Toon posts:

Internet Wetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet er een (goeie) site waar je de wetten van internet kunt vinden.Of als iemand anders iets weet over het volgende:
mag je iemands naam op een website zetten ,zonder dat de persoon daarvan afweet?(het gaat niet om xxx of rasisme).

Tx

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
kan je misschien uitleggen wat je precies van plan bent, want dan kunnen mensen hier over het algemeen wel zeggen of het wel of niet mag.

Verwijderd

Ligt eraan in welke context, als ik zeg ik vind jantje een l*l zal dat niet mogen nee.

Verwijderd

Topicstarter
Voorbeeld:

Als bijvoorbeeld een organisatie een website wilt gaan maken (voetbalclub oid).Mag dan die voetbalclub alle namen van leden op internet zetten?

Amsterdam:
jan vaak 1983 (geboortejaar)
,,
,,
,,
ect

• Attilla
Op dinsdag 09 april 2002 19:18 schreef M@FI@ het volgende:
Ligt eraan in welke context, als ik zeg ik vind jantje een l*l zal dat niet mogen nee.
dat mag nog al tijd wel

als ik zeg: M@fi@ is een lul
is het wat anders dan: Ik vind M@fi@ een lul

want de 2e is gewoon vrijheid van meningsuiting. :D

• Attilla
Op dinsdag 09 april 2002 19:19 schreef Plex_Force het volgende:
Voorbeeld:

Als bijvoorbeeld een organisatie een website wilt gaan maken (voetbalclub oid).Mag dan die voetbalclub alle namen van leden op internet zetten?

Amsterdam:
,,
,,
,,
ect
Ja, maar zolang het niet beledigend is of disciminerend

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 19:19 schreef Plex_Force het volgende:
Voorbeeld:

Amsterdam:
,,
,,
,,
ect
waarschijnlijk alleen met toestemming van degene waar het over gaat. maar dat weet ik niet zeker

edit:
mag dus wel lees ik net in de post hierboven (/me gaat ff sneltiepcursus doen)

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij ook.
Even vragen of ze de namen vd leden op internet mogen zetten is toch geen moeite.
tx

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 19:25 schreef Plex_Force het volgende:
Lijkt mij ook.
Even vragen of ze de namen vd leden op internet mogen zetten is toch geen moeite.
tx
vraag het dan zo

"wij gaan alle namen op internet zetten mocht u bezwaar hebben horen wij dat graag. indien er geen bezwaar komt gaan wij er vanuit dat u dit ook niet heeft "

kenne ze achteraf ook nie klagen dat hun naam er staat

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

zoek eens in google op
" wet bescherming persoonegegevens "

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

dit heeft niks te maken met internet-wetten, maar wel met de bescherming van de privacy en de persoonlijke levenssfeer... ---> of jij nu iets over die leden van de voetbalploeg schrijft in een tijdschrift, in een dagblad, of op het internet zet, da's allemaal hetzelfde, want de informatie wordt in elk van de drie gevallen publiekelijk vrijgegeven en het leidt telkens tot hetzelfde resultaat.

dus je kan zoeken op websites die hierover (dus over de bescherming van de privacy en de persoonlijke levenssfeer) gaan en je hoeft je niet te beperken tot de vraag of zoiets op het internet mag.

snappie ?? :)
Pagina: 1