ik heb het volgende scriptje:
dit scriptje maakt het mogelijk om te stemmen, het $id moet worden meegegeven (bijv: 1), er bestaat dan een 1.txt in dezelfde map, waar 3 dingen in staan: de stelling, aantal mensen die eens stemden en het aantal stemmers totaal.
het scriptje wordt voor verschillende stellingen gebruikt (1 t/m 4)
nou het probleem, als je oneens stemt, stem je toch eens, weet iemand wat ik fout doe?
oja, waarschijnlijk is er wel iemand die vind dat het met een database veel sneller en makkelijker is, maar dat ga ik later wel eens uitzoeken, nu doe ik het ff met txt-files
PHP:
1
| <?$file = fopen("/var/www/pieter/HTML/stem/$id.txt", "r"); $title = trim(fgets($file, 800)); $eens = trim(fgets($file, 800)); $stemmen = trim(fgets($file, 800));fclose($file);if (($stemid==$id) && (!isset($HTTP_COOKIE_VARS["$id"]))) { setcookie("$id","$stem",time()+3600); if ($stem) $eens++; $stemmen++; $file = fopen("/var/www/pieter/HTML/stem/$id.txt", "w"); fwrite( $file, $title . "\n"); fwrite( $file, $eens . "\n"); fwrite( $file, $stemmen . "\n"); fclose($file); header("Location: stem.php");}elseif (isset($HTTP_COOKIE_VARS["$id"])) { $cookie = $HTTP_COOKIE_VARS["$id"]; if ($cookie) $cookie1 = "eens"; else $cookie1 = "oneens"; $content = "Je stemde $cookie1 op deze stelling";}else $content = "<center><form action=stem.php method=post> <input type=hidden name='stemid' value='$id'> <select name='stem' onchange='this.form.submit()' class=form> <option value=''>Wat vindt jij?</option><option value='true'>Eens</option> <option value='false'>Oneens</option> </select></form></center>";$width1 = round(($eens * 100 / $stemmen),2);$width2 = 100 - $width1;$gestemd = "<center> [img]'images/blauw.jpg'[/img] [img]'images/rood.jpg'[/img]<br></center>$width1% van de $stemmen stemmers was het met deze stelling eens!<p>";$title1[$id] = $title;$gestemd1[$id] = $gestemd;$content1[$id] = $content;?> |
dit scriptje maakt het mogelijk om te stemmen, het $id moet worden meegegeven (bijv: 1), er bestaat dan een 1.txt in dezelfde map, waar 3 dingen in staan: de stelling, aantal mensen die eens stemden en het aantal stemmers totaal.
het scriptje wordt voor verschillende stellingen gebruikt (1 t/m 4)
nou het probleem, als je oneens stemt, stem je toch eens, weet iemand wat ik fout doe?
oja, waarschijnlijk is er wel iemand die vind dat het met een database veel sneller en makkelijker is, maar dat ga ik later wel eens uitzoeken, nu doe ik het ff met txt-files
2 swim or not 2 swim, that's the question