Hoe valt boot-tijd W98SE te verkorten??

Pagina: 1
Acties:

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Gemeten tijd tussen aanzetten configuratie en verschijnen van W-desktop bedraagt tussen 3:35 en 4:15 min. Dit bij fris systeem met gecomprimeerd register, nieuwste bios, -drivers, instellen als netwerk server, boot delay aanpassen etc. Erg lang dus.
'Strooptocht' naar oorzaak leert, dat het waarschijnlijk te maken heeft met combinatie 3Com PCI NIC en ASUS P2B mobo. FAQ van MS bekend met euvel, maar heeft geen oplossing. Met een andere NIC start systeem wel vlot op. Is echter geen utp NIC en dus (voor mij) niet bruikbaar.
Wie weet een mogelijke oplossing??

The desire to know is natural to all good people!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmm, als het duidelijk aan de 3-Com nic ligt, dan zou ik eens naar een goedkoop Realtek kaartje kijken. Deze kosten rond de 30 gulden. Misschien heb je er wat aan en zo niet, dan heb je een leuke spare!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Een netwerkkaart vertraagt het opstarten aanzienlijk in windows 98SE! in windows ME is dit gelukkig stukken beter geregeld; binnen 30 seconden staat het systeem klaar voor m'n neus!

Verwijderd

als je echt een snel bootend win98 sys wil hebben moet je eens winboost installeren en alle overbodige dingen uitzetten bij het booten: driverspace, doublespace, stacks en ga zo maar door
ik had mijn win98se zover dattie in 13 seconden opstartte (500 mhz/64mb/27.5gb@7200 rpm)

met winme heb ik ut nog niet geprobeerd, maar die start bij mij van zichzelf al vrij snel op (20 seconden ofzo).

alleen linux wil niet zo snel opstarten.....ben ik toch gauw weer een minuutje bezig.....:)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Klooi eens wat met "msconfig"....

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:20

4POX

Everybody is wired

Je netwerk kaart een vast ip # geven.... Kun je er alweer 2 minuten van de boottijd afhalen

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1