Toon posts:

.NET Wat is dit nu weer :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey.,

.Net hoor je steeds, ik dacht dat dat alleen dat .net passpoort inlog ding was.. maar blijkbaar is er meer.

.Net Connected Software ??

Kan iemand het (nederlands graag) uitlegge?

Verwijderd

tis van onze grote vriend Bill

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat is .NET nu eigenlijk ?

Het is geen product. Er is geen sprake van RMT.

Microsoft® .NET is de langetermijnvisie van Microsoft voor een nieuwe generatie Internet-software en -services die klanten en bedrijven toegang bieden tot het web op de manier zoals zíj dat willen: op elk gewenst moment, op elk gewenste plaats en met elk gewenst apparaat.

Als onderdeel van het .NET-platform van Microsoft, stellen .NET-ondernemingsservers IT-professionals in staat een continue levering aan zakelijke klanten te verzorgen via een gedistribueerd computermodel voor het Internet. Hierdoor hebben gebruikers hun informatie altijd en overal dicht bij de hand!

dat dus
http://www.microsoft.com/belux/nl/mspress/Pages/dotnet_398.htm

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik het dan zien...

Programma waar je data op de .net server mee kan saven, kan iemand een voorbeeld geven waar het voor gebruikt kan wordne ?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34
Een beetje rondneuzen op de site van Microsoft, op gotdotnet.com, even wat topics over .Net en de bijhorende ontwikkeltools en programmeertalen lezen hier op GoT en je zult al een heel stuk wijzer worden.

Het is echt een hele boterham om dat zo maar even hier neer te pennen.

https://fgheysels.github.io/

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:19

Hu9o

Schokkend

Na 18 April kan ik het je allemaal vertellen. Want ik ga namelijk naar zo'n cursus over .NET >:) Kost ook nog 25 pleuro, maar dat wordt toch door de baas weer vergoed.

Het is in braband ergens geloof ik, moeten er al om 9:15 wezen .... VROEG!

Maar wat het is, :?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Even in het kort. Microsoft .NET is een beetje een alternatief voor Java. .NET biedt de mogelijkheid om verschillende talen naar eenzelfde soort IL (Intermediate Language, in Java Bytecode) te compileren. Dit is niet platform afhankelijke code en kan dus theoretisch op elk platform draaien (Windows, FreeBSD, Mobiele telefoon, ooit Linux?). Het is mogelijk een library in Visual Basic te schrijven en compileren die je in een C++ of C# (nieuwe java-achtige taal) kunt gebruiken/uitbreiden.
Een ander belangrijk onderdeel van .NET zijn webservices. Een communicatie methode dmv SOAP om applicaties over het internet/netwerk (HTTP) met elkaar te laten communiceren.

Verwijderd

Topicstarter
soap kom ik vaak tegen wat is het precies..

Enne ik snap je verhaal, maar communiceren ?? dus dat je bijvoorbeeld kan chatten, MSN werkt er ook mee dus, , aha.. thanks

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op dinsdag 09 april 2002 20:02 schreef Stoel het volgende:
Hier is zelfs een stukje van de FAQ aan gewijd:
SOAP staat voor Simple Object Access Protocol, wat al aangeeft dat je met objecten gaat werken.
SOAP is een set met standaarden die gezamelijk tot doel hebben om objecten platformonafhankelijk over een TCP/IP netwerk (zoals het Internet) met elkaar te laten communiceren.
Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/392390/#SOAP.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Op dinsdag 09 april 2002 20:02 schreef Stoel het volgende:

Enne ik snap je verhaal, maar communiceren ?? dus dat je bijvoorbeeld kan chatten, MSN werkt er ook mee dus, , aha.. thanks
Simple Object Access Protocol (SOAP)

Hier staat er meer over

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

.Net te laat :Y)

Pagina: 1