www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.
Verwijderd
Hij doet het niet.. ok.. eehh.. hij doet helemaal niks? Er verschijnt niks op je LCD?Op dinsdag 09 april 2002 20:26 schreef Petergr het volgende:
Hoi,
ik heb een lcd 2x16 van me werk gekeregen maar hij doet het niet
Als alles goed is aangesloten, en je zet de power op je LCD, moeten de eerste regel vol komen te staan met blokjes. Is dat niet het geval dan is of je aansluiting niet goed, of je LCD gaar.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik weet niet of ie compatibel is, maar blijkbaar niet...
maar zoek eens op google op KS0066.. Dan krijg je heel veel links naar pdf's over de controller.
Waaronder deze:
http://www.hantronix.com/down/aport%20interface.pdf
hier staat volgens mij vrij duidelijk hoe het moet.
Er staat ook een voorbeeld hoe je software voor het LCD moet schrijven (in C) maar hopelijk is de software wel gewoon compatible of is er al software voor, anders wordt het een helehoop werk...
Heb 't nu al met 3 LCD's...
Allemaal uit die Ziemens ISDN telefoons, met een HD44780 controller onboard... Alleen de laatste heeft een iets andere.. Maar 't is dezelfde telefoon, dezelfde IC's dus 't zal wel een compatible zijn

idd de blokjes komen dus wel, maar met Smartie 5 krijg ik verder nix, ze zijn inmiddels alle 3 al een keertje heet geweest... Maar vanaf het begin gaven de Ziemensen alleen maar blokkies....
meer over de LCD's die ik heb http://www.wielgoesonline.net/tweakers/LCD/ Daar staan ze alle 3 (de laatste 2 zijn nagenoeg 't zelfde!)
Ik heb ze volgens dit schema aangesloten van RedLeg:

Hij heeft het op zijn eigen display uitgeprobeerd, omdat pin 15 en 16 voor backlight zijn, dat heb ik niet, dus hoef ik die ook niet aan te sluiten, en kan ik die zooi vergeten!
Help somebody, ik ben er nu al 3 dagen aan aan het worstelen...
En ik schiet er nix mee op, ik wil ook zo'n stoer schermpie op me pc
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
maar als je zoekt moet google zie je genoeg aansluit schema's.. TIP: ff op de ID van de chip zoeken.
Volgens mij is die parallel..zie D0-D7, 8 bits maar zoek maar ff lekker door
en kijk of je de start stop bits goed hebt staan..
[topic=463545/1]
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
kan je een goeie close-up van de van de controller maken met de soldeer punten?Op dinsdag 09 april 2002 23:56 schreef zwahiel het volgende:
ik heb idd het zelfde probleem...
Heb 't nu al met 3 LCD's...
Allemaal uit die Ziemens ISDN telefoons, met een HD44780 controller onboard... Alleen de laatste heeft een iets andere.. Maar 't is dezelfde telefoon, dezelfde IC's dus 't zal wel een compatible zijn
[afbeelding]
idd de blokjes komen dus wel, maar met Smartie 5 krijg ik verder nix, ze zijn inmiddels alle 3 al een keertje heet geweest... Maar vanaf het begin gaven de Ziemensen alleen maar blokkies....
meer over de LCD's die ik heb http://www.wielgoesonline.net/tweakers/LCD/ Daar staan ze alle 3 (de laatste 2 zijn nagenoeg 't zelfde!)
Ik heb ze volgens dit schema aangesloten van RedLeg:
[afbeelding]
Hij heeft het op zijn eigen display uitgeprobeerd, omdat pin 15 en 16 voor backlight zijn, dat heb ik niet, dus hoef ik die ook niet aan te sluiten, en kan ik die zooi vergeten!
Help somebody, ik ben er nu al 3 dagen aan aan het worstelen...![]()
En ik schiet er nix mee op, ik wil ook zo'n stoer schermpie op me pc
offtopic: het is net de bedoeling om in elke replie van je een linkie naar je waterkoelprojectje te zetten.Op woensdag 10 april 2002 00:02 schreef jeuuron het volgende:
ik heb er is een opgeblazen
maar als je zoekt moet google zie je genoeg aansluit schema's.. TIP: ff op de ID van de chip zoeken.
Volgens mij is die parallel..zie D0-D7, 8 bits maar zoek maar ff lekker door
en kijk of je de start stop bits goed hebt staan..
[topic=463545/1]
Heb je alleen maar Smartie geprobeerd? Probeer ook eens wat andere progjes..als die het ook niet doen weet je zeker dat het je LCD of aansluiting is.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Als je die blokjes krijgt probeer dan eens schuin op de LCD te koekeloeren...Op woensdag 10 april 2002 08:52 schreef Creepy het volgende:
Als je die blokjes krijgt, lijkt alles goed aangesloten.
Heb je alleen maar Smartie geprobeerd? Probeer ook eens wat andere progjes..als die het ook niet doen weet je zeker dat het je LCD of aansluiting is.
Als je dat namelijk doet, dan kan het zijn dat je vaag tekst voorbij ziet komen, dan staat het contrast te hoog, had ik dus gisteravond ook...
Maar ik kreeg van de 2 regels maar 1 regel, met aan de vage tekens en niet echt leesbare tekst... De schema's kloppen allemaal!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020