Toon posts:

iR problemen met laptop!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb op mijn laptop een infrarood gevalletje zitten, ik heb win ME en heb op de laptop de iR poort geïnstalleerd.
nouja, er staat bij Systeem dat er een serieele infrood poort is en in configuratie scherm heb ik een icoon met draadloos verbinden. Alles staat volgens mij goed ingesteld, maar als ik met mijn ericson T68 iets wil verzenden naar mijn laptop zegt ie dat de verbinding mislukt is, terwijl hij wel naar andere mobieltjes zendt!
als ik iets wil sturen van mijn laptop naar de gsm zegt het proggje (logo manager ofzo) dat de com2 niet reageert of dat de gsm niet reageert bij com1

ik snap er helemaal niks van. :?

wie helpt mij AUB?
In de search staat btw niet echt wat goeds

Thanx! :)

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-07 14:10

Zak

Herkent hij je T68 wel?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 21:37 schreef Zak het volgende:
Herkent hij je T68 wel?
de laptop reageert niet eenz, ook niet als ik een nokia 6210 of een nokia 8210 ervoor hang. :(

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

IR staat wel aan in het bios :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 21:57 schreef tborgdorff het volgende:
IR staat wel aan in het bios :?
ja, ik snap het echt niet...

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op dinsdag 09 april 2002 22:04 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

ja, ik snap het echt niet...
Zijn er niet iets nieuwere drivers die je voor die poort kunt downen ofzo. Kijk eens op de site van de fabrikant van je laptop, vaak staan daar de nieuwste drivers bij.

Overigens kan ik me haast niet voorstellen dat ie het met de windows drivers niet doet, maarjah, je kan altijd proberen ff wat te downen nietwaar? :)

Succes ermee verder.

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
Op dinsdag 09 april 2002 21:00 schreef Allanzoet het volgende:
hoi,

ik heb op mijn laptop een infrarood gevalletje zitten, ik heb win ME en heb op de laptop de iR poort geïnstalleerd.
nouja, er staat bij Systeem dat er een serieele infrood poort is en in configuratie scherm heb ik een icoon met draadloos verbinden. Alles staat volgens mij goed ingesteld, maar als ik met mijn ericson T68 iets wil verzenden naar mijn laptop zegt ie dat de verbinding mislukt is, terwijl hij wel naar andere mobieltjes zendt!
als ik iets wil sturen van mijn laptop naar de gsm zegt het proggje (logo manager ofzo) dat de com2 niet reageert of dat de gsm niet reageert bij com1

ik snap er helemaal niks van. :?

wie helpt mij AUB?
In de search staat btw niet echt wat goeds

Thanx! :)
Probeer anders de maximale verbindingssnelheid van de poort wat lager te zetten, heeft bij mij icm sommige IrDA-devices geholpen.

Oh ja en Logomanager werkt niet? Heb je een originele key? :z

Zo nee, zoek een oudere versie, die werken wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 23:15 schreef Campos het volgende:

[..]

Probeer anders de maximale verbindingssnelheid van de poort wat lager te zetten, heeft bij mij icm sommige IrDA-devices geholpen.

Oh ja en Logomanager werkt niet? Heb je een originele key? :z

Zo nee, zoek een oudere versie, die werken wel ;)
erhm, waar stel ik dat in? :?
ik zie die optie nergens staan :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 22:22 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

Zijn er niet iets nieuwere drivers die je voor die poort kunt downen ofzo. Kijk eens op de site van de fabrikant van je laptop, vaak staan daar de nieuwste drivers bij.

Overigens kan ik me haast niet voorstellen dat ie het met de windows drivers niet doet, maarjah, je kan altijd proberen ff wat te downen nietwaar? :)

Succes ermee verder.
Thanx! ga ik ff proberen

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb hier hetzelfde probleem.
Het is een mitac 7321 laptop (www.mitac.com.tw o.id)
Die heeft een via FIR infraroodport ingebouwd.
Heb hem in de bios aangezet en op com2, driver geeft geen foutmeldingen (alle drivers geprobeerd).
Ook een standaard windows driver werkt niet.
Althans, hij herkent geen Nokia6310

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 17:51 schreef Tycho2 het volgende:
Heb hier hetzelfde probleem.
Het is een mitac 7321 laptop (www.mitac.com.tw o.id)
Die heeft een via FIR infraroodport ingebouwd.
Heb hem in de bios aangezet en op com2, driver geeft geen foutmeldingen (alle drivers geprobeerd).
Ook een standaard windows driver werkt niet.
Althans, hij herkent geen Nokia6310
ik ga er nu een bios upgrade overheen doen en dan instellen, ik heb keuze com1 of 2 en ir 1.0 of 1.1 of ASK
ik ga na de upgrade ff kijken en hopen dat het dan doet.
pff, mitac kwaal... |:(

• Tycho2
  • Niet online
ah jij hebt hem ook ?
Kan in de bios inderdaad een aantal soorten kiezen.
Normal, Irda, FastInfraRed en ASK.
Heb hem nu op FIR staan maar alles al geprobeert.
Bij de andere settings vind ik trouwens niets terug in de devicemanager tenzij ik zelf iets installeer. Die VIA Fast InfraRed driver heeft ie dan blijkbaar niet nodig.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

Zet hem op SIR, slow IRDA, bij mij was er hetzelfde probleem met een 8210 en S45. Snelheden zijn bij overdracht tussen mobieltjes toch niet belangrijk.

• Tycho2
  • Niet online
Op woensdag 10 april 2002 18:18 schreef IvoB het volgende:
Zet hem op SIR, slow IRDA, bij mij was er hetzelfde probleem met een 8210 en S45. Snelheden zijn bij overdracht tussen mobieltjes toch niet belangrijk.
Heb ik al geprobeert en dan op 96oo ofzo. Maar windows installeerd dan uit zichzelf geen drivers en meldt ook niet dat hij hardware vind.
Als ik zelf een ingebouwde infrarood poort installeer werkt het niet. Zonder driver ook niet :(

edit:
Ik draai trouwens onder win2k. incl ircomm update.
infrarood 6310 werkt in ieder geval wel met snake2

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

probeer eens een andere windows versie, ME is een beetje brak. Anders is de poort gewoon kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 18:22 schreef IvoB het volgende:
probeer eens een andere windows versie, ME is een beetje brak. Anders is de poort gewoon kapot.
heb dezelfde probs met win98
Pagina: 1