Toon posts:

[debian] hoe hebben jullie je debian-bak met @home

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe hebben jullie je debian-servers ingericht met @home en masquerading? Met DHCP? Of gewoon statisch? En watvoor leuke dingen draaien jullie nog meer?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Een firewall 8-)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens is het bij @home niet "gewoon" statisch, maar "gewoon dynamisch", en ben je in overtreding als je statisch doet.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik deed het ook altijd statisch, omdat ik dhcpcd niet aan de praat kreeg met @home (ook niet als ik mn cc name meegaf)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook statisch, omdat ik met DHCP het niet aan de praat kreeg... Iemand hier wel? Zoja, vertel effe hoe je het gedaan hebt...

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 20:05 schreef blaataaps het volgende:
Volgens is het bij @home niet "gewoon" statisch, maar "gewoon dynamisch", en ben je in overtreding als je statisch doet.
Wat is dit nou weer voor een onzin, ik heb ook eens problemen gehad met beos en @home en toen werd mij gewoon door de HELPDESK aangeraden om het ip statisch op te geven!

Verwijderd

Topicstarter
toen ze @home bij mij kwamen instaleren hadden ze alles statisch ingesteld... Toen heb ik een keer de helpdesk gebeld, na 2 uur in de wachtrij gestaan te hebben :Z, en toen moest ik alles dynamisch instellen...

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
Dynamisch werkt bij mij wel:
dhcpcd -d -h HOSTNAME ethX

Verwijderd

/me ziet het nut van dit topic niet zo in (Zeker niet in NOS).

Bij @home moet je een hostname meesturen als je DHCP wilt hebben. Het kan ook statisch. Bij een heleboel ISP's mag je geen statisch adres gebruiken, omdat je dan als het ware een lease an de DHCP-server steelt. Dat IP kan niet meer vergeven worden door de DHCP-server.

Wat voor daemons er allemaal op draaien, kan je zelf wel verzinnen neem ik aan tuurtnt. Wordt een tamelijk nutteloos opsomtopic dit.

Jammer, maar helaas, deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.