Toon posts:

SMD LED's testen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede electro-nerdjes }:O

Ik heb vandaag blauwe SMD LED's binnengekregen. Deze heb ik vrijdag besteld bij Comtronics. Maareh, problemen!!! :(

Ik heb dus m'n Nokia3310 opengehaald (geen probleem), en om ff uit te proberen 1 SMD led vervangen.. Je raad het al, werkte niet.
Dus ik met m'n multimeter dat ding doormeten.. NIKS..
Die oude losse groene led ging gewoon aan door het stroompje van m'n multimeter. Maar die blauwe LED's gaan dus niet aan op die manier.. Ook voeding met weerstandje van 140 Ohm werkte niet op de blauwe LED's, wel op de orriginele groene.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Kan me niet voorstellen dat alle 9 nieuwe blauwe LED's kapot zijn.

D'r zitten trouwens 3 contact punten op die LED's, zou het kunnen zijn dat ik 2 moet doorverbinden?

En nee, ik heb niet de anode / kathode omgedraaid. |:(

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12 19:02
IK heb ze ook vervangen in mijn 3310 :P en op de zelfde manier getest... MAAAARRRR je moet ze eerst allemaal vervangen :) anders werken ze gewoon niet die blauwe leds trekken meer stroom als die groene en ze kiezen de makkelijkste weg :) kwee nie hoe je ze eraf gehaald heb maar koperdraad om een soldeerbout werkt heel goed... niet te warm maken want die soldeer eilandjes liggen er zo af :)
kon me herinneren dat dat ene plaatje bij comtronics nie klopte zat verschil in :) ouwe 3310 hebben een 9e led waaronder die van mij nieuwe hebben er 8

succes

Verwijderd

ik heb gewoon blauwe zitten in me 7110 werkt perfect

Verwijderd

zou gewoon moeten werken als je ze allemaal op je nokia zet

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 19:27 schreef T-Blizzard het volgende:
IK heb ze ook vervangen in mijn 3310 :P en op de zelfde manier getest... MAAAARRRR je moet ze eerst allemaal vervangen :) anders werken ze gewoon niet die blauwe leds trekken meer stroom als die groene en ze kiezen de makkelijkste weg :) kwee nie hoe je ze eraf gehaald heb maar koperdraad om een soldeerbout werkt heel goed... niet te warm maken want die soldeer eilandjes liggen er zo af :)
kon me herinneren dat dat ene plaatje bij comtronics nie klopte zat verschil in :) ouwe 3310 hebben een 9e led waaronder die van mij nieuwe hebben er 8

succes
Kijk, daar heb ik wat an >:) Dank u.
Mijn saaie Nokia3310 is weer iets mooier geworden.
Maar wel 1 eilandje d'r af.. Maar met dikke drup tin opgelost :)
Maar ik snap nog steeds niet waarom die blauwe LED's niet met een voedingkje werkten.. Genoeg stroom lijkt me. En geen AC :r

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Telefoons horen nog altijd in IT...
Pagina: 1