CD-rom wil niet (vaag probleem)

Pagina: 1
Acties:

• Mix-o-math-oze
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Topicstarter
Moet oude pc terug ineensteken, maar dit lukt me niet.
Ik heb namelijk een vaag probleem.
Als ik de HD en de CD-rom op 1 kabel aansluit, vindt ie alleen de hd(met HD als master en CD als slave) Gelijk wat ik doe ( ik sluit ze op 2 ide-kabels aan, en zet ze alletwee op master) niets helpt.
Ik d8 eerst, de CD-romspeler zal wel kaduk zijn, maar dit is niet zo, want op een andere pc vindt die hem wel :S

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jumpers wel goed?

Als je die CDROM eens op de plek van de harde schijf doet, dus op een IDE poort waarvan je weet dat hij werkt, en een kabel waarvan je weet dat hij werkt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

ik heb ook zo'n soort probleem
bij mij herkent windows em wel en alles, alleen leest ie geen cd's

• Mix-o-math-oze
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Topicstarter
Dan doet ie ngo altijd niks :(

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:37

JWO

kabel verkeerd om? lange deel moet aan de kant van het mobo

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
probeer een beetje het probleem te isoleren, dit is een veel te breed probleem...

heb je andere kabels geprobeert (40/80 sporen)
probeer alleen de cd-rom zonder hd, kijken of die dan herkent wordt

en wordt ie nooit herkent, of b.v. wel in bios, of iets anders...
brand het lampje enzo wel?

• Mix-o-math-oze
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Topicstarter
okay, 'k zal 't probleem een beetje proberen te specifieren :
Het gaat om een P166 op mobo van Micronics.
Op dit moment zijn de HD en de CD-rom dmv een 40dradige IDE-kabel gekoppelt aan het mobo (met HD op master en CD op slave). Ook andere combinaties, zoals daar zijn : elk op aparte ide-kabel verhelpen het probleem niet ....

Hij wordt niet herkent in Bios, maar krijgt wel stroom ( deurtje kan open en dicht)

• floduR
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 20:46 schreef Mix-o-math-oze het volgende:
okay, 'k zal 't probleem een beetje proberen te specifieren :
Het gaat om een P166 op mobo van Micronics.
Op dit moment zijn de HD en de CD-rom dmv een 40dradige IDE-kabel gekoppelt aan het mobo (met HD op master en CD op slave). Ook andere combinaties, zoals daar zijn : elk op aparte ide-kabel verhelpen het probleem niet ....
al geprobeert met alleen cd-rom? dus alle devices eruit, en alleen cd-rom erin, kan je in ieder geval ff kijken waar het aan ligt

als de cd-rom het in een andere pc wel doet, en in wat voor combinatie in jou pc niet, dan zit er toch wat in de instellingen, een moederbord zal weinig verschil maken tussen een HD en een cd-rom, het zijn allebei 'ide-devices'...

zeker weten dat je jumper goed zit? niet per ongeluk op cabel select? als die daar niet op staat, probeer dat dan eens, ik had ook een keer een probleem met een cd-rom op een ouwe pc, toen ik em op cabel-select zette, deed ie het weer...

• Mix-o-math-oze
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Topicstarter
[..]

al geprobeert met alleen cd-rom? dus alle devices eruit, en alleen cd-rom erin, kan je in ieder geval ff kijken waar het aan ligt

als de cd-rom het in een andere pc wel doet, en in wat voor combinatie in jou pc niet, dan zit er toch wat in de instellingen, een moederbord zal weinig verschil maken tussen een HD en een cd-rom, het zijn allebei 'ide-devices'...

zeker weten dat je jumper goed zit? niet per ongeluk op cabel select? als die daar niet op staat, probeer dat dan eens, ik had ook een keer een probleem met een cd-rom op een ouwe pc, toen ik em op cabel-select zette, deed ie het weer...
Allemaal al geprobeerd , maar niets helpt |:(

• floduR
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 20:58 schreef Mix-o-math-oze het volgende:

[..]

Allemaal al geprobeerd , maar niets helpt |:(
vaag, misschien ondersteunt dat moederbord die cd-rom niet, al een bios update geprobeerd?

je kan ook altijd nog een nieuwe cd-rom kopen, kost niet zoveel meer tegenwoordig, 40-50 euro en een dvd-speler voor 30-40 euro extra, maar ja, tis natuurlijk handiger als je die van jou gewoon aan de praat krijgt...

• Mix-o-math-oze
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Topicstarter
[..]

vaag, misschien ondersteunt dat moederbord die cd-rom niet, al een bios update geprobeerd?

je kan ook altijd nog een nieuwe cd-rom kopen, kost niet zoveel meer tegenwoordig, 40-50 euro en een dvd-speler voor 30-40 euro extra, maar ja, tis natuurlijk handiger als je die van jou gewoon aan de praat krijgt...
Inderdaad :)

Verwijderd

Probeer es te AutoDetecten in de Bios...

Had ook problemen poosje geleden met een XP 1800+ Systeem

• Mix-o-math-oze
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 21:19 schreef ChakotaY2K1 het volgende:
Probeer es te AutoDetecten in de Bios...

Had ook problemen poosje geleden met een XP 1800+ Systeem
AutoDetection staat op....
Btw, 't is ier op een Pentium 166 systeempie te doen (Heb m'n AMD gebruikt om de cd-rom te testen)
Pagina: 1