de nieuwe beveiligingen werken juist zo dat je ze niet meer kan inlezen met de computer (zoals natalie imbruglia). bij deze zie je een grote 'ring' op de cd, dunner zoals je zegt lijkt me heeel sterk. wat ze gedaan hebben is de TOC defect gemaakt, het probleem zit bij de eerste track, de andere kan je gewoon rippen.
maarja, hoe kopieer je ze (digitaal, analoog is voor mij geen oplossing). ik vond als eerste de oplossing als dit:
douwde de cd erin, startte nero en ging naar Recorder->save track. toen probeerde ik hem digitaal af te spelen, maar nero begon fout, maar het bleek dat wanneer ik de slider een stuk naar voren deed en weer helemaal terug dat ie hem juist afspeelde.
nou probleem 2, hoe op te nemen. daarvoor gebruik ik 'Total Recorder' dat is een virtuele geluidskaart die geluid digitaal 'intercept'
Hoewel, dit ging ging is het later toch gelukt track 1 in te lezen met AudioGrabber (geloof sync. aan).
had daarvoor alles geprobeerd (windac,cdex,EAC,Feurio(die beweerd dat te kunnen inlezen) en EZCDA)
een andere oplossing is dit, koop een cdspeler met optisch uit,en een geluidskaart met optisch in, en opnemen maar
hopelijk schaffen ze die stomme 'protecties' snel af

ze maken alleen de audio kwaliteit slechter...