Hoe ga je naar een 'volgende pagina' in vb 6? Je hebt bijvoorbeeld eerst een inlogscherm, als alles correct wordt ingevuld dan mag je naar een ander scherm! Maar hoe doe je dat? Ben net bezig met vb ... misshcien een n00b vraag
Verwijderd
form2.show vbmodal,me
form2 is dan de naam van het form dat je wil openen
Het heet dan ook geen volgende pagina maar nieuw form of scherm.
form2 is dan de naam van het form dat je wil openen
Het heet dan ook geen volgende pagina maar nieuw form of scherm.
edit:
je zou het vorige scherm vervolgens kunnen verwijderen uit het geheugen met:
unload form1
je zou het vorige scherm vervolgens kunnen verwijderen uit het geheugen met:
unload form1
Ja, dat bedoeld ie 
Als je "vbModal" toevoegd, kun je alleen niet daarna form1 van het scherm halen zonder eerst form2 weer te laten verdwijnen.
FYI : zie mijn sig
Als je "vbModal" toevoegd, kun je alleen niet daarna form1 van het scherm halen zonder eerst form2 weer te laten verdwijnen.
FYI : zie mijn sig
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
Verwijderd
vbModal is een optie voor het openen van een volgend scherm. Het vorige scherm blijft dan wel zichtbaar maar je kunt er niks meer mee. Totdat je Form2 unload. Form2 is dan een Kind van Form1 en krijgt de volledige aandacht.Op dinsdag 09 april 2002 20:53 schreef j3nz het volgende:
wat betekent dat vbmdal, Me dan? hij geeft bij mij namelijk een fout: object required
Als je vbModalless doet dan kan je form1 (het aanroepende form) gewoon nog gebruiken.
De Me staat voor het aanroepende object zelf (in dit geval dus form1).
Zo weet zegmaar het Kind wie de ouder is.
Voor meer verhalen over kinderen die niet weten wie hun ouder is zie www.spoorloos.nl
(Geintje)
het spijt mij echt, maar hij geeft steeds fouten? wat is hier fout?
Private Sub Command1_Click()
form2.Show
Form1.Unload
End Sub
alvast bedankt
Private Sub Command1_Click()
form2.Show
Form1.Unload
End Sub
alvast bedankt
Heb je gelet op hoofdletters/kleine letters? Bovendien is het 'Unload Form1' en niet 'Form1.Unload'.Op dinsdag 09 april 2002 21:06 schreef j3nz het volgende:
het spijt mij echt, maar hij geeft steeds fouten? wat is hier fout?
Daarnaast is dit wel heel erge basiskennis, ik zou zeggen: koop een boek of bezoek een goede site op internet.
ja klopt, ik zat dom te doen. ik had gewoon de verkeerde naam ... n00b! maarja ... ik 'snap' het nu ...
|:(|:(|:(
|:(|:(|:(
dit is een mooie oplossing opzich
alleen ik zou dus (zeker voor gebruik bij login schermen) gebruik maken van de sub main optie bij het opstarten
hierin zet je dus
form1.load
form1.show vbmodal
;me gaat niet op omdat je tenslotte geen moederform hebt
;laat je scherm je 'ding' doen
;na OK (oid) klikken controleer je dus wat je wilt controleren en zegt
form1.unload
nu kom je dus weer in je sub main en vanuit hier kan je dan vervolgens form2 laden zoals je form1 hebt geladen.
eventueel voordeel hiervan zou zijn dat form1 niet in je geheugen geladen blijft staan
succes ermee
alleen ik zou dus (zeker voor gebruik bij login schermen) gebruik maken van de sub main optie bij het opstarten
hierin zet je dus
form1.load
form1.show vbmodal
;me gaat niet op omdat je tenslotte geen moederform hebt
;laat je scherm je 'ding' doen
;na OK (oid) klikken controleer je dus wat je wilt controleren en zegt
form1.unload
nu kom je dus weer in je sub main en vanuit hier kan je dan vervolgens form2 laden zoals je form1 hebt geladen.
eventueel voordeel hiervan zou zijn dat form1 niet in je geheugen geladen blijft staan
succes ermee
>> Democracy is so overrated >>
Pagina: 1