Welke DVD-speler kopen? Pioneer?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Hallo allemaal. Ik wil op de beneluxbeurs vrijdag een DVD-speler kopen. Ik had de Pioneer 16x40 op het oog. Ik heb een paar vraagjes:

- hoe snel en hoe goed is DAE (ik gebruik meestal EAC )?
- werkt ie met CloneCD?
- Hoe gaat ie met enigszins beschadigde CD's om?
- Is er op dit moment een betere DVD-speler?
Alle reakties welkom.

Verwijderd

ik heb persoonlijk geen bal verstand van DVD spelers, maar ik heb wel geluiden opgevangen rond Pioneer dvd spelers .. kheb vaker gehoord dat ze niet bevallen...
wat een goeie is weet ik niet, maar kijk eens op internet en zoek naar tests waar DVD spelers getest worden.

Veel suc6!

Barracuda

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Ik heb een Pioneer 105S (16/40) en dat ding bevalt extreem goed:
Hij is regiovrij te maken en heel erg snel.
Volgens mij is hij sneller dan een 40x plextor met DAE!

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Ik zou voor de Pioneer gaan. Deze heeft de zelfde binnenkant als die van Aopen en is +/- F100,- goedkoper.

De Aopen DVD is in het Duitse blad Chip als beste getest, met cijfer 1! (In Nederland zeggen ze 'een 10'). Ik lees dit blad al enkele jaren en het gebeurt niet vaak dat ze een 1 geven.

De Pioneer kreeg een lager cijfer (1,3), omdat ze de documentatie slecht vonden. Als je dat belangrijk vindt...

• R Kuipers
Klinkt hoopvol tot nu toe :)

Fatal: werkt ie ook met CloneCD?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Hoe zit het met Toshiba? hoor ik ook verschillende dingen over.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• FatalError
Ik heb geen fikker, dus kan ik niet zien of ie met CloneCD werkt, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Equilibrium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02-2025

Equilibrium

The Zeitgeist Movement

Heb onlangs een Pioneer DVD-115 aangeschaft.
Heeft iemand ervaring met firmware upgrades van dit model? Zo ja, succesvol?

Verwijderd

Een vriend van mij heeft zo'n 16*40 en die racet erover. DAE op gemiddeld 16 speed en zonder fouten. Zover ik weet werkt ie ook goed in combinatie met clone-cd en de nieuwe plextor 12/10/32. Ook heb ik van hem geen klachten gehoord over het lezen van beschadigde cd's.

• Pulp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 22:04
De Pioneer 105S werkt prima met cloneCD. Enige nadeeltje dat ik heb gemerkt is dat ie met het spelen van mp3tjes vanaf cd soms de draad kwijt raakt bij het wisselen van nummer. Ik weet alleen niet of dit aan de drive ligt.
Regiovrij maken heb ik nog niet geprobeerd. Ben er een beetje huiverig voor. Vond er wel een site over, maar die was me niet helemaal duidelijk. Ik had drie opties ofzo. Misschien dat iemand dat even kan ophelderen?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Plextor PX-40TSi (U-SCSI) - 30.29 |
Pioneer DVD-304S (U-SCSI) - 16.83 |
Pioneer DVD-115 (ATA-33) - 15.84 |
Pioneer DVD-303S (U-SCSI) - 11.98 |
Toshiba SD-M1401 (U-SCSI) - 9.02 |
Toshiba SD-M1212 (ATA-33) - 5.79 |

FATALERROR: Nee dus :)
De plex is toch nog 2X zo snel :) www.storagereview.com

You can't have everything. Where would you put it?

• R Kuipers
Pulp: leest ie ook audio- en data- subchannel-data informatie? Ik heb namelijk zo'n plextor 12x10x32x (bevalt heel goed), maar leest geen data-subchannel data.

PS: jaja, ik weet al dat dat door plextor tools komt, maar die uninstall ik liever niet.

• FatalError
Dat 30 speed van die Plextor KAN NIET. Hoogstens 20 ofzo. Plextors zijn net als de meeste spelers CAV (ofzo) spelers en die doen
in het binnenste van de CD misschien 'maar' 10 speed, pas verder naar buiten wordt dat meer.

