[php] je stemt altijd eens :(

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• aqua_man
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07-2023

aqua_man

one life, live it!

Topicstarter
ik heb het volgende scriptje:
PHP:
1
<?$file = fopen("/var/www/pieter/HTML/stem/$id.txt", "r");    $title = trim(fgets($file, 800));    $eens = trim(fgets($file, 800));    $stemmen = trim(fgets($file, 800));fclose($file);if (($stemid==$id) &amp;&amp; (!isset($HTTP_COOKIE_VARS["$id"]))) {    setcookie("$id","$stem",time()+3600);    if ($stem)        $eens++;    $stemmen++;    $file = fopen("/var/www/pieter/HTML/stem/$id.txt", "w");        fwrite( $file, $title . "\n");        fwrite( $file, $eens . "\n");        fwrite( $file, $stemmen . "\n");    fclose($file);    header("Location: stem.php");}elseif (isset($HTTP_COOKIE_VARS["$id"])) {    $cookie = $HTTP_COOKIE_VARS["$id"];    if ($cookie) $cookie1 = "eens";    else $cookie1 = "oneens";    $content = "Je stemde $cookie1 op deze stelling";}else    $content = "<center><form action=stem.php method=post> <input type=hidden name='stemid' value='$id'> <select name='stem' onchange='this.form.submit()' class=form>  <option value=''>Wat vindt jij?</option><option value='true'>Eens</option>  <option value='false'>Oneens</option> </select></form></center>";$width1 = round(($eens * 100 / $stemmen),2);$width2 = 100 - $width1;$gestemd = "<center> [img]'images/blauw.jpg'[/img] [img]'images/rood.jpg'[/img]<br></center>$width1% van de $stemmen stemmers was het met deze stelling eens!<p>";$title1[$id] = $title;$gestemd1[$id] = $gestemd;$content1[$id] = $content;?>

dit scriptje maakt het mogelijk om te stemmen, het $id moet worden meegegeven (bijv: 1), er bestaat dan een 1.txt in dezelfde map, waar 3 dingen in staan: de stelling, aantal mensen die eens stemden en het aantal stemmers totaal.
het scriptje wordt voor verschillende stellingen gebruikt (1 t/m 4)
nou het probleem, als je oneens stemt, stem je toch eens, weet iemand wat ik fout doe?

oja, waarschijnlijk is er wel iemand die vind dat het met een database veel sneller en makkelijker is, maar dat ga ik later wel eens uitzoeken, nu doe ik het ff met txt-files

2 swim or not 2 swim, that's the question

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:15

JSchut

.....

je zou kunnen proberen om de true te veranderen in een 1 en de false in een 0

ik ga nog ff verder kijken maar ik denk dat dit wel kan schelen het is dat ik nu op een comp zit zonder webserver anders had ik wel ff kunnen testen :D

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• aqua_man
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07-2023

aqua_man

one life, live it!

Topicstarter
tnx, hij doet het nou wel met 1 en 0
maaruh, 1 is toch hetzelfde als true en 0 als false?

2 swim or not 2 swim, that's the question

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
niet als het strings zijn.

• PjotrP
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 09:12
Wat jij doet met je
if ($stem)
is kijken of de variabele $stem inhoud heeft; als deze niet null of niet empty is, zal de conditie slagen.

Zonnepaneel installateur

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

debuggen is een vak
verdiep je er eens in

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.