Radeon8500+drivers=zuigen

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rickysaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:02
Ik heb nu bijna een week een radeon 8500 gekocht en heb werkelijk waar nog geen normale game kunnen spelen of film kunnen kijken. Er is telkens wel wat aan de hand. Of ik krijg m'n refreshrate van m'n monitor niet hoger dan 60hz of ik kan de resolutie van de tvout niet op 1024 krijgen.
Ik heb al meerdere driver versies geprobeerd.
Onder xp werkt m'n dvdrom helemaal niet een of andere regiocode error wat onoplosbaar is. Was eerst een nvidia
rakker, maar gaf ati de kans, maar op deze manier is het echt zuig!!! Als je zelf lelijke ervaringen hebt dan hoor ik het graag?

every man is wise, until he speaks

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
ik heb nog geen enkel probleem gehad met mijn ATI kaart. Ik zou als ik jou was windows opnieuw installeren, want ik denk dat er erg veel 'rommel' van nvidia is achter gebleven.

Ga daarna naar www.rage3d.com en ga naar het forum, zoek dan naar de plutonium drivers van redsoft. Deze zijn uitstekend en lossen ook het refresh probleem op. Je kunt ook zoeken naar de Omega drivers.

Tevens denk ik dat dit topic weer zo op slot is.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb hem nu enorm stabiel lopen, verder geen klachten, alleen met een paar spellen, zoals f1-2001 loopt ie wat minder. Ik heb nog een topic van mij genaamd 'Slechte Performance Radeon 8500'

Dat soort probs heb ik nog steeds wat last van. Maar heb XP opnieuw geinstalleerd en daarmee waren een hoop problemen weg, waaronder DVD probleem dat ze traag liepen... Misschien helpt dat bij jou ook???

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Heb hier een powercolor radeon 8500 Pro een clean instal was wel nodig en de bijgeleverde drivers zuigen bigtime maar nieuwe drivers en alles werkt perfect zelfs dvd kijken op mijn tv....

Verwijderd

alles hier werkt prima :P
radeon 8500 275/275 van ati zelf, geen problemen, spellen in 1024x768 of hoger met alle details hoog, o.a. mohaa, rtcw, f1 2001, renegade. dat 60 hz had ik eerst ook, update van mn monitordrivers neergehaald en opgelost...

Verwijderd

[offtopic]

waarom spelen jullie altijd op hoge reso's, maar niet met b.v. Lagere user-mipmaps, FSAA of Anisotropische filtering :?. Een resolutie zegt tegenwoordig ook niet alles meer.

[offtopic]

Radeon 8500 probs, kheb geen idee, er spint nu een Geforce,je in mijn nederigere computertje. Maar een frsh WinXp install fixt altijd al een hoop, ik heb een voodoo 3 2000 gehad (Nostalgie >:)) en daarna zo'n verkutte geforce 2 mx (in ut iig), toen moest ik ook mijn gehele windows opnieuw installeren, gelukkig komt dit met WinXp minder vaak voor. Met Win98 was "herinstalleren" een maandelijkse bezigheidt. :7, wat een bout windows was dat zeg, of lag het toch aan mij :), nah zal wel niet.
Clean WinXP install of gebruik zo'n nvidia detonator destroyer.

Verwijderd

Heb helemaal geen problemen met me Club3d, zou toch ff alles formatteren en opnieuw installeren helpt een hoop

succes

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ben je ook geinterreseerd in oplossingen ?

Haal de refreshfix van rage3d en evt. het nieuwe bios op de atisite voor een verbeterde tv-out weergave (al heb ik die zelf niet getest).

Ik heb in het verleden niet of nauwelijks 1 probleem gehad met deze kaart en de huidige drivers doen alles behalve zuigen.

De grote kracht van deze kaart is oa de geringe anisohit, zet het maar eens aan en aanschouw anisotropische filtering.

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

1 teveel.

Niet op voorraad.

• MankE NeliZ
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

Out of de box werd mijn 8500 DV ook met brakke drivers geleverd maar met deze drivers (WXP-RADEON-6-13-10-6037-EFG.exe) was alles opgelost. 3dmark ging van 1996 naar 7400 marks ;)

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Radeon8500+drivers=zuigen
Idd, als ATI nou eens goeie drivers zou maken en ik zie geen "gezeur" meer hier op tweakers dan zou ik pas een radeon kopen.
Het enige gezeur wat ik meestal van nvidia kaarten hier zie is van "Welke detonator is het beste?"

