[DivX] Hoe toch grootbeeld met TV-Out ??

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 08:28

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb hier (zoals zoveel) een aantal DivX-filmpies. Ideaal om die op mijn monitor te bekijken.

Maar, als ik nou mijn PC aansluit op de TV (en dat is al een ouder model (heeft niet dat "auto. beeld-aanpassen-naar-16:9, wat op de BB-TV's wel zit), dan zie ik twee hele brede balken en dan in het midden zie ik mijn film. Nouja, zien... Ik kan er wat van maken.

is er een programma waarmee ik nu wel gewoon beeld-vullend naar die films kan kijken???

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

(jarig!)
Gewoon afspelen met The Playa.
die kan het beeldformaat aanpassen en dus van 16:9 4:3 maken.

Niet?
[Specs]

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

jah, als die film een widescreen verhouding heeft van 2,35:1 (640*272 pixels) gaat dat niet lukken. bovendien wordt beeld van je tv-out vaak verticaal in elkaar geperst op je tv. Er zijn echter al tig topicxs hier over geweest. De search bied heeeeel veel resultaten (ik heb er ook 3 uur doorheen zitten bladeren voordat ik het antwoord vond, maar het staat erin).

"People should know when they're conquered..."

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 08:28

sus

is druk :+

Topicstarter
dan zal ik zeker verkeerd gekeken hebben, ik kon niets vinden nl... Zal zo nog wel eens een keer zoeken.

Verder zijn natuurlijk alle tips welkom

Verwijderd

Ik gebruik BSPlayer om mijn divx af te spelen. Daarin zit ook een functie "Pan-Scan" met die functie kun je de film groter op het scherm laten verschijnen, alleen vallen dan wel de zijkanten weg. Een andere optie is ook gewoon verticaal uitlaten trekken, dus op een ander ratio laten spelen. Het zal nooit helemaal mooi worden, maar als je dat kleine beeld irritant vind is één van deze misschien een oplossing.

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
ik zou gewoon powerdvd installeren.. kan je alles mee afspelen.. en normaal instellen.. tha playa crashst bij mij altijd.. ook na een herinstallatie van alle drivers en et programma zelf..

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
bs player is idd ook goed programma

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op dinsdag 09 april 2002 19:38 schreef GrunGe het volgende:
...Het zal nooit helemaal mooi worden...
Zeg maar gewoon dat het er niet uit ziet :P

Pan-scan is ideaal voor dit :)

Verwijderd

ik heb die probleem 2, ik wil graag een tool om mijn gehele beeld te vergroten, dus eigenlijk mijn bureaublad opblazen.... weet iemand?

Verwijderd

Ik heb TVTOOL en nog wat andere proggies gebruikt maar kom er niet uit: HELLUP!!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-08 10:23

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 22:26:
Ik heb TVTOOL en nog wat andere proggies gebruikt maar kom er niet uit: HELLUP!!
Waar kom je niet uit? Wees eens wat specifiekers, aub (en waarschijnlijk had je daar ook geen topic uit 2002 voor hoeven te kicken ;))

Signature

Verwijderd

Ik wil graag via mijn TV OUT op tv filmpies kijken -> DVD + DIVX. Das geen probleem en het werkt maar nu heb ik twee irri balken aan de zijkant van mijn beeld, links en rechts. Die moeten weg zodat het beeld mooi over mijn hele scherm heen valt.Het moet kunnen want ik kan mijn beeld wel verplaatsten links eof rechts maar niet uittrekken. Ik zie dus bij het verplaatsten dat het beel wel full screen kan. Ik moet het dus strechen op een of andere manier. TVTOOL werkt niet bij mij, ik kan hem iets breder maken maar niet genoeg. Enig idee???

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-08 10:23

pasta

Ondertitel

Hmmmz, ik heb hier op het moment ook problemen met TV-Tool, ik ga eerst proberen mn eigen problemen te fixen, en dan kan ik pas jou probleem oplossen helaas...

Signature

Verwijderd

HAHAH! Ok man is cool! Relax maar ff eerst voordat je mij gaat helpen. Kijk ff in TVTOOL of je iets vind wat handig kan zijn... ik neem aan dat jij je beeld ook wel op je hele tv wilt zien toch? Ik hoor van je.... don't let me down.

Verwijderd

Oplossing: zet je resolutie op zeven honderd zoveel bij vijf honderd zoveel. Is niet ideaal maar het werkt wel zeker met AB zoals bij mij! Verder vind ik het jammer dat er niet veel mensen zijn die oplossingen hebben aangedragen voor dit probleem. Ik bemerk op dit forum dat meer mensen vragen gaan stellen na een vraag dan nuttige antwoorden geven.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:23
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 16:53:
Oplossing: zet je resolutie op zeven honderd zoveel bij vijf honderd zoveel. Is niet ideaal maar het werkt wel zeker met AB zoals bij mij!
768 x 536 gok ik, dat is een resolutie die vaak door TV's wordt gebruikt :)
Verder vind ik het jammer dat er niet veel mensen zijn die oplossingen hebben aangedragen voor dit probleem. Ik bemerk op dit forum dat meer mensen vragen gaan stellen na een vraag dan nuttige antwoorden geven.
Helaas zijn er inderdaad meer helpdeskusers (mensen die alleen maar vragen stellen) dan mensen die helpen op GoT, maar dat heb je al snel aangezien het voor veel mensen teveel moeite is om een ander te helpen.

The devil is in the details.

Pagina: 1