[verrotte HD] hoe bestanden ervanaf plukken

Pagina: 1
Acties:

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
situatie:

een klasgenoot z'n HD is waarschijnlijk naar de bagger,
hij boot namelijk niet meer vanaf HD, en met een bootfloppy of cd kan hij geen HD toegang krijgen,
maar, omdat hij niet gebackupt heeft, wil hij zeer graag nog een aantal bestanden redden.

ik dacht er al aan om 'm z'n schijf in een andere computer te laten hangen, maar ik weet niet of hem dat lukt, weet iemand misschien een andere manier.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:37

JWO

dat lukt em denk ik niet zelf meer.. dan zul je naar zo'n data recovery bedrijf moeten ofzo.. heeft ie niet per ongeluk zijn partities gewist?

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

(jarig!)
Als de schijf nog spint, en de partitietabel (slechts) ontregeld is, kun je haast al de data terugvinden met Tiramisu.

Informeer maar eens naar Tiramisu... Kun je vast wel ergens downloaden... :)

:) SUc6! :)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:37

Tourniquet

Hiya, fellas!

Easy Recovery wellicht :?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Als de hardisk niet meer spint of wel spint maar de printplaat is doorgebrand kan je proberen van eenzelfde hdisk de print te verwisselen, wel voorzichtig doen! dan snel ff alles lezen en weer terug schroeven. Je weet nl niet waardoor die kapot is gegaan en de kans is dat je schijf ook dat 2e printje sloopt. 9 van de 10 keer gaat dit goed. daarna netjes printje weer terug zetten en hdisk opsturen als je nog garantie heb.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

-> [forum=21]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Als slave aan een goed werkende master hangen wil ook nog wel es helpen als het controller gedeelte kapot is. Zo heb ik ook een keer nog wat data kunnen redden van een gare IBM dtla-307045 die zo'n kgggg.... kgggg... geluid maakte en rare tekentjes tijden het booten liet zien en dus ook zelf niet meer wou opstarten :{

Verwijderd

probeer het programma getdataback..

dat programma draai ik op me werk ook, en daar hebben we regelmatig data mee teruggehaald..
Pagina: 1