Dus sorry da'k het zeg, maar Ati suckt op dit moment en ik blijf voorlopig nvidia kopen :)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:25
Op dinsdag 09 april 2002 22:23 schreef hiostu het volgende:
ik heb nog geen enkel probleem gehad met mijn ATI kaart. Ik zou als ik jou was windows opnieuw installeren, want ik denk dat er erg veel 'rommel' van nvidia is achter gebleven.

Ga daarna naar www.rage3d.com en ga naar het forum, zoek dan naar de plutonium drivers van redsoft. Deze zijn uitstekend en lossen ook het refresh probleem op. Je kunt ook zoeken naar de Omega drivers.

Tevens denk ik dat dit topic weer zo op slot is.
die redsoft refreshfix lost bij mij niets op (geen enkele refreshfix trouens (dit probleem hebbik alleen bij de reso's tussen de 1024x768 en 1280x1024). verder alles OK.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Op woensdag 10 april 2002 08:52 schreef Glorificationer het volgende:

[..]

Idd, als ATI nou eens goeie drivers zou maken en ik zie geen "gezeur" meer hier op tweakers dan zou ik pas een radeon kopen.
Het enige gezeur wat ik meestal van nvidia kaarten hier zie is van "Welke detonator is het beste?"

Dus sorry da'k het zeg, maar Ati suckt op dit moment en ik blijf voorlopig nvidia kopen :)
Wat Radeon sucks, waar in hemelsnaam slaat dat op, ik zal dit onthouden. Die drivers zijn gewoon vrij goed, al zeg ik het zelf, oke het kan hier en daar nog beter, maar de driver support van Ati is beter. Verder liggen ze straks kwa techniek nog voor ook op Nvidia.
En straks zeg je weer dat de Radeon 3 rules, want het is de beste kaart ooit ofzo.

Ik ben van mening dat Ati sterk staat nu, over een paar jaar heeft de Radeon dezefde naam als de GeFroce nu heeft. Trouwens die naam GeForce is binnenkort ook weg, dus daar kan Ati gebruik van maken.

w00t

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Op woensdag 10 april 2002 09:02 schreef Robbie007 het volgende:

[..]

Wat Radeon sucks, waar in hemelsnaam slaat dat op, ik zal dit onthouden. Die drivers zijn gewoon vrij goed, al zeg ik het zelf, oke het kan hier en daar nog beter, maar de driver support van Ati is beter. Verder liggen ze straks kwa techniek nog voor ook op Nvidia.
En straks zeg je weer dat de Radeon 3 rules, want het is de beste kaart ooit ofzo.

Ik ben van mening dat Ati sterk staat nu, over een paar jaar heeft de Radeon dezefde naam als de GeFroce nu heeft. Trouwens die naam GeForce is binnenkort ook weg, dus daar kan Ati gebruik van maken.
ik zit niet te flamen op ati hier, het is gewoon een feit dat mensen met een Ati kaart meer problemen hebben met drivers, kijk maar naar het aantal posts hier op GoT over ati drivers.
Ik heb verder niks gezegd over de techniek van ati, alleen over de drivers, ik heb zelf gewoon geen zin om steeds te zitten kloien om een spel lekker werkend te krijgen, en dan zeg ik niet dat dat bij elk spel, of bij iedereen zo is.
Ik ben op zich best benieuwd naar een radeon 8500, of de nieuwe die van ati moet komen, r300 oid, want het feit blijft toch dat Ati goede kaarten maakt voor een goedkopere prijs dan nvidia.

En de woordkeuze "Ati suckt op dit moment" moet je niet zo letterlijk opvatten, onthoud een eind weg zou ik zeggen :)

(@DiscWout) omg

• hiostu
Op woensdag 10 april 2002 08:52 schreef Glorificationer het volgende:

[..]

Het idee dat ATI geen goede drivers maakt is al lang achterhaald. Er komen op dit moment bijna wekelijks nieuwe Beta drivers uit. Alle spellen werken. De drivers zijn redelijk in de buurt met die van Nvidia.

