Toon posts:

Uhm.... is/gaat men grafische kaart nu stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daarnet even mijn Voodoo 3 3000 (ik weet het hijs oud maar doet het nog redelijk) uit men AGP slot gehaald en wat doe ik nu |:( breek ik 1 of ander bol pinnetje af wat van achter op men kaart zat |:( Ik heb nie zoveel verstand van die dingen maar volgens mij is het een condensator :? Ik kan men comp. nog aan zetten maar dat ziet er voordat hij in XP komt nogal vaag uit je ziet maar de helft van men letters en cijfers :? In XP zie ik geen verschil voordat dat pinnetje afbrak, ik denk dat dit aan de drivers ligt.
Gaat mijn kaart nu nog verder stuk en wat is er aan de hand :? Is het mogelijk dat ik dit repareer want het is nie echt afgebroken het lijkt er meer op dat het zat vastgelijmd :?

Afbeeldingslocatie: http://www.3dfxzone.it/Voodoo3/voodoo3-3000.jpg

Rechts van achteren op de kaart zie je drie grijs/zilver kleurige pinnetjes, de bovenste is afgebroken

Verwijderd

Moet je hem terug g zetten/solderen anders is je kaart dood

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 21:09 schreef ThatsMe het volgende:
Moet je hem terug g zetten/solderen anders is je kaart dood
Ja heb eens goed gekeken en het lijkt wel of die met een heel klein drupje lijm heeft vastgezeten want ik raakte het amper aan en hij viel er zowat af.
Zal ik hem met een klein drupje secondelijm vastzetten :?
Maar nu doet men kaart het gewoon. Gaat ie op een gegeven moment stuk ofzo :?

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ik kan het niet goed zien maar volgens mij is het een condensator o.i.d., lijmen heeft geen zin.
Het beste is om even naar een electroshop te gaan met het afgebroken componentje en een nieuwe halen en solderen.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
Op woensdag 10 april 2002 09:49 schreef mikenl het volgende:
Ik kan het niet goed zien maar volgens mij is het een condensator o.i.d., lijmen heeft geen zin.
Het beste is om even naar een electroshop te gaan met het afgebroken componentje en een nieuwe halen en solderen.
idd door de lijm maakt ie dan geen contact meer ;) laat em door je elektroboer solderen ofzow

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En om je vraag te beantwoorden: Waarschijnlijk zal je kaart op een gegeven moment wel raar gaan doen ja.......... (misschien als je bepaalde opties van de drivers aan zet, kan n.l. zijn dat er anders niets met de condensator gedaan wordt). Dat raar doen kan overigens ook een meltdown van je kaartje zijn, dus zou wel ff snel naar de elektroboer gaan.....

Verwijderd

Ik heb dat es met een Matrox gehad,... alleen heb ik em niet een aangeraakt en lag ie gewoon op een geluidskaart. Dus terug gestuurt en een nieuwe gekregen. Misschien is het wat om te zeggen dat als je kaart het niet doet em terug te brengen met het verhaal dat hij geen beeld meer gaf en dat je keek en dan ding eraf was.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op woensdag 10 april 2002 10:17 schreef video-editing.nl het volgende:
Ik heb dat es met een Matrox gehad,... alleen heb ik em niet een aangeraakt en lag ie gewoon op een geluidskaart. Dus terug gestuurt en een nieuwe gekregen. Misschien is het wat om te zeggen dat als je kaart het niet doet em terug te brengen met het verhaal dat hij geen beeld meer gaf en dat je keek en dan ding eraf was.
Hoe wil jij nu nog bij 3dfx aankloppen?

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Het solderen van zo een condensator is niet moeilijk. Je kan het niet lijmen, want dat geleidt niet.

Ik zou het wel snel doen. Kan zijn dat het weinig problemen gaat geven zonder, maar het kan ook zijn dat er binnenkort dingen door gaan branden op die kaart... Met een beetje heel veel pech help je je moederbord er ook mee om zeep...

Suc6...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Topicstarter
Die condensator was dus op een mooie manier afgebroken. Het leek wel of de lijm had losgelaten en je hem er zo had afgepakt. ALs ik hem op het punt zette waar hij was afgebroken paste hij precies en aan de onderkant van die condensator zat een plastic rondje met twee metalen pinnetjes (voor het contact) Nu heb ik aan beide kanten van dat plastic rondje een heel klein beetje seconde lijm gedaan en hem er zo op gezet dat die ijzeren pinnetjes precies paste hoe hij was afgebroken. En als ik nu opstart heb ik geen raar beeld meer en alles doet het perfect en ik draai nu al weer 16 uur zonder problemen. En men drivers staan optimaal ingesteld :)
(Khoop dat jullie dit begrijpen want het staat er een beetje krom geschreven)

THNX voor jullie reacties B-)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:50
Hehe, als die kapot was kon je zo bij comptechworld een nieuwe kopen:

10 euro koste die :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 18:53 schreef SandeR het volgende:
Hehe, als die kapot was kon je zo bij comptechworld een nieuwe kopen:

10 euro koste die :D
Ja had ik ook gezien in de pricewatch. Alleen op de site bij CompTechWorld kan ik hem nie vinden |:(
Pagina: 1