Huurlijn delen met twee NT pc's

Pagina: 1
Acties:

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:12
Ik zal maar beginnen met het uitleggen van de situatie. We hebben een NT machine in Parijs staat die een analoge-lijnverbinding heeft met een server hier in Nederland. Dit werkt allemaal prima.

Volgende stap is dat er een tweede NT machine bij geplaatst gaat worden in Parijs. Dit zou logischerwijs betekenen dat er een tweede lijn gehuurd moet worden naar Nederland. Dus ook dubbele kosten.

Weet iemand of het mogelijk is deze verbinding op een of andere manier te sharen. Zelf dat ik aan het Internet/Sygate principe. Het gaat hier echter om een verbinding die niets met Internet te maken heeft en alleen poort 25 open heeft staan.

Het is wel duidelijk dat een van de machines als 'server' zou moeten gaan dienen, dat is geen enkel probleem.

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:47
ligt er helemaal hoe het in elkaar zit want dit is een beetje vaag. Geef even de specifieke specs door.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Misschien poort 25 van de pc die niet direct achter de huurlijn hangt forwarden op bv poort 26 van de pc met huurlijn, en dan in het progje dat je gebruikt connecten naar poort 26?

Of een 2e ip aanvragen voor de 2e pc en die dan bij de huurlijn aanhangen, tenminste, ik denk dat je toch wel meerdere ip's kunt krijgen?
En dan met een betere router die pc's allebei aan de huurlijn hangen!

Maar inderdaad, geef eens wat meer info, waarvoor worden die pc's gebruikt, type huurlijn, etc, etc.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Je wil met 2 pc's op 1 huurlijn?
Router!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
Op dinsdag 09 april 2002 20:17 schreef poohbeer het volgende:
Je wil met 2 pc's op 1 huurlijn?
Router!
Lijkt mij overduidelijk....

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op dinsdag 09 april 2002 18:33 schreef GenetiX het volgende:
Het gaat hier echter om een verbinding die niets met Internet te maken heeft en alleen poort 25 open heeft staan.

Het is wel duidelijk dat een van de machines als 'server' zou moeten gaan dienen, dat is geen enkel probleem.
Te weinig info. Ik ga es gokken.

port 25? SMTP? Misschien kan je je 2e server als SMTP relay opgeven de 1e server, waardoor je alles over een lijn doet? Anders inderdaad een router of een bridge (eg: http://www.rad.com/products/family/tinybrg/sheet.htm)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:?
Je hebt een server in Parijs staan. Deze locatie heeft vebinding via een huurlijk met een andere locatie in NL.
Nu moet er een 2e server komen.
Hng deze in het lokale LAN en zorg dattie via een router over de huurlijn kan babbelen.

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:12
Tnx voor replys. Router is een goed idee, alleen ik vraag me af of die er ook zijn voor analoge lijnen.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hmmzz.. kan je er niet een dial-up router tussen zetten? Die je aan de switch hangt tussen de twee servers in Parijs?

je belt dan vanaf hier in op het subnet in Parijs.

(offtopic)
Maar is een VPN niet 10x zo snel en 10x zo goedkoop?
(/offtopic)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 11 april 2002 00:08 schreef GenetiX het volgende:
Tnx voor replys. Router is een goed idee, alleen ik vraag me af of die er ook zijn voor analoge lijnen.
Vrijwel elke ciso heeft een aux poort hierop kan een modem worden aangesloten. Hoe denk je dat het bij ISP werkt al die mensen die inbellen op je lijntje. Wat ik niet begrijp heb je een dedicated lijnliggen of bel je echt in.
ik twijfel een beetje vanwege dit
We hebben een NT machine in Parijs staat die een analoge-lijnverbinding heeft met een server hier in Nederland.
Pagina: 1