Wat ik wil zeggen, als iets vroeger was, hoeft dit nu niet meer zo te zijn. Je kijkt naar de situatie van een half jaar geleden en niet naar die van nu. De eerste drivers waren een beetje brak, maar die van na de 6043 van XP zijn echt uitstekend (6015 en 6025 waren ook al goed).

• hiostu
Even een toevoeging:

Ik heb met mijn Geforce 1 SDR meer problemen gehad met drivers, dan met mijn Radeon. Met mijn Geforce had ik ook af en toe dat spellen niet werkte, dussss.

• chim0
  • Laatst online: 20-08 01:38
Op woensdag 10 april 2002 10:56 schreef hiostu het volgende:
Even een toevoeging:

Ik heb met mijn Geforce 1 SDR meer problemen gehad met drivers, dan met mijn Radeon. Met mijn Geforce had ik ook af en toe dat spellen niet werkte, dussss.
dus wat? je wil eigenlijk zeggen dat je noob ben :)

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

sjongejonge, mensen hier voelen zich gelijk aangevallen als je aan hun geliefde ati komt, sorry hoor :(

(@DiscWout) omg

• hiostu
Op woensdag 10 april 2002 11:01 schreef Glorificationer het volgende:
sjongejonge, mensen hier voelen zich gelijk aangevallen als je aan hun geliefde ati komt, sorry hoor :(
Als je mij hiermee bedoeld dan zit je fout. Ik voel me helemaal niet aangevallen. Ik geef alleen mijn ervaringen op dit onderwerp. En ik geef even aan dat de gedachte over de drivers van ati al achterhaald zijn. Ik probeer objectief te blijven. Het boeit me voor geen ene cent wat voor merk kaart ik in mijn PC heb zitten. Als ie maar doet waar ik heb voor koop. Misschien is mijn volgende kaart weer 1 van nvidia of misschien 1 van matrox of toch 1 van ati.

Het is gewoon een feit dat ati heel ver is gekomen met zijn drivers, de frequentie van nieuwe drivers is veel hoger en tevens is er ook minstens 1x per kwartaal een officiele driver release. Het zit op dit moment gewoon wel snor met de drivers. Alleen is de DVD hardware playback in powerdvd stuk. Voor de rest geen klachten hier.

Om een voorbeeld te geven wat voor problemen in met mijn nvidia kaart had, meestal was dat met specifieke spellen, of met TV out, die heeft nooit naar behoren gewerkt (volgens mij). Maar toch ben ik heel erg tevreden geweest met mijn kaartje.

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

ik wist niet dat Ati de laatste tijd goed bezig was met drivers, gezien ik net nog wat posts erover gelezen had.

Maar in mijn eerste post hier zei ik ook dat niet IEDEREEN er last mee heeft.

En jouw mening deel ik over het feit dat ik ook de kaart zou kopen die op dat moment het beste zou zijn voor mijn gebruik, en dan zeg ik eerlijk dat ik nu eerder voor nvidia zou kiezen omdat ik daar zeer tevreden over ben, tuurlijk, er gebeurt altijd wel wat waardoor je een probleempje hebt met een videokaart, maar dat geldt net zo hard voor andere hardware.

(@DiscWout) omg

• hiostu
Mee eens, maar ik kijk zelf altijd naar prijs/kwaliteit en daarin vind ik nvidia minder. De kaarten zijn gewoon TE duur. En ik heb geen zin om al mijn geld in een pc te stoppen, maar eerder in leuke dingen met mijn vriendin ;)

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

idd :)

(@DiscWout) omg

• Wolfje666
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Ik mijn Ait 8500 nu 3 maanden, en tot nu toe 1 probleem gehad: CS klapte er bij (inter)net-games uit de games.

Patch gedowned bij Planet Halflife en draaien als een zonnetje.
Af en toe de nieuwste drivers bij ATI wegsleuren, no probs hoor.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Op woensdag 10 april 2002 11:01 schreef Glorificationer het volgende:
:P , nou ben net over gestapt van een Banshee naar een Radeon 8500. Niet dat dit ermee te maken heeft hoor :z .

w00t

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Nou we voelen ons niet zo zeer aangevallen, maar het zijn mensen als jij die de mythe van slechte drivers in stand houden.