• Mr Magic
  • Laatst online: 25-08 07:24
Er is net een update uit van de regio-vrije firmware voor de 105 (release 2) en 115 (release 3):
http://beam.to/ProgressRamsoftNet/DVD/firmwares.htm

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

dan heb jij nog geen plex40 gezien...30 speed kan zeker wel hoor. (in ieder geval die van mij kan het wel)

en trouwens..m'n ouwe afreey 50 speed (IDE) kon dae ook dik in de 30 speed...
het kan toch echt wel degelijk

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

THNX ferrie muts! :)

Ik ga morgen nl ook zo'n 105 halen op de beurs in EHV. Weet ik meteen hoe ik'm regiovrij kan maken. ;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

fatalerror wel us van kenwood gehoord die leest over de hele shit van de cd met 3 koppen. dus blijft rete snel lezen binnen of buitenste ring.

en scsi is gewoon sneller dan ide en zeker een scsi plextor 40X is sneller dan een ide 40X ongeacht merk. ikzelf fik met een 12X plextor scsi en laat een 40X lezen gaat prima over een tekram 390 uw2 kaart

• FatalError
ok guy's, jullie zullen wel gelijk hebben;)
Dat die Kenwood zo snel is heeft te maken met een heel andere techniek.

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf de Pioneer 105..
DVD op harddisk zetten mbv CladDVD is in een kwartier gebeurt :)

Nothing is impossible

Verwijderd

Heb de pioneer 105S en heb de firmware geflashed naar rpc1 ( die flash moet je hebben om hem regio vrij te maken , ) voor de rest gaat het allemaal vrij simpel je maakt boot disk , format a:/s en kopieert daar de bestanden naar toe die je uit je .zip file krijgt je maakt config.sys aan en zet daarin device=atapi_cd.sys /d:mscd000

zorg ervoor dat de drive als master op de secondary ide poort zit zonder een slave
dus geen extra meuk aansluiten op die poort

dan boot je met die diskette in tijdens je boot wordt ie al geflashed succes !!!! hij kickt ass die pioneer .......

gebruik het bovenstaande linkje om de firmware te downloaden !

• Pulp
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 september 2000 15:45 schreef R Kuipers het volgende:
Pulp: leest ie ook audio- en data- subchannel-data informatie? Ik heb namelijk zo'n plextor 12x10x32x (bevalt heel goed), maar leest geen data-subchannel data.

PS: jaja, ik weet al dat dat door plextor tools komt, maar die uninstall ik liever niet.[/quote]Geen idee eigenlijk. Hoe kan ik dat checken?

• R Kuipers
CloneCD starten; image maken (insert any dataCD); optie aanvinken: read subchanneldata data; start.

Als je en foutmelding krijgt, dan werkt ie niet, als ie begint, werkt ie wel

• Pulp
Nou das makkelijk zat. Hij zit nu met een bloedgang een image te knutselen en ik zie geen errors. Die subchanneldinges heb ik aangevinkt. Dat kan ie dus.

Wat doen die Plextor tools nog voor nuttige dingen?? Die heb ik volgens mij ook bij m'n 8x4x32 gehad.

Image is overigens al klaar. Hij is echt lekker vlot.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 14:45
nu we het toch over dvd spelers hebben, ik ben ook nog op zoek naar een dvd speler, heb alles scsi dus wil ook een scsi dvd speler hebben en wel 1 die regiovrij te krijgen is. Ik wou eerst een pioneer 303s kopen, maar die is nergens leverbaar, nou kan ik wel die nieuwe 304s kopen maar die is nog niet regiovrij te maken, zou ik er op kunnen vertrouwen dat er binnen niet al te lange tijd een gepatchte firmware is? of moet ik een ander merk/type kopen??

Verwijderd

Check voor de beste firmware (niet alleen DVD) http://www.firmware.com.bi/
BTW: Ik heb mijn Pioneer 104S 10x/40x, die perfect bevalt, net tien minuten geleden regiovrij gemaakt, DVD'tje erin en hij deed
het ToppieJoppie ;-)
Dus ik zeg: Ga in ieder geval voor een Pioneer. Ik heb ook gehoord dat er nog geen firmware voor de 16x is (voor zover je er naar op zoek bent) en voor de 10x wel.
Hoewel ik net in een andere post las dat die er wel is. Moet je ff aan hem vragen waar hij die vandaan heeft.

• FatalError
"Hoewel ik net in een andere post las dat die er wel is. Moet je ff aan hem vragen waar hij die vandaan heeft."

Bij de posting van Mr Magic staat de link naar de regiovrije firmware voor de 16X spelers van Pioneer.

Pagina: 1