[vb] keuzelijst in een datagrid

Pagina: 1
Acties:

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
is er een mogelijkheid om in een veld van een DataGrid een keuzelijst te laten verschijnen waarin je dan waarden kunt kiezen?

'k Zou dit handig vinden een nieuwe rij toe te kunnen voegen.
Je kiest dan de ID van een persoon uit die keuzelijst en alle andere velden worden dan ingevuld met zijn naam, adres, ...

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Verwijderd

Kan niet direct. Je kunt het wel faken door zelf een Combobox met de juiste waarden te vullen en deze dan precies op de plaats waar de gebruiker klikt te tonen.

Ander idee, maak een rechtermuisknopmenu met deze functionaliteit.

Wil je wel een pasklare oplossing, ga dan eens op zoek naar het TrueDBGrid. Deze kan het standaard, maar kost wel geld...

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
ah ok, bedankt

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34
Waarom zou je voor zo'n oplossing kiezen?
Je kiest de naam van een persoon en alle andere velden worden automatisch ingevuld, dus is er dan geen enkel ander veld waarvoor je zelf nog een waarde moet ingeven?

Is het dan niet beter om een soort selectie-scherm te maken waar je alle gewenste personen kunt uit selecteren en zo kunt toevoegen aan ... ik weet niet wat.

https://fgheysels.github.io/

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Op pscode.com vind je die voorbeelden om zelf een dropdown box in een grid te maken.
Je kunt ook XGrid kopen. Is niet duur en werkt perfect.