Tuurlijk er zijn brakke drivers geweest, in het begin waren er wat problemen, maar er zijn ook een helehoop USERERRORS omdat ze geen ATi kaart hadden en verwachten dat alles precies hetzelfde werkt als bij nVidia. maar sommige dingen moet je nu eenmaal anders doen bij ATi

Dus degen die dit topic gestart heb vertel eens precies wat er gebeurt, of juist niet en wat je geprobeerd hebt want aan dingen als alleen "mijn TV out krijg ik niet op 1024x768" hebben we niets aan.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Ik heb de ATI Radeon 8500 LE "Powered By ATi" dus niet Build By Ati want daar zit ook verschil in. Maar hij loopt als een trein. In het begin had ik wat probleempjes toen ik Counter Strike wou spelen met de Open GL instellingen.
Toen ik speelde gaf hij overflowed aan maar toen had ik een ATI Fix patch gedownload en toen liep het perfect. Op benchmark 3d 2001 haal ik 7500 punten met een AMD athlon XP 1800+ KT333 moederbord en 256mb geheugen. Nou ik ben tevreden!:d:)

• Rickysaint
Voor de duidelijkheid ik zeg niet dat ati nou klote is ofzo ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat het een beetje frustrerend is als je enthousiast bent met je nieuwe.
Kaart. Ik heb bijna met elke driver wel iets van gezeik.
Met de standaard bij de kaart geleverde drivers kan ik niet eens kiezen uit de optie 1024 als res. plus de 60hz issue.
Bij de volgende driver werkt alles goed, ga ik iets 3d testen, zie ik allemaal corrupted textures. Ik heb al 5 keer windows erop gegooid, waarvan 3x xp en nu uit ellende weer millenium.
Gisteren eindelijk omega driver alles goed. test ik powerdvd4.0 Krijg ik een stotterend beeld leek wel diashow.
The point is als je nvidia gewend bent en als je dan ineens je de kolere moet zoeken naar een driver, waarvan er tig zijn. dan is dat best wel frustie.
In al die tijd had ik wel een aantal lekkere chickies kunnen
versieren. 8-)

• Rickysaint
Het gaat maar door, opnieuw millenium geinstalled. omegadriver geinstalled 1423. Wil ati demo opstarten en
cant find d3d.dll. Wat een gezeik!!!
Volgende poging.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:50
Ik heb ook heel veel problemen gehad met de 60 en/of 75 hz frequentie. Geen enkele patch die hem hoger kon krijgen. Ook niet na andere installatie (Win98 of Winxp)

Totdat ik ergens iets las over het verwijderen van een key uit het register. Dat loste alles op.

Verder gaat het wel met het kaartje, maar niet zo makkelijk als met me GF3, die is toch wat soepeler qua installatie en omgang met games.

Verwijderd

Persoonlijk geen problemen met mijn Radeon 8500 (van Hercules).

Voor wat het waard is, ik gebruik geen drivers van derden of beta drivers.
In dit geval de drivers van Herculus. Geen enkel onderdeel van mijn pc is aangepast ofwel overgeclockt.
Daarnaast heb ik ontzettend veel apparatuur op/in/aan mijn pc. Koop zoveel als mogelijk gerespecteerde (merk) produkten en software.

Dit heeft bij mij tot nu toe altijd goede resultaten gebracht.

Ok daarmee haal je niet het uiterste uit je pc qua snelheid, maar over het algemeen wel een lekker draaiend systeem.

Heel tevreden over mijn (nieuwe) videokaart.

3Dmark2002 SE 6975

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ricky, gebruik PowerDVD op dit moment niet voor het afspelen van DVD's de hardware DVD afspeling doet het daar met de laatste drivers om een of andere vage rede niet, neem de nieuwste ATi MultiMediaCentre 7.6 en DVD player 5 en dat moet werken.

Heb je er wel eens aan gedacht dat er een conflict kan zijn tussen je hardware en de Radeon8500, heb je niet de mogelijkheid de kaart er bij iemand anders in te prikken?

