgen in Nederland :(

• Jaguar645
Op maandag 15 april 2002 23:40 schreef JeroenB het volgende:
De mensen die de Leadtek aanbevelen snap ik niet helemaal. In de massareview van gamepc.com stond juist dat de Leadtek als enige van de daar geteste kaarten erg veel herrie maakt en aangezien dat een bezwaar was is dat nogal slecht advies...

Nou moet ik wel zeggen dat ik ook twijfel over die Asus. Ik wil liever een VisionTek maar die zijn vrijwel niet te krijgen in Nederland :(
Anders neem je toch ook de creative? :)
ik heb jammerlijk nog geen tijd gehad om weg te gaan anders had ik al mijn mening gegeven komt dus nog wel maar ASAP :)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Als ik uit deze 2 kaarten zou kiezen, zou ik voor de Creative gaan, omdat ie goedkoper is en de 2 producten verder bijna gelijkwaardig.
Als ik voor een Ti4600 zou gaan zou ik de VisionTek nemen, deze komt erg goed uit de benches, en kost maar 427 euro.
Ik zou alleen eerder voor een Ti4200 gaan, omdat deze een stuk goedkoper is, en bijna net zo snel, zeker na overclocken.

Specs

Pagina: 1