• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Bestaat er zoiets als een oplaadbare li-on AA batterijen?
Ni-mh vind ik niet zo fijn namelijk. Is voor in een Olypus c700 digitale camera. li-on gaat langer mee en kan je ieder moment opladen.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Voor zover ik weet niet.

Maar waarom toch niet oplaadbare NiMH batterijen. Als je de nieuwe gp-powerbank van 1800 mAh haalt met een snellader, zijn de batterijen in 1 uur opgeladen. Hij ontlaad ze eerst waarna hij ze weer oplaad. Over de cappaciteit hoef je je geen zorgen te maken, want mijn powerbanks gaan een heel weekend lang mee, bij redelijk intensief gebruik(in een digicam)

4 gp-powerbank 1800mAh batterijen + snellader zijn niet echt goedkoop ongeveer 60,- maar dan heb je ook wat !!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:00
Op woensdag 10 april 2002 12:09 schreef polydipsia het volgende:
Maar waarom toch niet oplaadbare NiMH batterijen. Als je de nieuwe gp-powerbank van 1800 mAh haalt met een snellader, zijn de batterijen in 1 uur opgeladen. Hij ontlaad ze eerst waarna hij ze weer oplaad. Over de cappaciteit hoef je je geen zorgen te maken, want mijn powerbanks gaan een heel weekend lang mee, bij redelijk intensief gebruik(in een digicam)
NiMh gaat ongeveer 500 laad-cycli mee. Terwijl Li-Ion 1 jaar mee gaan. Als je heel veel op moet laden, is Li-Ion dus beter (ook als je tussentijds op wilt laden). Anders kun je toch beter voor NiMh gaan. Is goedkoper, en makkelijker aan te komen...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
hoi,

ik heb een c700 en ik maak ruim 300 foto's met 4 Ni-MH AA cellen (1500 mAh). Je hebt ze al tot 1800 mAh: daar kan je dus nog een heleboel foto's meer mee maken!

belangrijk om te weten: Ni-MH batterijen kunnen lui worden als je ze niet helemaal ontlaadt, voor je ze weer oplaadt.

ik heb een lader, die de mogelijkheid biedt de batterijen eerst helemaal te ontladen (gecontroleerd kortsluiten dmv een klein gloeilampje), voor hij ze oplaadt.

de Li-batterijen die je bij de camera krijgt zijn inderdaad niet oplaadbaar en hebben wel een grote capaciteit. naar mijn mening doe ik minstens zo lang met mijn 1500 mAh Ni-MH batterijen als de bijgeleverde Li-cellen.

ik weet niet of er oplaadbare Li-ion batterijen zijn voor deze camera (met het oog op de celspanning).

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Op woensdag 10 april 2002 13:37 schreef Banzi het volgende:

[..]

NiMh gaat ongeveer 500 laad-cycli mee. Terwijl Li-Ion 1 jaar mee gaan. Als je heel veel op moet laden, is Li-Ion dus beter (ook als je tussentijds op wilt laden). Anders kun je toch beter voor NiMh gaan. Is goedkoper, en makkelijker aan te komen...
- Ni-MH 500x laden en ontladen
- Li-ion 1 jaar

Dan weet ik wel waar ik voor ga! Jij kan die MH batterijen echt niet 500x in een jaar leegkrijgen en vullen!
Trouwens ze gaan 1000x laden en ontladen mee.

Verwijderd

In li-On zit electronica -> geen aa batterijen.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:50

TTLCrazy

Listen to Frankie

Li-ION batterijen 1 jaar mee :?

Waar haal je dat vandaan, een Li-ION accu heeft gewoon ook een maximale laad/ontlaad cyclus, net als alle accu's.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Verwijderd

500x / 365 dagen = 1,4x opladen per dag. Dat is wel erg intensief gebruik ;) De powerbanks gaan volgens de site 500 laadcycli mee waarna ze nog 80% cappaciteit hebben. Je kunt ze daarna nog wel 500x opladen. Totaal dus 1000 laadcycli.

Vanwege het prijsverschil zou ik toch kiezen voor NiMH batterijen met een snellader

Verwijderd

Ik heb een li-ion battery pack in mijn portable md zitten en die gaat al zeker 3 jaar mee, met regelmatig gebruik. Ik merk verder nog niets van dat hij minder goed oplaad, of dat hij sneller opraakt.

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Als ik me niet vergis kan je Li-Ion ook ongeveer 500 keer opladen voordat ze op zijn.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:51
hoe zit het dan met lithium-polymer? m'n iPod heeft zo'n accu erin zitten en ben toch wel benieuwd waarom ze juist daarvoor gekozen hebben...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:50

TTLCrazy

Listen to Frankie

het grote voordeel van li ion polymeer is dat deze accu's heel dun gemaakt kunnen worden, dus zeker in een klein apparaat als de ipod is dat een groot voordeel.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Pagina: 1