Meer cooling???

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik heb nu 3 maanden een nieuwe pc. (kadotje)
Is het normaal als mijn pentium 4 proc rond de 50 graden wordt?? of kan dat geen kwaad.
(en overklocken heeft dan denk ik ook geen zin......)
Kan ik de temp. nog omlaag brengen?? Mijn mamaplank is zo'n 40 graden warm.
Ik heb 2 casefans, 1 die koude lucht inblaast en de andere die de warme lucht wegblaast.
Mijn cpu cooler is van intel?? staat in ieder geval een intel sticker op.
De case is een bigtower dus eigenlijk zou die voldoende cooling moeten hebben........... denk ik.

Iemand een idee??

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Met 50 graden @ cpu zal het iig geen kwaad kunnen, het feit dat je systeem al 3 maanden zo draait bevestigt dat :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Lijkt me een normale temperatuur, als je kijkt dat mijn AMD K6-2 450 al zon 35 tot 45 graden Celsius is (denk ik tenminste, geen temp sensor, maar in bios is t die temp :))

Powered by ProBNC

• WiNlUx
Maar zou dit niet de levensduur van de proc. kunnen verkorten???

• Scatman_II
  • Laatst online: 20:22

Scatman_II

R9500 Pro >:)

MAN, jouw pc is cool zat....

Mijne is std 52 tot 60 graden :(:(

ennuhm, meer cooling kan nooit kwaad ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Een lagere temperatuur dan 50C kan natuurlijk geen kwaad. Een extra case-fan haalt misschien niet zoveel uit. Een betere heatsink (+fan) waarschijnlijk wel. Overklokken gaat dan natuurlijk ook veel beter.

• Positron
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik denk het niet hoor, 50 graden is niet onwijs hoog hoewel de meeste mensen een lagere CPUtemp hebben.

Zorg dat de airflow in je kast goed is, ik weet niet hoe het nu zit bij je?

Je moet onderin een intake hebben en bovenin de outtake, daarbij moet je intake wel goed kunnen ademen en belangrijk: zorg dat je airflow niet belemmerd wordt door IDE-kabels e.d.

Daarbij is het nog zo dat een processor langer meegaat dan dat ie meegaat, wat ik daarmee bedoel is dat een CPU na vele jaren pas overlijdt aan ouderdom, en dat aantal jaren is in bijna alle gevallen hoger dan het aantal jaren dat je het apparaat gebruikt, omdat het domweg te oud en te traag is over een aantal jaar.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
wat voor p4 heb je... northwood? dan lijkt het me hoog, maar niet TE hoog

Verwijderd

is niet te zien welke hij heeft, een 2,0 Ghz iig. Zeker als je geen northwood hebt is het een nette temp. Anders misschien een beetje hoog, maar niets om je zorgen over te gaan maken :)

• WiNlUx
Yep, northwood.
Dan vertrouw ik ermar op dat die temp wel goed zal zijn ;)

Verwijderd

hier is zeker niet te heet, maar iets koeler kani wel natuurlijk :) Als je 1 fan wilt inbouwen zou ik je aanraden ff hier te kijken: [topic=459962/1/25]

Verwijderd

p4 kan toch tegenwoordig tot 100 graden? :? :? :?

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 22:04 schreef Jiver het volgende:
p4 kan toch tegenwoordig tot 100 graden? :? :? :?
dat werkt niet echt lekker eh |:(
Hij is dan nog heel, maar het is nu niet bepaald de aanbevolen temperatuur ;)

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

zo kan het ook..

mijn beestje is 40 graden..

[topic=463545/1]

Probeer is een andere airflow. of andere cpu-cooler, kijk ff in de testen welke de beste zijn.. en het stilste(goed opletten anders is het een tering herrie op je kamer)

voor goedkoop:
Silver pasta help ook heel goed. je hebt waarschijnlijk van die rotzooi ertussen zitten.. een soort stikkertje.. verwijder die...dan schuur je je cooler aan de onderkant met 600 schuurpapier... dan als dat weer glad is... ff die pasta ertussen doen.. scheelt 8 graden..(ongeveer) klein spuitje kost 5 euro ofzo.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 21:23 schreef WiNlUx het volgende:
Ik heb nu 3 maanden een nieuwe pc. (kadotje)
Is het normaal als mijn pentium 4 proc rond de 50 graden wordt?? of kan dat geen kwaad.
(en overklocken heeft dan denk ik ook geen zin......)
Kan ik de temp. nog omlaag brengen?? Mijn mamaplank is zo'n 40 graden warm.
Ik heb 2 casefans, 1 die koude lucht inblaast en de andere die de warme lucht wegblaast.
Mijn cpu cooler is van intel?? staat in ieder geval een intel sticker op.
De case is een bigtower dus eigenlijk zou die voldoende cooling moeten hebben........... denk ik.

als de mama plank 40 graden word kan een beetje airflow wel helpen ook gelijk voor je cpu temp
Iemand een idee??

• WiNlUx
Ben ik weer!

Heb zojuist een gat in mn voordek van mn pc gemaakt en daarin een fan ingebouwd van 80 bij 60 mm.
Achter, bovenin ook 1, 80 bij 60 mm.
De kabels heb ik gerounded en heb nu gewoon stukkenbetere airflow!!
Mijn proc. is ook al ongeveer 9 graden afgekoelt.
Mobo ongeveer 10 tot 11 graden.
Jammer dat er geen pics van zijn want mijn DIGICAM is naar de gvd. (ga binnenkort weer een nieuwe kopen :) )

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 21:39 schreef WiNlUx het volgende:
Ben ik weer!

Heb zojuist een gat in mn voordek van mn pc gemaakt en daarin een fan ingebouwd van 80 bij 60 mm.
Achter, bovenin ook 1, 80 bij 60 mm.
De kabels heb ik gerounded en heb nu gewoon stukkenbetere airflow!!
Mijn proc. is ook al ongeveer 9 graden afgekoelt.
Mobo ongeveer 10 tot 11 graden.
Jammer dat er geen pics van zijn want mijn DIGICAM is naar de gvd. (ga binnenkort weer een nieuwe kopen :) )
kijk dat scheeld nou echt

500ste post :P

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 13:15
damn kijk dat had je nou niet moeten doen erin lopen zagen. Je hebt nou een gevoel gekregen dat nou bij een tweaker hoort. Je kunt het nu ook niet meer laten om dingen toch te veranderen ook is het al goed maar het moet nog beter >:)

Je kunt het vergelijken met een hond die 1 keer op een schaap heeft gejaagd. Elke keer als die hond een schaap ziet is ie niet meer te stoppen! Ja, 1 manier dat is hem afmaken.

Ik zou zeggen: WELCOME TO THE CLUB >:)

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

• asterixonline
  • Laatst online: 20:46
Mijn Northwood 1.8 @ 2.2. wordt ook rond de 52 graden als in full use... zal dan maar een een coolertje bij plaatsen.. het overclocken maakt trouwens niet veel uit in temp..althans bij mij niet.
Pagina: 1