Samsung 757DFX 17" , mijn mening...

Pagina: 1
Acties:

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Net binnen nadat ik zoveel mogelijk informatie van deze beestjes had verzameld, + op mn werk (samsung helpdesk zit ik vlak naast:-) goed geinformeerd over garantie etc..

Sluit hem aan.

Ik zal maar kort wezen want anders wordt t weer zo'n onoverzichtelijke post :

Mn vorige monitor : 17" Eizo F56 (non-trinitron)
M'n videokaart Pine GF4 Mx 440, geeft redelijk scherp 2D beeld

Minpunten van deze splinternieuwe 757 DFX :

1)Of hij is veels te licht, alles lijkt overbelicht en er straalt echt een hoop licht van dat ding af, zet je hem donkerder, kleuren lijken dan weer goed, maar dan zijn de donkere tinten gewoon zwart, en alles boven medium grijswaarde in kleur ziet er dan weer goed uit...

2)Hij is TE scherp, maar toch onscherp? Dus zegmaar moire op kleine vlakken en letters, gecombineerd met een onscherpte die een beetje vlekkerig en onduidelijk over het beeld loopt..niet goed bij te stellen (wel zat menu opties)

3)Je kan zowat alles instellen met het menu, alleen het geen waar ik me het meest aan erger NIET : Vertikale zandlopervorm! (dus een zandloper die omgevallen is zegmaar)...onderaan het beeld, in het midden, zit t een flink stukje hoger dan aan de buitenkanten, en dit is NIET !! bij te stellen (alleen horizontaal kan je t zandloper effect bijstellen). Je hebt dus geen mooie horizontale lijnen onderaan en bovenaan je beeld...:(

4)Hij is FLETS! Vraag me niet waarom maar er komt heel onrustig en flets beeld vanaf...witte achtergrond met zwarte tekst is een ramp om te lezen, je krijgt niet echt een "ik lees een boek" idee (heb ik wel met tientallen andere monitoren..)...t lijkt godverdorie wel een TL buis waar je in kijkt...als je naar een muur kijkt zie je allemaal vlekjes waar t wit zat in de monitor :'(

5)Hij heeft een van de hele nare "oude" trinitron eigenschappen gecopieerd (dit is overigens een Dynaflat, geen trinitron), en dat is dat als je een zwart vlak hebt, en dan een witte balk, deze een dikke vette echo geeft in t omringende donkerdere beeld.

----------------------------------------------------------

Ik doe voornamelijk grafisch werk met dit schermpje (photoshop), gamen en nieuwslezen op internet (reviews etc).

Ik heb een hele onrustige indruk van het scherm in zn algemeen, en onprettig om mee te werken in 2D omdat de kleuren niet zuiver overkomen, en de echo werking van donker/licht heel verwarrend is soms.

Verders valt de resolutie me een beetje tegen, maar dat komt terug in punt 1 tm 5 ...of je nou in 1280 * 960 draait (85 hz), dat was de resolutie waar ik op wou draaien, of in 800 600...punt 1 tm 5 blijft ..dus flets, te scherp maar toch onscherp, vlekkerigheid voor je gevoel, contrast echo's ....

Ik kan deze monitor nu ook met alle oprechtheid aan niemand aanraden, en minimaal 4 van de 5 genoemde punten zijn eigenschappen van deze beeldbuis en zijn electronica in het algemeen, niet alleen van dit specifieke scherm.

1 puntje kan samsung niets aan doen, en dat is dat de onder en bovenkant niet netjes horizontaal zijn.....

Ik denk dat ik voor het eerst van mijn leven maar eens gebruik ga maken van de 8 dagen consumenten afkoel periode.

(vind ik vervelend om te doen, het is namelijk wel een top winkel waar ik dit scherm besteld heb...Digiworld...niks dan positief tot nu toe over die mensen, goeie service, fijn om aan de telefoon te hebben, informeren je over alles etc)

Wat nu? Sja..zodra ik mn geld terug heb ga ik toch maar voor de Eizo F520 waar ik eerst zo over zat te twijfelen.