Toon posts:

[nieuwe hdd] Waarom niet alle unnallocated??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, heb dus net een nieuwe hdd van 60 gig.

Maar nu ging ik hem installeren. En dus met PQ partition magic een logical partition (NTFS) van gemaakt.

Zo ver, zo goed toch?

Alleen nu zag ik dat er zo'n 7,8 mb nog unnallocated is. Nu lig ik hier niet echt wakker van :P Maar vroeg me af waarom dat is. Heb ik iets fout gedaan ofsow?

Alvast bedankt he.

p.s. Screenshot ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/hdekker6/shit/hdd.jpg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gebruik eens fdisk ipv dan brakke PM. daarna converteren naar NTFS en het werkt goed. PM laat vaak ruimte over die toegewezen kan worden.

//offtopic.
haal je usericon eens weg. Wapens mogen niet op GoT.
[/zeurmodus]

Verwijderd

Heb ik ook gehad. Weet ff niet uit m'n hoofd hoe op te lossen maar het staat in de help files van PM. Deze ruimte kan je uiteindelijk wel gewoon toewijzen en gebruiken.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 19:52 schreef Terw_Dan het volgende:
gebruik eens fdisk ipv dan brakke PM. daarna converteren naar NTFS en het werkt goed. PM laat vaak ruimte over die toegewezen kan worden.

//offtopic.
haal je usericon eens weg. Wapens mogen niet op GoT.
[/zeurmodus]
Hmmm, gebruik altijd PM. Vind Fdisk te moeilijk :)

//offtopic
Is nep man. en nog geen admin over gehoord...
Op dinsdag 09 april 2002 19:52 schreef Max_Payne911 het volgende:
Heb ik ook gehad. Weet ff niet uit m'n hoofd hoe op te lossen maar het staat in de help files van PM. Deze ruimte kan je uiteindelijk wel gewoon toewijzen en gebruiken.

Suc6
Hmmmz, ik ga es zoeken, in ieder geval bedankt he.

Ow ja nog 1 vraagje. Als ik ga formateren ( NTFS ) wat voor allocation unit size moet ik dan doen??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[topic=390009/1/100]

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Ik geloof dat er ook een verschil zit tussen een primaire en een logische partitie. Probeer eens de HD er partioneren met een primaire partitie.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 20:19 schreef Terw_Dan het volgende:
[topic=390009/1/100]
Aha thnx ;)
Op dinsdag 09 april 2002 20:24 schreef endeavor het volgende:
Ik geloof dat er ook een verschil zit tussen een primaire en een logische partitie. Probeer eens de HD er partioneren met een primaire partitie.
Je primaire partitie, is toch je bootable. Die heb ik al...

p.s. Ow ja nog 1 vraagje. Als ik ga formateren ( NTFS ) wat voor allocation unit size moet ik dan doen??

• endeavor334
Ik heb op mijn 2de schijf ook een primaire paritie gemaakt. Het kan. De 2de primarie partitie hoeft niet persee bootable te zijn, het is een extra functie. Ik denk dat je gewoon moet experimenteren met PM. Je kan ook voor een ongeformatteerde partitie kiezen en hem onder windows formatteren.

Je zou maar eens moeten gaan rommelen met de partities.

[edit]
Je kan op beide schijven een max van 4 primaire partities maken, een extended met daarin een logische partitie wordt gezien als 1 partitie.
[edit]

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• endeavor334
voor de allocation unit size kies standaard, ik geloof dat dat 512 bytes was.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 23:53 schreef endeavor het volgende:
Ik heb op mijn 2de schijf ook een primaire paritie gemaakt. Het kan. De 2de primarie partitie hoeft niet persee bootable te zijn, het is een extra functie. Ik denk dat je gewoon moet experimenteren met PM. Je kan ook voor een ongeformatteerde partitie kiezen en hem onder windows formatteren.

Je zou maar eens moeten gaan rommelen met de partities.

[edit]
Je kan op beide schijven een max van 4 primaire partities maken, een extended met daarin een logische partitie wordt gezien als 1 partitie.
[edit]
Ok ik ben aan het kutten geweest, ook nog die help file gelezen maar met PM kom ik er niet uit. Ik ga denk ik es Fdisk proberen. Maar vind PM zo fijn werken.

// beetje off-topic

Ik d8 juist dat die extended was, om de grens van 4 partities per HD te omzeilen...
Op dinsdag 09 april 2002 23:59 schreef endeavor het volgende:
voor de allocation unit size kies standaard, ik geloof dat dat 512 bytes was.
Ow ok, damn heb net 1 partitie op 4096 bytes gedaan |:( waar me windows opstaat. :( Kan ik dat nog veranderen? nee cker...

Alvast bedankt voor je hulp he.

p.s. hmmm nou lees ik hier weer dat de default allocation size 4096 is,

/me is confused :P

Verwijderd

Topicstarter
****** UPDATE ******

Het is gelukt hor :P Eindelijk alle unnalocated kunnen gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/hdekker6/shit/hdd2.jpg

Ik heb er een primary van gemaakt. En werkt prima dus.

Alvast bedankt daarvoor.

Nu alleen nog die verrekte allocation unit size :P ???
Pagina: 1