Toon posts:

Herkent Domein Server niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
First of all thanx for reading :)

Ik heb een win2k server met daarop Active Directory [AD] geinstalleerd vervolgens DNS toegevoegd en toen dcpromo gedraaid en een domein toegevoegd "network.local". Vervolgens heb ik een gebruiker aangemaakt in de AD met hetzelfde wachtwoord/gebruikersnaam als waarmee ik inlog op de win98 computer

Nou wil ik van een win98 computer inloggen op dit domein. Maar ik krijg iedere keer "No domein server was available to validate your password. You may not be able to gain access to some network resources"

Ik kan de win2k server wel pingen. Ook de workgroup network ziet hij wel op de win98 computer met daarin de win98 computer en de server. En ik kan dus ook de share van de server benaderen via de win98 computer

Win2k server
ip: 192.168.0.232
subnetmask: 255.255.255.0
Prefered DNS server 127.0.0.1

win98 computer
ip: 192.168.0.3
subnetmask: 255.255.255.0
DNS search order: 192.168.0.232 [verwezen naar de win2k server]

Ik ben een newbie op het gebied van AD behalve dan dat ik er veel over heb proberen te lezen. Maar ik weet dus nu niet wat ik verkeerd doe en waarom de win98 computer niet kan inloggen op het domein.

Dus als iemand me zou kunnen helpen, GRAAG ! :)

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:12

wielhelm

80/86 ST bladebladed

je kunt beter de ad er weer afhalen en dns ook, vervolgens start je dcpromo weer op en laat de wizzard ook dns installeren.

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

en je zou ook even kunnen kijken wat de netbios naam is van het domein. waarschijnlijk kan je hier wel op aanloggen.

Verwijderd

toch niet toevallig "native mode" gekozen bij het draaien van dcpromo.

Als je nog win9x clients in je netwerk hebt moet je voor de "mixed mode" gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het allemaal niet ging zoals ik wilde heb ik dus de tweede keer wel dcpromo de DNS laten regelen om te kijken of ik iets verkeerd had ingesteld maar ook dit haalde helaas nix uit :(

Als ik als Domein de netbios naam opgeef dan kan hij ook niet inloggen op het Domein.

Nee ben voor "mixed mode" gegaan deze stond al standaard geselecteerd.

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Dit heeft niks met de clients te maken, alleen maar als je nog nt4 bdc's in je domein hebt hangen.
Op dinsdag 09 april 2002 21:19 schreef martijntje het volgende:
toch niet toevallig "native mode" gekozen bij het draaien van dcpromo.

Als je nog win9x clients in je netwerk hebt moet je voor de "mixed mode" gaan.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 21:25 schreef wielhelm het volgende:
Dit heeft niks met de clients te maken, alleen maar als je nog nt4 bdc's in je domein hebt hangen.
[..]
Dat kan ook wel. Ik dacht dat het server<-->client was. Maar het is dus server<-->server.
Weer wat geleerd :)

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

probeer eens in je dns server een a record te maken met je w9x computernaam en ip.

geef eens wat meer info: hoe heb je je server genoemd,
hoe heb je je domein genoemd,
en wat is de netbios naam?

Verwijderd

run dcpromo en gooi je domein weg.
gooi je dns server ook maar even weg voor het gemak. (dus de software verwijderen). Nu heb je dus weer een gewone win2k server.

geef je server een naam. bv server1 bij workgroup vul je nu je toekomstige domein naam in bv netwerk.

Installeer de dns server
zet bij je lan settings je primaire dns naar het ip van je netwerkkaart dus 192.168.0.232 en niet 127.0.0.1

draai nu dcpromo.
je domein noem je in mijn voorbeeldje dus netwerk.local
restarten en klaar.

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

en geef als netbiosnaam netwerknb op.

Nu moet je op 1 van de 2 namen op je domein aan kunnen loggen.

wat je ook zou kunnen proberen is een 0 (nul)
achter het domein naam zetten (bij het aanloggen dus)

Dit zet w2k er standaard achter tijdens de installatie van dns.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 21:40 schreef wielhelm het volgende:
en geef als netbiosnaam netwerknb op.

Nu moet je op 1 van de 2 namen op je domein aan kunnen loggen.
die kun je gewoon netwerk noemen.
Geeft hier in ieder geval geen problemen.

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

ik zet er altijd nb achter, zodat je dan weet dat je een netbios connectie maakt.

Verwijderd

ik heb ooit eens een simpel verslagje gemaakt over hoe je een win2k domein controller moet opzetten.

http://martijn.lindonline.nl/tweakers/windows2000.doc

misschien heb je er iets aan.
echter het stukje over die netbiosnamen komt er niet in voor.

ps: voor de experts: Dit verslagje is in een half uur in elkaar geflanst, mochten er enkele "onwaarheden" inzitten dan is dat zo :)

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
ik zou toch echt voor domein.local ofzo gaan ipv .nl

dit om wat lastige DNS dingen uit de weg te gaan.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Probeer eens aan te loggen op alleen de naam "domain" dus het .local eraf laten! Works for me! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx for all reacties ben eruit, om de netbios naam te gebruiken om in te loggen was case sensitive |:(

Als ik weer een probleem heb horen jullie het wel:P

Alvast bedankt :)

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op dinsdag 09 april 2002 21:32 schreef martijntje het volgende:

[..]

Dat kan ook wel. Ik dacht dat het server<-->client was. Maar het is dus server<-->server.
Weer wat geleerd :)
niet geleerd, als je niet voor native mode gaat bij de installatie kun je met een DOS client (met tcp/ip stack) dat ding van microsoft zelf dus) niet meer aanloggen!!

in mixed mode zorgt de server namelijk voor een PDC emulator welke weer je clients middels Lan manager authenticatie weer aanlogt, zonder dit: geen aanloggen met legacy clients...

A wise man's life is based around fuck you

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 10:31

bitflusher

flushed die *** pc

volgens mij probeer je je win98 machine op network.local aan te melden terwij je de extentie van je domein moet laten vallen log eens in op domein: network

weetnie hoor gewoon een ideetje :)

oh ne native mode is volgens mij dat je geen nt4 servers (bdc's) meer in je domein kan hangen (gelezen in windows 2000 mcse boek)

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 14 april 2002 21:12 schreef bitflusher het volgende:
oh ne native mode is volgens mij dat je geen nt4 servers (bdc's) meer in je domein kan hangen (gelezen in windows 2000 mcse boek)
inderdaad en zonder native mode domain controllers dus geen legacy clients meer.....

ergo: als je je domain controller gelijk in native mode zet kun je met je win98 client niet meer inloggen...

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 19:23 schreef zwelgje het volgende:

[..]

inderdaad en zonder native mode domain controllers dus geen legacy clients meer.....

ergo: als je je domain controller gelijk in native mode zet kun je met je win98 client niet meer inloggen...
Volgens mij los je dit probleem juist op door een 'computeraccount' in AD te maken.
Ook daar kan je dan kiezen of er een pre-windows2000 OS gebruikt kan / mag worden.
Pagina: 1