Toon posts:

copieërbeveiliging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er een nieuwe beveiliging is waardoor je cd`s niet meer kunt copieeren en zelfs niet kunt afspelen op de pc,maar hoe herken ik zo`n cd?
Ik heb nu een cdtje van westlife voor me liggen en het eerste dat me opvalt is dat deze dunner is dan een normale cd,wordt deze daarom niet door mijn cd-speler herkend?

De cd van westlife is dus niet af te spelen op de pc!

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Volgens mij zijn ze verplicht om het op het doosje te zetten. Ik heb in ieder geval een ceedee waarbij ze dat gedaan hebben. -Niet dat je niet door die beveiliging heen kunt komen, ik maak altijd backups voor in de autoradio te gebruiken zodat ik niet al mijn ceedees elke keer hoef mee te slepen, en met oog op diefstal natuurlijk. In principe: alles wat je af kunt spelen op de pc, is te kopieren.

edit:
Al is het maar door de output van je geluidskaart op te nemen met cooledit o.i.d. de kwaliteit blijft verbazend goed, alleen het kost wat meer tijd om het te doen)

Dat dan weer wel......

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met de cd van Marco Borsthaar. Met clonecd kan ik hem ook niet kopieren. Er zitten twee rare lijnen op de beschreven kant van de cd. Wat een gezeik. Ik wil een kopie!

Verwijderd

Topicstarter
kun je hem wel afspelen dan,als je dat kunt is hij altijd te copieëren!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-04 12:49
de nieuwe beveiligingen werken juist zo dat je ze niet meer kan inlezen met de computer (zoals natalie imbruglia). bij deze zie je een grote 'ring' op de cd, dunner zoals je zegt lijkt me heeel sterk. wat ze gedaan hebben is de TOC defect gemaakt, het probleem zit bij de eerste track, de andere kan je gewoon rippen.

maarja, hoe kopieer je ze (digitaal, analoog is voor mij geen oplossing). ik vond als eerste de oplossing als dit:

douwde de cd erin, startte nero en ging naar Recorder->save track. toen probeerde ik hem digitaal af te spelen, maar nero begon fout, maar het bleek dat wanneer ik de slider een stuk naar voren deed en weer helemaal terug dat ie hem juist afspeelde.

nou probleem 2, hoe op te nemen. daarvoor gebruik ik 'Total Recorder' dat is een virtuele geluidskaart die geluid digitaal 'intercept'

Hoewel, dit ging ging is het later toch gelukt track 1 in te lezen met AudioGrabber (geloof sync. aan).
had daarvoor alles geprobeerd (windac,cdex,EAC,Feurio(die beweerd dat te kunnen inlezen) en EZCDA)

een andere oplossing is dit, koop een cdspeler met optisch uit,en een geluidskaart met optisch in, en opnemen maar :)

hopelijk schaffen ze die stomme 'protecties' snel af :(
ze maken alleen de audio kwaliteit slechter...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 09 april 2002 22:24 schreef MisterE het volgende:
[een heel verhaal over niet kunnen kopiëren van een CD]
Fraai is dat .... stelletje hufters...

Niet zo lang geleden op T.Net was er een stukje over de legaalheid van het beveiligen van CD's.

Wij betalen extra geld voor CD's om voor onszelf kopieën te maken.... en dat tweede kan niet meer, dus waarvoor nog het eerste?

Naaierij imho

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 22:24 schreef MisterE het volgende:

hopelijk schaffen ze die stomme 'protecties' snel af :(
ze maken alleen de audio kwaliteit slechter...
Gewoon met z'n allen geen Sony :r spullen meer kopen, aangezien zij vooral de boosdoeners zijn.

• MisterE
het is natuurlijk wel te begrijpen , die beveiligingen omdat zoveel illegaal kopieerd word, wat mij voornamelijk dwars zit is dat ze de cd's met opzet 'defect' maken (gaps, illegale TOC's, bad subdata channel) om zo de illegale te detecteren.

boycotten die zooi is de beste oplossing...kill caktus datashield ;)

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 09 april 2002 22:33 schreef MisterE het volgende:
het is natuurlijk wel te begrijpen , die beveiligingen omdat zoveel illegaal kopieerd word, wat mij voornamelijk dwars zit is dat ze de cd's met opzet 'defect' maken (gaps, illegale TOC's, bad subdata channel) om zo de illegale te detecteren.

boycotten die zooi is de beste oplossing...kill caktus datashield ;)
maar logisch gevolg zou dan wel zijn het omlaag krikken van de prijzen..... en dat is dus waar het aan schort...

Verwijderd

als ze nou eens niet zoveel geld uitgeven aan die research voor beveiliging en gewoon ook de cd's voor 10 piekies verkopen is iedereen blij.

ik zou een origineel kopen voor dat geld, boekie erbij enz

zoals ze het nu doen jagen ze mensen alleen maar weg!

je kan ook gewoon op mp3 formaat alle liedjes dl'en en dan branden (maar dat is illegaal natuurlijk! FOEI!)

• MisterE
tja, prijzen van lege cd's en branders blijven maar kelderen.
gek hé dat mensen dan gaan kopieren....NOT !!!

maar de echte rookies die verpillen er dan een hoop cd's aan; iemand die het ding gekopieerd wil hebben krijgt hem toch wel. wat nu gebeurd is dat een hoop mensen (coasters) maken, die platenmaatschappijen moeten eens aan het milieu gaan denken :D

Verwijderd

jongens die beveiliging is super simpel te omzeilen. Gebruik het programma EAC= exact audio copy en dan kan je al die cds gewoon rippen.

