Toon posts:

Problemen HD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een scsi 2gig in me p133@150 bak zitten ;) Maar ik heb ook nog een 1gb ide hd, die als Master geconfigureerd is. Als ik die 1gb erin zet, en opnieuw opstart (in de bios veranderd enzo) start ie windows op van die 1gb, maar hij moet windows van die scsi opstarten.
En het probleem is dat ik in me bios niet kan instellen dat ie van die scsi moet opstarten.... wie weet raad//

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ook wel eens last van gehad. Als je Bios geen SCSI boot ondersteund naast IDE devices, dan kan je met geen mogelijkheid vanaf je SCSI (in mijn geval 2940UW-Pro) opstarten. Dus als je SCSI controller bootable is en je hebt een IDE device in je systeem, dan heb je nog nix aan de bootfeature op je SCSI-kaart.

Workaround: Installeer windows op je D: drive, dan heb je de performance van SCSI en boot hij alleen ff van C. OF natuurlijk je IDE device eruit trekken...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Als je LILO installeert op de bootrecord van je eerste schijf (de IDE dus) kun je gewoon je partitie op de SCSI schijf starten. Misschien nog wat extra parameters aan LILO doorgeven maar bij mij boot zelfs Win2000 van de derde SCSI schijf.

MouseHouse