Over dat Hz gebeuren, hebben jullie in de weergave tab bij eigenschappen de maximale refresh wel hoger gezet dan 60? of 75? want DAT vergeten er een hoop.
RefreshFix werkt alleen voor games en niet voor de desktop, maar als je die zooi in het weergaven tabje niet goed insteld dan is het hopeloos want dan doen geen van beide het geod (desktop/games)

Breek je nek voorzichtig

• Rickysaint
Ik begin nu ook hardwarematig m'n twijfels te krijgen. Ik heb nunet vijf verschillende drivers geinstalled en allemaal geven ze corruppted textures met demo's en 3dmark2001. Zelfs met schone windows install. Vanavond nog ff kloten en anders morgen terug naar gistron!!! :r

Verwijderd

Neem dan ook meteen winXP :)

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Als het met alle drivers zo is dan denk ik dat de rest van je systeem niet overweg kan met je systeem, heb ik gehad met diverse GF kaartjes en met een RadeonI toen geen probleem.

Breek je nek voorzichtig

• Rickysaint
Ik heb weer een fresh install gedaan van windows millenium
(kan geen xp draaien omdat mijn dvd rom van asus niet wordt ondersteund, maar dat is een verhaal apart voor een dvdrom van een jaar oud) En zucht nu doet de driver het 4.13.7191 official ati. Maar zoals ik al zei(elke keer wat) nu weer een 3dmark2001se score van 4732(alla gf2pro oldschool score)

Hoofdstuk 102 Rick'burnout

Langzaam maar zeker wordt ik gek!! En ben dan ook in staat om mijn abit kt7a met amd tb1333 256mbviking c2 radeon8500 xpertvision en de rest uit het raam te smijten...........

Ill keep trying thx. :)

• 6Pac
  • Laatst online: 23-05 00:10

6Pac

"Roma Victor"

Nieuwe Drivers voor XP..

http://www.warp2search.net/download.php?op=viewsdownload&sid=8
We snagged the latest ATI Radeon beta drivers for Windows XP for you today and these drivers are really worth the download. They increase performance at least in Direct3D as you will see in the various benchmarks we have put them through.
The new version is: 6.13.10.6058

We have tested the new driver set with 3DMark2001 SE, Codecreatures Benchmark Pro, GLExcess and Jedi Knight 2. Read more to check out the results as well as some additional info.

Supported Card Models:

Radeon Mobility 7500 GL
Radeon Mobility
Radeon 8500 / 8500LE
Radeon 7000 / Radeon VE
Radeon 7500
Radeon 8500
Radeon 7200 / Radeon
Radeon 8500 DV Edition
Radeon Mobility 7500
R8500
Driver Details:

Driver dated March 31st, 2002
Direct3D core file version: 3280 (up from 3250 in the 6052 set)
OpenGL core file version: 3062 (up from 3031 in the 6052 set)
Desktop Version: 6.13.10.3001
Theatre Mode box present
Rotation tab present by default
General revision number 7.70

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ricky kan je even posten in een korte resumee wat je allemaal geprobeerd hebt?

Breek je nek voorzichtig

• Rickysaint
Als eerst- xp install dvdrom probleem, noodgedwongen terug
windows 9x. ati drivers werkten wel alleen refreshrate op 60hz.
Vervolgens driver zoeken forums lezen en op de gok verschillende drivers installen. Ik wist zeker dat de bij de vga kaart geleverde drivers wel werken maar de tv-out op 1024 res niet ondersteunen dus andere proberen. Omdat ik in xp wel goede 3d resultaten had lijkt het mij dat de bios instellingen goed zijn.
Daarna heb ik meerdere drivers geprobeerd waaronder die van omega(welke bij mij de resfreshrate wel fixte) Maar telkens als ik een 3d apps draaide waren de textures corrupted.
Nou gisteren dus WEER windows geinstalled met de meegeleverde drivers en nu dus wel 3d goed maar geen 1024 ondersteuning en slechte 3d bench.
8500 kan dus best een goede kaart zijn en ik heb nog steeds motivatie maar een goed produkt is hardware+software.
En als ik nu vandaag precies een week bezig ben(zegmaar totaal 15-20 uur) om uit te zoeken aan welke spelregels ik me moet houden met die ati kaart, dat is niet echt om horny van te worden. Ik moet dit weekend maar ff een parachutesprong maken van 12000 voet om te ontstressen :9~
Ach het komt vast wel in orde misschien heeft dat ouwe jongens krentebrood nvidia gevoel ermee te maken.

