Kabeltelevisie signaal stoort dvd ernstig!

Pagina: 1
Acties:

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
Hey,

Ik heb een raar probleem, als ik een DVD ga kijken dan is het beeld aan de lichte kant en lopen er horizontale strepen over het scherm van onder naar boven, deze bewegen heel traag.

Als ik de televisiekabel uit de tv haal dan is het beeld iets donkerder (dus niet meer overbelicht) en als ik de televisie kabel uit mijn versterker haal (deze is aangelsoten op mijn dvd speler en tv met standaard audiokabels) dan verdwijnen de strepen...

Ik heb mijn DVD met een standaard videokabel op me tv aangesloten.

Waar komen deze storingen vandaan en hoe kan ik ze oplossen? Elke keer de kabel eruit trekken schiet echt niet op!

Thx

Verwijderd

Beter afgeschermde kabels kopen?
Hoeven helemaal niet zo gek duur te zijn.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik wou het op de aarding gooien, maar ik bedenk mij dat al die apparatuur platte stekkers hebben.
Probeer al die apparaten in ieder geval eens via 1 stekkerdoos te voeden.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Kun je hem niet via de scart aansluiten?

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:25
Op woensdag 10 april 2002 09:34 schreef Bigfoot het volgende:
Kun je hem niet via de scart aansluiten?
Als je een 100 hertz TV hebt en je gebruikt scart is dat sowiso zichtbaar veel mooier

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

heb je een surround versterker of sub vlakbij staan?
in men studio staan er monitoren naast me versterker en dan krijg je ongeveer ook dat wsoort dingen.

genoeg dingen nu om te proberen zie ik.
suc6 :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 10 april 2002 09:39 schreef EmBee het volgende:

[..]

Als je een 100 hertz TV hebt en je gebruikt scart is dat sowiso zichtbaar veel mooier
Ook als je een niet-100hz-tv hebt hoor.
Direct composite-video is beter dan gemoduleerd RF signaal.

Ik zou denken aan afsluiting.. impendantie verschillen.. heb je wel netjes 75ohm coax liggen ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
ik heb nog geen 100hz breedbeeld, die komt wel daarom wil ik eigenlijk wachten met allemaal mooie duren kabels...

maarja, storing zou er toch niet mogen zijn over video-kabel?

aarden kan ik niet want het zijn geen geaarde stekkers.

maarja, het blijft vreemd dat de coax televisie kabels het beeld verstoren als ze in de radio(van versterker) en tv zitten....die kabels hebben toch niks met signaal te maken?

Thx voor alle antwoorden
Pagina: 1