Verwijderd

ermmmm.....dat hoort op het doosje staan
kheb zelf ook zo'n cd die nie gelezen kan worden door de pc
op het doosje staat dit oook vermeld

maar ik heb trouwens ook gehoord dat er een progje was wat gewone precies de informatie op de cd, zeg maar letterlijk de 00000 en de 1111 overschrijft en niet leest wat voor info het precies is
kweenie of dit progje eght bestaat en weet ook nie waar je het kan halen en of dit progje het wel mogelijk maakt zulke cds te branden

• MisterE
was het maar zo makkelijk.......EAC is heus niet 'DE OPLOSSING' voor al je rip problemen.

probeer jij maar eens natalie imbruglia.
trouwens het hangt ook van je audio ripper af. sommige cd-roms speler rippen sowieso slecht.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Six pack terratec. heeft optical in/out :).. werkt prima samen met mijn denon :)

Kopieer beveiliging is onzin.. alles is te kraken :) dvd was ook zo gekraakt.. nu komt er wel een programmatje dat je cd-rom speler ff goedzet voor de eerste track :)

gewoon w88 :P

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik denk dat ik maar weer is mijn externe 1 speed cdrom speler uit de kast trek. Dat ding leest letterlijk door krassen heen. Soms wordt je opeens heel blij. Toch ff kijken of ik zo'n beveiligd ding kan vinden.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• MisterE
letterlijk (op de bit) kopieren BESTAAT niet - ook niet clonecd.

er bestaat wel een andere dll. waardoor je de audio tracks kan zien als wav's maar of dat werkt met de beveiligde cd's weet ik niet.

nog niet gebprobeerd, en ook nog niet nodig gehad

• MisterE
probleem met die audiobeveiligingen is dat het compatibel moet blijven met de spelers op de markt.
dus het enige wat ze kunnen doen is een verkeerde inhoudsopgave op de cd zetten omdat de meeste hifi players anders inlezen. ook maken ze de audio defect (ken niet de details)

maarja. het is allemaal klote....
maar tis alweer laat. i ga na bed.
jullie kunnen mij nu gerust uitschelden !!

mzzl

Verwijderd

MisterE wat ben jij een WATJE dat je nu al naar bed gaat!!!

Schaam je!!!

(dont feel offended :P)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:50

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Een kopie van een CD die je koopt mag toch ? Voor in de auto bijvoorbeeld, ofals backup etc
Op dinsdag 09 april 2002 22:17 schreef pinkeltje23 het volgende:
Ik heb ook een probleem met de cd van Marco Borsthaar. Met clonecd kan ik hem ook niet kopieren. Er zitten twee rare lijnen op de beschreven kant van de cd. Wat een gezeik. Ik wil een kopie!
Dit is een multi sessie cd.
Ik had bij deze cd door de beveiliging ook problemen met de autoradio.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op dinsdag 09 april 2002 21:39 schreef ribbat het volgende:
Ik weet dat er een nieuwe beveiliging is waardoor je cd`s niet meer kunt copieeren en zelfs niet kunt afspelen op de pc,maar hoe herken ik zo`n cd?
Aangezien nog niemand de eigenlijke vraag beantwoord heeft, zal ik 't maar zeggen :)

Op de hoes van zo'n beveiligde CD hoort een Key2Audio logo te staan. Goed zoeken, dat wel, want het is een heel klein logo'tje ;)
Bovendien zou ook in kleine lettertjes op de hoes moeten staan dat ie niet op een PC of Mac af te spelen is.

• pimpimmers
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 22:17 schreef pinkeltje23 het volgende:
Als je een SCSI systeem hebt kan je hem wel branden :) ik heb hem namelijk gister nog gebrand en Shakira was ook beveiligd kon ook niet gelezen worden in de pc maar ik kon hem zonder probleem copiëren.
Ja kan hem dan nog niet gewoon branden maar eerst rippen daarna coperen :)

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-04 06:55
Op dinsdag 09 april 2002 22:57 schreef freakstar het volgende:
Een kopie van een CD die je koopt mag toch ? Voor in de auto bijvoorbeeld, ofals backup etc
[..]

Dit is een multi sessie cd.
Ik had bij deze cd door de beveiliging ook problemen met de autoradio.
Juiste instellingen bij clone cd en het werkt meteen. Bij mij teminste Pioneer dvd rechstereeks naar Lite on 24/10/40@32/12/40

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 12:09

Xof

Mijn Lite-on kopieert alles :D

En al zou ik een celine dion cd moeten kopieren die gooi ik gewoon in mijn stereo en kopieer het zo wel :D
Bij de Trance Energy cd ging mijn cd la steeds weer open, maar na heb 20 keer weer dicht gedaan te hebben pakte die hem en kon ik hem als nog kopieeren :D

Er is nog nooit een beveiliging geweest die mij heeft tegengehouden :P

• MisterE
Op dinsdag 09 april 2002 22:57 schreef LilBW het volgende:
MisterE wat ben jij een WATJE dat je nu al naar bed gaat!!!

Schaam je!!!

(dont feel offended :P)
uhmmmm, moet jij ook dan om kwart over 5 opstaan ???
I'm NOT OFFENDED, I'M REALLY PISSED OFF :)

Verwijderd

Gewoon CDRWIN 5 gebruiken:
1)1:1 kopie selecteren
2)vink image maken aan
3)Onder het tabblad leesopties illegale toc negeren
4)Klik op starten

Ok nu heb je een image (bestand extensie heet *cdr)
Cdrwin maakt een virtuele CD-rom aan
Klik nu onder (in Cdrwin) funkties op Image Testen.
Sleep het image in het venster
Als je nu met je verkenner naar de virtuele Cd-rom gaat,
zie je dat de Audio CD er staat en ook valt te rippen.
Ik heb zelf Exact Audio Copy Gebruikt
Pagina: 1