• Vrieskist
  • Laatst online: 03-04 09:28
Ati brengt toch redelijk vaak nieuwe drivers uit :) Misschien nog niet zo goed als Nvidia maar die ati radeon 8500 is zeker een geil kaartje als ze eenmaal de drivers hebben geoptimaliseerd :P

Verwijderd

lees anders eerst dit even voor het uninstallen van je oude drivers:
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=&threadid=33606840

En installeer daarna versie 6058 eens, dit zijn de nieuwste (wel beta) maar werken uitstekend (zie ook reacties in het forum)
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=8829700e3bb8a7ac814efff2d53529e3&threadid=33612768&perpage=20&pagenumber=1

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 00:51 schreef Rickysaint het volgende:
Ik heb weer een fresh install gedaan van windows millenium
(kan geen xp draaien omdat mijn dvd rom van asus niet wordt ondersteund, maar dat is een verhaal apart voor een dvdrom van een jaar oud) En zucht nu doet de driver het 4.13.7191 official ati. Maar zoals ik al zei(elke keer wat) nu weer een 3dmark2001se score van 4732(alla gf2pro oldschool score)

Hoofdstuk 102 Rick'burnout

Langzaam maar zeker wordt ik gek!! En ben dan ook in staat om mijn abit kt7a met amd tb1333 256mbviking c2 radeon8500 xpertvision en de rest uit het raam te smijten...........

Ill keep trying thx. :)
Vaag, maar waarom gebruik je geen Windows 98?? ME zuigt echt vind ik. :( :( :( :( :(
(en alle drivers van je moederbord ook geinstalleerd? AGP op 4x?)

• Rickysaint
Ik ben er dus achter dat mijn xpertvision dus alleen draait zonder corrupted textures met de origineel bijgeleverde
cdrom drivers. Op het moment dat ik een ati reference of andere driver install dan ziet 3d er niet uit.
Tevens ondersteunen deze drivers geen tv-out op 1024 resolutie.
Is deze videokaart niet compatible met ati drivers ofzo? zou ik wel vaag vinden. Schijnbaar tot nu toe lijkt het zo.
Hebben nog meerdere mensen deze kaart van xpertvision?
Weet iemand de link naar de site van xpertvision?
Google vindt in ieder geval niets.
GVD ik wil tweaken!!!! :?

• Brent
  • Laatst online: 05:25
Op vrijdag 12 april 2002 13:23 schreef MartijnO het volgende:

[..]

Vaag, maar waarom gebruik je geen Windows 98?? ME zuigt echt vind ik. :( :( :( :( :(
(en alle drivers van je moederbord ook geinstalleerd? AGP op 4x?)
Ach, tis een kwestie van goed kunnen tweaken. Al sje alles up and running hebt, kan ik je verzekeren dat ME stabiel en sneller dan 98(SE) is!

Je kunt het of je kunt het niet >:)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Rickysaint
that's not the point, ME vind ik no problem maar je moet wel werkende drivers hebben alvorens je kan tweaken. Of er in iedergeval achter komen wat het nou is!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 23:58 schreef edward2 het volgende:
Haal de refreshfix van rage3d en evt. het nieuwe bios op de atisite voor een verbeterde tv-out weergave (al heb ik die zelf niet getest).
Nieuwe BIOS van de ATI site? Die wil ik hebben! De 1024x768 TV-Output werkt wel maar geeft nog zwarte balken boven en onder op het beeld. De ATI helpdesk zei me indertijd dat dit tzt met een BIOS werd opgelost.

Waar haal ik die bios vandaan dan?!? Ik kan op de ATI site niks vinden...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zondag 14 april 2002 14:16 schreef Roberto het volgende:

[..]

Nieuwe BIOS van de ATI site? Die wil ik hebben! De 1024x768 TV-Output werkt wel maar geeft nog zwarte balken boven en onder op het beeld. De ATI helpdesk zei me indertijd dat dit tzt met een BIOS werd opgelost.

Waar haal ik die bios vandaan dan?!? Ik kan op de ATI site niks vinden...
Ik had het bericht via het forum van rage3d gelezen.

Niet op voorraad.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Als je nieuwe drivers installeer niet vergeten de overgebleven .inf bestanden in de C:\Windows\Inf map te verwijderen, en de achtergebleven registry keys ook te verwijderen.

dikzak

Pagina: 1